Aktuelno iz kulture

Utopija u doba korone na 19. Beogradskom festivalu igre

Komentari

Autor: Seecult

17/03/2022

-

12:42

Utopija u doba korone na 19. Beogradskom festivalu igre
Utopija u doba korone na 19. Beogradskom festivalu igre - Copyright Beogradski festival igre/Promo

veličina teksta

Aa Aa

Umetnički i životni par Lusija Lakara i Metju Golding izvešće na 19. Beogradskom festivalu igre (BFI) predstavu "Fordlandija" 17. marta u Madlenianumu.

Kako piše portal Seecult, predstava je kreirana početkom pandemije u saradnji s više koreografa i posvećenu je temi utopije koja je, kako se navodi, u ovom teškom vremenu preko potrebna.

Četvorodelna predstava neoklasičnog stila igre, u kombinaciji s video projekcijama, donosi na scenu "komad o potrebi da sanjate, da se izmestite iz realnosti", rekli su svetski priznati baletski igrači Lakara i Golding na konferenciji za novinare, a njihove reči prenosi Seecult.

Premijera njihove produkcije bila je u jesen 2020. godine u Dortmund teatru, a od tada je gostovala u tridesetak gradova.

Lusija Lakara je istakla da je ovaj projekat veoma poseban za njih, jer je prvi koji su radili zajedno, a i nastao je u posebnom trenutku. Početak pandemije zatekao ih je razdvojene.

"Ja sam bila u Španiji, Metju u Amsterdamu. Nismo znali koliko dugo će to trajati. Metju je predložio da to vreme iskoristimo za kreaciju. Oboje smo inače mnogo putovali, nastupajući u različitim ansamblima. Onda smo odjednom imali vremena napretek da se bavimo svojom maštom i da stvaramo nešto novo", rekla je Lusija Lakara, dodajući da su i njihove emocije utkane u ceo koncept.

Želimo da sanjamo o boljim danima

Kako su zapisali u programu predstave, "u vremenu koje je veoma teško za umetničku igru, mi želimo da sanjamo o boljim danima. Želimo da vidimo svetlo na kraju tunela i nadamo se da je udaljenost koju treba preći privremena, a ljubav koju osećamo trajna".

Metju Golding, Kanađanin koji je jedno vreme bio i prvak londonskog Kraljevskog baleta, već je igrao u Beogradu, u klasičnom baletu "Don Kihot" u Sava centru, i seća se ogromnog auditorijuma od 4.000 ljudi.

"Naša predstava je drugačija. To je komad koji budi nadu i vraća veru u umetničke mogućnosti. Igrao sam u više velikih baletskih kompanija, ali oduvek sam želeo da nešto uradim sam. U vreme pandemije otvorio se prostor za stvaranje. A zatim  srećom i mogućnost da putujemo i podelimo s publikom svoju umetnost i svoju viziju", rekao je Golding, koji potpisuje koncept, režiju i filmski deo predstave.

Beogradski festival igre/Promo

 

Što se tiče teme, dvoje umetnika je ispričalo da se "Fordlandija" nametnula jer su tražili nešto što će biti kao san. Još ranije su voleli istoimenu kompoziciju Johana Johansona, te su se zainteresovali za njegovu inspiraciju. Tako su saznali za industrijalca Forda koji je imao utopijski san da napravi novi veliki grad u Brazilu, u čemu je delom i uspeo.

Rad na komadu prvih meseci je trajao samo preko video platformi, ali im je doneo i posebnu vrstu povezanosti i mogućnosti da se posvete svojim idejama. Znajući da će u predstavi biti samo dvoje igrača, angažovali su koreografe različitih stilova neoklasične i savremene igre.

Prvi deo čine komadi "Tišina" i "Blizu" na muziku Šopena, u koreografiji mlade poljske autorke Ane Hop. Sledi “Mećava” ukrajinskog koreografa Jurija Posokova, na muziku Georgija Svirdova.

U trećem delu izvodi se komad po kojem je cela predstava dobila ime "Fordlandija", kao i "Gomila prašine", oba u koreografiji Španca Huanha Arkesa i na muziku Johana Johansona.

Poslednji deo predstave je komad "Posle kiše" britanskog koreografa Kristofera Veldona na muziku Arva Parta, kreiran pre pandemije.

Beogradski festival igre se održava pod sloganom "Verujemo u jednu igru" i do 12. aprila predstaviće 14 trupa u Beogradu, Novom Sadu i Pančevu.

Komentari (0)

Kultura