Biznis vesti

Turistička ponuda Beograda: Lonely Planet svrstao srpsku prestonicu među najuzbudljivije destinacije

Komentari
Euronews Srbija

Autor: Euronews Srbija

06/11/2025

-

19:40

veličina teksta

Aa Aa

Beograd je ponovo zasijao na evropskoj mapi. Prema izboru Lonely Planeta svrstao se među najuzbudljivije destinacije koje vredi posetiti 2026. godine. O tome šta čini noćni život prestonice toliko posebnim i zašto Beograd ima tu jedinstvenu energiju za Euronews Srbija je govorila Jelena Popović iz Turističke organizacije Srbije. 

Beograd je i do sada bio preporuka raznih turističkih magazina i vodiča, a Popović kaže da je Lonely Planet objavio svoju listu najuzbudljivijih i najlepših gradova Evrope i da Beograd jeste u top destinacijama za 2026. godinu i kao destinacija koju obavezno treba posetiti u narednoj godini.

"Oni su tu izdvojili energiju, raznovrsnost ponude, izdvojili su sve ono što Beograd čini jednom od najatraktivnijih turističkih destinacija, jer o tome govore i pokazatelji Zavoda za statistiku koji kažu da više od 50 odsto stranih turista borave u našem glavnom gradu u Beogradu. Oni su u toj svojoj analizi istakli naše restorane na rekama, na Savi i na Dunavu. Govorili su o onim četvrtima koje su u stvari kreativne, urbane sredine kao što su Gastro Shore, kao što je Cetinska, kao što su Silosi, ali su, naravno, stavili ono naša autentično, to je Skadarlija i ona klasična kafana", rekla je ona. 

Prema njenim rečima, strani turisti u Beogradu biraju pre svega kulturno-istorijsko nasleđe i ono što su neka posebna iskustva.

"Kada govorimo o toj ponudi koja je noćni život, tu je i naša gostoljubivost i naša autentičnost i naravno gastronomska ponuda koja se ipak izdvaja i koja negde objedinjuje celu našu Srbiju i sve naše regione i sve one ukuse koji čine našu trpezu. Kada na sve to dodamo i onu muziku koja je tradicionalna i koja je svuda prisutna, onda dobijemo celokupan utisak i zadovoljstvo turista koji se vraćaju", rekla je Popović.

Po najnovijim statistikama, u Srbiji je najviše turista iz Turske, zatim iz Rusije, Kine, Nemačke, ali najčešće dolaze gosti iz regiona BiH, Crne Gore, Severne Makedonije, Hrvatske, kao i Rumunije i Bugarske.

"Svi oni provode dane svog odmora ovde u Srbiji i najčešće biraju Beograd", dodaje sagovornica Euronews Srbija.

Tanjug/Vladimir Sporčić

 

Beograd nije jedini grad koji je poznat po noćnom životu i izlascima, ali po nečemu se izdvaja.

Popović navodi da strane goste ističu da ih privlači energija, emocija, gostoljubivost i smeh koji ih dočeka na svakom od tih mesta, kao i to što Beograd živi 24 časa dnevno i što nudi celokupnu ponudu.

"U Beogradu možeš da posetiš i deo koji je na reci i deo koji je kulturno-istorijsko nasleđe i da, ako hoćeš neki urbani kratak city break, odmor, sve to Beograd nudi", dodaje ona. 

Beograd - centar gastroturizma

Lonely Planet ističe i gastronomsku scenu, pa navode da u Beogradu od modernih restorana do restorana sa tradicionalnim jelima.

Popović je rekla da Beograd postao centar gastroturizma i da to potvrđuju i gastrovodiči kao što su Mišelinov vodič koji svake godine daje preporuku restorana i uvrsti restorane iz Srbije u svoju ponudu. 

"Ove godine dodelio je ključeve hotelima u okviru svog Mišelin vodiča, ali i Gomio gastronomski vodič koji radi selekciju svake godine i negde ocenjuje našu gastronomsku porodu. Naši ugostitelji cele godine pod, da kažem, nekom vrstom kontrole i prati se njihov rad, prati se nivo usluge i kvalitet usluge tako da su oni svi spremni i vrlo, vrlo rado negde unaprede svoju ponudu i šire svoj asortiman tako da Beograd i cela Srbija mogu da se stave na mapu gastronomske ponude", kaže ona. 

Jedinstven doživljaj

Stranim gostima je važno da osete tradicionalni duh, pa tako odu u kafanu, na burek, na pijacu, šetnju po Dorćolu ili Vračaru, nekim starijim delovima grada.

