Biznis vesti

Klijenti Porschea u Srbiji se žale na odlaganja i nepoštovanja ugovora, kompanija demantuje

Komentari
Klijenti Porschea u Srbiji se žale na odlaganja i nepoštovanja ugovora, kompanija demantuje
Tanjug AP/Damian Dovarganes - Copyright Tanjug AP/Damian Dovarganes

Autor: Euronews Srbija

20/12/2025

-

17:13

veličina teksta

Aa Aa

Predstavništvo poznatog automobilskog brenda Porsche u Srbiji našlo se na meti kritika zbog navoda više klijenata o višemesečnim kašnjenjima isporuka i pomeranju rokova, uprkos ranije dogovorenim terminima i potpisanim ugovorima. Prema pritužbama koje su dostavljene Euronews Srbija, kupci tvrde da se datumi isporuke menjaju bez jasnog obrazloženja, kao i da izostaje precizna, odgovorna komunikacija o razlozima kašnjenja i realnim rokovima.

Posebno značajan deo pritužbi odnosi se na ugovorne obaveze. Više sagovornika tvrdi da su u pojedinim slučajevima aranžmani koje je lokalno predstavništvo potpisalo sa klijentima naknadno osporavani, odnosno da je kupcima saopšteno da ugovor "više ne važi" ili da se tretira kao nevažeći.

Pravni stručnjaci sa kojima smo razgovarali upozoravaju da takva praksa, ukoliko bi se potvrdila, otvara pitanje pravne sigurnosti poslovanja i načina na koji se tumače preuzete obaveze prema kupcima.

"U ovakvim situacijama nije reč samo o vremenu i novcu, ljudi kupe vozilo, plate ekstremno visoku cenu i ne mogu da ga voze mesecima", navodi naš sagovornik.

Povodom ovih navoda, Euronews Srbija je uputio pitanja menadžmentu Porsche, kao i rukovodstvu predstavništva u Srbiji, tražeći komentar na pritužbe klijenata, objašnjenje u vezi sa kašnjenjima, kao i kakva je praksa u vezi sa ugovorima, te informacije o načinu komunikacije sa kupcima.

Na pitanja je odgovorila generalna direktorka predstavništva brenda Porsche u Srbiji, Marina Stanojević, koja je naglasila da odgovor predstavlja stav Porsche SCG, Porsche Holding Salzburg i Porsche AG.

U odgovoru je navela da Porsche posluje u "izuzetno složenom globalnom okruženju", u kojem faktori poput ograničenja u lancu snabdevanja, logističkih izazova i regulatornih zahteva mogu povremeno uticati na rokove isporuke.

Dodala je da se u situacijama kada do takvih zastoja dođe, one rešavaju "sa najvećom pažnjom i transparentnošću", uz "blagovremeno i jasno" obaveštavanje kupaca o svim promenama.

Govoreći o ugovorima, Stanojević je navela da se svi ugovori sa kupcima vode u "strogoj saglasnosti" sa važećim zakonima i Porsche standardima, te da se u "izuzetnim slučajevima" kada su potrebne izmene, one sprovode "transparentno i u potpunoj usklađenosti sa propisima, uz jasnu komunikaciju prema kupcu".

AP/David Zalubowski

 

U delu koji se odnosi na poverenje kupaca i vrednosti brenda, poručila je da je Porsche posvećen pružanju "izuzetnog iskustva" i održavanju najviših standarda kvaliteta i usluge na globalnom nivou, što se odnosi i na poslovanje u Srbiji, kako je navela.

Dodala je da su izazovi "izuzetak, a ne pravilo", te da se rešavaju "brzo i transparentno", uz blisku saradnju sa kupcima kako bi se pronašla rešenja koja štite njihove interese i učvršćuju poverenje u brend.

Stanojević je navela i da Porsche "nikada ne učestvuje niti će učestvovati" u praksama koje imaju za cilj da dovedu kupce u nepovoljan položaj ili naruše tržišnu ravnotežu. Takođe je istakla i to da Porsche "kontinuirano prati" aktivnosti na tržištima kako bi obezbedio usklađenost sa najvišim globalnim standardima, te da se procesi komunikacije i brige o kupcima prate i unapređuju.

AI detektor

Nakon prijema odgovora, Euronews Srbija je u okviru standardne procedure provere analizirao mejl koji potpisuje generalna direktorka predstavništva brenda Porsche u Srbiji. Tom proverom je utvrđeno da su odgovori generisani kroz alate veštačke inteligencije, i to tako da je 94,05 odsto sadržaja mejla generisano uz pomoć АI.

Euronews Srbija

 

Sama upotreba AI alata u poslovnoj komunikaciji ili komunikaciji kompanija sa medijima u vremenu razvoja veštačke inteligencije ne mora biti sporna.

Komentari (0)

Biznis