Biznis vesti

Er Indija dobila novog vlasnika - Tatu Sans platio 2,4 milijarde dolara, a još milijarda će mu trebati za obnovu flote

Komentari

Autor: Tanjug / Rojters

19/10/2021

-

11:37

Er Indija dobila novog vlasnika - Tatu Sans platio 2,4 milijarde dolara, a još milijarda će mu trebati za obnovu flote
Er Indija dobila novog vlasnika - Tatu Sans platio 2,4 milijarde dolara, a još milijarda će mu trebati za obnovu flote - Copyright profimedia

veličina teksta

Aa Aa

Privatni indijski konglomerat Tata Sans kupio je za 2,4 milijarde dolara državnu avio-kompaniju Er Indija, opterećenu dugovima, i očekuje da će hitno dobiti prava letenja i slotove kako bi tom vazduhoplovnom divu vratio tržišni udeo koji su "oteli" strani rivali. Očekuje se da će prenos vlasništva sa vlade na Tatu biti obavljen do kraja godine, prenosi Rojters.


Čelni ljudi u ovoj industriji, međutim, upozoravaju da će put do uspeha biti dug i komplikovan, da bi mogao da košta Tatu više od milijardu dolara i da iziskuje rešavanje bezbroj problema, među kojima je zastarela flota, slab kvalitet usluge i nedostatak harizmatičnog vođe.

Er Indija, sa svojom maskotom maharadže, svojevremeno je bila poznata po raskošno uređenim putničkim kabinama i izvrsnoj usluzi, za šta se zalaže i osnivač prve indijske komercijalne avio-kompanije JRD Tata.

Ali od sredine 2000-ih, reputacija Er Indije je počela da se urušava sa narastajućim finansijskim problemima. Kompanija je letela širokotrupnim avionima s pohabanim sedištima u biznis klasi, a deo svojih novih Boinga 787 Drimlajnera je prizemljila da bi ih koristila za rezervne delove. Putnici su se suočavali s velikim kašnjenjima letova, a osoblje i dobavljači nisu uvek bili plaćani na vreme, kažu rukovodioci u avio-industriji.

Nakon što bude obavljen prenos vlasništva, kompanija će imati vremena do leta 2022, kada se očekuje rast potražnje za putovanjima posle kovida, da reši probleme, dodao je sagovornik britanske agencije, procenjujući da će obnova 141 aviona Er Indije koštati Tatu više od milijardu dolara, a ponovna obuka osoblja i unapređenje poslovanja i usluga do 300 miliona dolara.
Te cifre ne uključuju kupovinu ili zakup novih aviona. Iz Tate i Er Indie su odbili komentar.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Biznis