"To i jeste naša autentična ponuda i to je ono što mi nudimo kao destinacija posebno, jedinstveni doživljaj koji neće na taj način doživeti na drugom mestu. Istina je da oni u stvari tu i pronalaze svoj prostor, jer danas turista i traži to nešto posebno, to nešto jedinstveno i neki osjećaj, neku emociju koju će ta destinacija da probudi kod njega da bi se vratio ili, naravno, nekom drugom preporučio. Tako da ta energija koju Beograd nosi sa svima nama u njemu, pošto smo svi mi negde u kontaktu sa turistima, jeste nešto što razlikuje i što doprinosi da on često bude top destinacija u Evropi po različitim kriterijama", kaže Popović.

Kada strani gosti dođu u Beograd, ona navodi da prvo obiđu Kalemegdan, prođu Knez Mihailovom ulicom, idu do Hrama Svetog Save, obiđu i našu boemsku četvrt, a sve interesantniji je i Beograd na vodi, kao nova ponuda u gradu.

Euronews/Ljiljana Gradinac

 

"Tu su i Muzej Nikole Tesle, ali i Muzej savremene umetnosti, svakako sve ono što može da stane u tri dana i u neku turu obilaska, što autobusom kao panoramsko razgledanje grada, što pešačenje. Naravno, završaju šetnjom Dorćolom i Vračarom i svim onim starim delovima grada koji nude neko posebno iskustvo", rekla je Popović.

"Promocija turističke ponude je stalna" 

Turistička organzacija Srbije je, kaže Popović, tokom cele godine konstantno u određenim vrstama kampanja, odnosno u promociji Srbije kao turističke destinacije po svim našim proizvodima.

"Svi oni koji su zainteresovani na našim društvenim mrežama, na našem sajtu, mogu da se informišu šta je to trenutno najaktuelnije i šta je to novo u turističkoj ponudi. Imamo i svoj newsletter koji šaljemo jednom mesečno, gde tačno preporučujemo i istaknemo u tom periodu šta bi bilo najinteresantnije pogledati i obići. Sada je produženi vikend, tako da mnogi turisti su otišli na put po Srbiji i biraju naše planinske centre, banje, da provedu par dana sa porodicom", rekla je ona.

Popović kaže da trenutno i WTM u Londonu gde Turistička organizacija Srbije nastupa zajedno sa drugim lokalnim turističkim organizacijama, među kojima je i Turistička organizacija Beograda, gde promovišu celokopnu ponudu i gde je direktorka Turističke organizacije Srbije Marija Labović i zvanično primila nagradu Lonely Planeta da je Beograd top destinacija za 2026. godinu.

"Mi smo u jednoj vrsti kampanje i promovišemo Srbiju van naših granica", dodaje ona. 

Turistička organizacija Srbije dodeljuje nagradu Turistički cvet 40. put, a Popović navodi da su odlučili da nagradu vrate publici, odnosno da konačnu odluku o tome ko će u svih osam kategorija poneti titulu i dobiti nagradu Turistički cvet donese publika glasanjem na sajtu turističkicvet.rs.

"Prijavljeno je 147 kandidata. Prijava je završena sredinom oktobra, sada zaseda žiri. U ovom trenutku oni donose odluku koji će to kandidati ući u finalni izbor, odnosno u top tri kandidata", rekla je ona i dodala da će dodela nagrada biti 17. decembra.

Kakva je bila letnja sezona?

Popivić kaže da je po evropskim izveštajima i po evropskoj agenciji Srbija bila destinacija koja se najbrže oporavila nakon korone i koja je u najkraćem roku vratila turističke rezultate nakon pandemije.

"Istina je da svi ti vodiči, sve te preporuke i sve te priče o Srbiji kao destinaciji gde možete da budete i sigurni i bezbedni, da zadovoljite sve vaše potrebe kada je u pitanju destinacija za odmor, za aktivni odmor, boravak u prirodi ili city break, sve to doprinosi dobrom imidžu nas kao turističke destinacije. Tako da i ova preporuka da smo mi u top 10 evropskih destinacija za 2026. godinu je znak da dođu, da posete Beograd i da će sigurno dobro da se оsećaju ovde", rekla je Popović . 

Ona kaže da je letnja sezona na planinskim centrima, u banja i uopšte gradovima u Srbiji koji gravitiraju ka tim centrima bila dobra.

"Ono što je najava za zimsku sezonu, to je da je veliko interesovanje za naše planinske centre kao što su Zlatibor, Kopaonik, Stara planina, naravno, Fruška gora ima neku svoju publiku i neke svoje turiste koji su tu redovno. Sve je zanimljivija i kao destinacija Divčibare, naravno Tara. Prognoze na osnovu ovog prvog perioda nekih rezervacija, interesovanja turista, mislim da nas očekuje ponovo dobra zimska sezona. Naravno, zavisi od toga da li će biti snega, u kom periodu će biti snega, da bi bila i skijaška sezona dobra. Mislim da je pred nama period koji će opet beležiti dobre rezultate", rekla je Popović. 

 

Komentari (0)

Biznis