Sve više firmi želi "Srbija" u nazivu – ali to skupo košta i država za to ne daje lako "zeleno svetlo"
Komentari02/05/2025
-15:00
Sve je više firmi koje u svom poslovnom imenu sadrže reč Srbija. Ipak, takvo ime košta, ali ni novac nije dovoljan, već su Zakonom predviđene i striktne procedure. Zašto vlasnici kompanija žele ime države u nazivu svoje firme i zašto im država tu želju teško ispunjava?
Od čuvenog hotela do dobro poznatih kafana, mnoga preduzeća u našoj zemlji u nazivu sadrže reč Srbija. Prema podacima APR, tako je kršteno čak 184 privrednih subjekata, što je za 40 firmi više u odnosu na pre pola godine.
"Ono sto jeste mikrotrend jeste da u situacijama globalnih kriza ljudi se okreću domaćim proizvodima pa imati u nazivu ime Srbija može biti odlučujući faktor", kaže za Euronews Srbija Ivana Ćirković, marketinški stručnjak.
Upravo zbog težine koju kompanija dobija kada nosi naziv države ili njene teritorijalne jedinice, pojačane su i procedure za registrovanje takvog poslovnog imena, pa je u odlučivanje uključena i Vlada Srbije.
"To je zbog toga regulisano a bi se proverilo da li ta kompanija zaslužuje da nosi naziv Srbija. Tako da prilikom podnošenja zahteva oni su dužni da podnesu svoje izveštaje o bonitetu, svoje poslovne ciljeve, planove, finansijske izveštaje... pa onda vlada donosi odluku", kaže za Euronews Srbija advokat Nemanja Milošević.
Takođe, na ime države stavljena je i cena - 5.500 evra.
"Oni plaćaju jednu vrstu takse za takvo jedno isticanje, odnosno za takvo korišćenje imena", dodao je Milošević.
Upečatljiv naziv, ne mora biti i garant kvaliteta, kažu marketinški stručnjaci i objašnjavaju da odnos koji će potencijalni korisnici usluga razviti prema firmi koja nosi ime države zavisi i od političkih prilika.
"Imamo periode kada nije bilo popularno imati bilo kakve veze sa Srbijom i konotacijom iste, danas, naročito u poslednjih šest meseci viđamo oslobođenje gde Srbija i simboli patriotizma ne znače nužno nacionalizam i šovinizam", navodi Ćirković.
Ipak, bez obzira na to što njene politike više nema, već samo individualnog osećaja svakog potencijalnog korisnika usluga neke kompanije, Jugoslavija se i dalje zadržava u nazivima 17 privrednih društava u Srbiji.
Komentari (0)