Biznis vesti

Srbija završava ključnu deonicu Koridora 11: Autoput Požega–Boljare ubrzava putovanje do Jadrana (VIDEO)

Komentari
Srbija završava ključnu deonicu Koridora 11: Autoput Požega–Boljare ubrzava putovanje do Jadrana (VIDEO)
Srbija završava ključnu deonicu Koridora 11: Autoput Požega–Boljare ubrzava putovanje do Jadrana (VIDEO) - Copyright Prinstscreen YouTube/Skyscrapers Construction Serbia

Autor: Telegraf Biznis

28/05/2025

-

20:44

veličina teksta

Aa Aa

U naredne tri godine Srbija planira da kompletira izgradnju autoputa od Požege do granice sa Crnom Gorom, čime će domaća deonica budućeg Koridora 11 biti završena. Ova trasa, deo Trans-evropske magistrale (TEM), povezaće Beograd sa Jadranom i protezaće se u dužini od 269 kilometara.

Deonica od Požege do Boljara, duga 106,3 kilometra, vodiće dolinom reke Moravice, između Javora i Golije, preko Pešterske visoravni. Planom je predviđeno ukupno 11 delova trase, od čega je najkompleksniji deo onaj od Požege do Duge Poljane, gde će biti izgrađeno 72 mosta dužine 35 kilometara i 10 tunela ukupne dužine gotovo 17 kilometara.

Autoput će imati po dve saobraćajne i jednu zaustavnu traku u svakom smeru, a predviđena brzina kretanja iznosiće do 120 kilometara na čas. Trasa većim delom prolazi van urbanih sredina, uz minimalne zahvate u opštinama Arilje i Ivanjica.

Paralelno se završava i deonica Preljina–Požega, duga 30,9 kilometara. Nakon njenog otvaranja, putovanje od Beograda do Požege trajaće oko sat i po. Na ovoj trasi već su izgrađeni ključni objekti, uključujući tunele Munjino brdo, Laz i Trbušani. Vrednost radova procenjuje se na 450 miliona evra, a završetak se očekuje do kraja godine, piše "Telegraf".

Planiran je i niz petlji i odmorišta duž trase, uključujući raskrsnice kod Arilja, Ivanjice, Međurečja, Duge Poljane i Karajukića Bunara, kao i odmarališta i parkirališta na više lokacija, među kojima su Arilje, Trešnjevica, Ivanjica i Boljare.

Srbija svoj deo posla privodi kraju, a pažnja se sada premešta ka Crnoj Gori, gde se priprema izgradnja deonice Mateševo–Andrijevica, duge 21 kilometar. Očekuje se da će radovi trajati oko pet godina, a vrednost projekta procenjena je na 550 miliona evra. Do sada je obezbeđeno 100 miliona evra nepovratnih sredstava od EU i još 200 miliona evra povoljnog kredita od Evropske banke za obnovu i razvoj, dok će ostatak biti pokriven iz crnogorskog budžeta.

Crnogorska ministarka saobraćaja Maja Vukićević poručila je da će fokus biti na kvalitetu i povoljnosti ponuda, uz nadzor EBRD-a. Izbor izvođača očekuje se tokom leta, a prvi radovi mogli bi da počnu do kraja godine. Eksproprijacija zemljišta je već završena u velikoj meri, a u toku je javna rasprava o uticaju na životnu sredinu.

Ako sve bude išlo po planu, građani Srbije i Crne Gore će uskoro imati mogućnost da putuju modernim autoputem od Beograda do Jadranskog mora za svega tri i po sata. Put od Podgorice do prestonice Srbije, dug 370 kilometara, postaće znatno kraći, bezbedniji i brži.

AI Preporuka

Komentari (0)

Biznis