Biznis vesti

Vesić: Srbija lider u regionu zapadnog Balkana po pitanju izgradnje saobraćajnica

Komentari

Autor: Tanjug

07/03/2023

-

13:13

Vesić: Srbija lider u regionu zapadnog Balkana po pitanju izgradnje saobraćajnica
Vesić: Srbija lider u regionu zapadnog Balkana po pitanju izgradnje saobraćajnica - Copyright Tanjug/Jadranka Ilić

veličina teksta

Aa Aa

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić rekao je danas da je Srbija lider u regionu zapadnog Balkana kada je u pitanju izgradnja saobraćajne infrastrukture jer se trenutno gradi veliki broj auto-puteva i saobraćajnica.

Vesić je to izjavio za Tanjug na Kopaonik biznis forumu i naglasio da "region ne može da preživi ako nije povezan" jer je, kako je istakao, "suština otvorenog Balkana je da se saobraćajno povežemo, da živimo zajedno jedni sa drugima. Da obezbedimo investicije i da na taj način zaista pokušamo da ljudi u svim našim zemljama žive bolje.

"Radimo auto-put od Pakovraće do Požege. Nastavljamo prema Boljerame ka Crnoj Gori. Radićemo autoput prema Kotromanu do završetka do Požege. Radimo Fruškogorski koridor, zatim radimo brzu saobraćajnicu Ruma-Šabac-Loznica. Taj deo između Šapca i Rume će biti završen sredinom ove godine u avgustu mesecu, septembru najkasnije, a ostatak do kraja sledeće godine", rekao je Vesić.

Istakao je da je u planju izgradnja saobraćajnice koja će povezati Nakovo odnosno Sombor, Kulu, Vrbas, Srbobran, Bečej jedan i drugi, Kikindu i Nakovo, uz granični prelaz sa Rumunijom.

"Radimo Dunavsku magistralu, radimo Moravski koridor koji povezuje dva autoputa. Beorad-Niš i autoput Miloš Veliki koji ćemo završiti do Makršana prvi deo. Kruševac će već biti priključen na auto-put", istakao je Vesić.

Tanjug/Jadranka Ilić

 

Dodaje da i kada je u pitanju saobraćajna infrastruktura postoji mnogo planova i tu se poslednjih godina veoma mnogo radi. 

"Poslednje dve godine dat je akcenat na železničku infastrukturu i to jeste za nas važno. Radili smo brzu prugu između Beograda i Novog Sada. Danas se stiže za 35 minuta od Beograda do Novog Sada. Sada radimo prugu između Novog Sada i Subotice", naglasio je Vesić.

Kako je rekao, ona bi trebalo da bude završena do 2024. godine i da će kada Mađarska završiti svoj deo putovanje između Beograda i Budimpešte trajati 2 sata i 45 minuta. 

"Sada su putevi potpisali sa EU a pre toga sa EIB i EBRD ugovore koji omogućavaju da krenemo u projekat u vrednosti od 2 milijarde 750 miliona evra, a to je izgradnja brze pruge između Niša i Beograda. Ta brza pruga će omogućavati da između Niša i Beograda dođete za 100 minuta što je zaista sjajno. A onda između Niša i Budimpešte za manje od 4 i po sata što je za sada apsolutno nemoguće", naglasio je Vesić. 

Kako je rekao, u planu je nastavak brze pruge prema Preševu.

"Radimo pet regionalnih pruga, radićemo rekonstrukciju dela pruge Beograd-Bar-Valjevo do Rudnice, a radićemo Stalać-Kraljevo-Rudnica prema Novom Pazaru. Na taj način pokazujemo da će izgradnja infrastrukture suštinski biti ono čemu će Srbija dati prioritet", istakao je ministar.
Dodaje da je ove godine iz budžetskh sredstava izdvojeno 3,6 milijardi evra za izgradnju infrastrukture, što je kako je rekao, "više od svih zemalja Zapadnog Balkana zajedno". 

Tanjug/Jadranka Ilić

 

"Jer mi zaista ulaganjem u infrastrukturu ne samo da povezujemo zemlju, ne samo da stvaramo uslove za nove investicije već delujemo i antinflatorno. Iz prostog razloga, da svako novo ulaganje umesto stezanje kaiša obezbeđuje da država nadomesti manjak privatnog ulaganja zbog krize u svetu", objasnio je Vesić.

"Privrednici žele brže zakonske procedure"

Odgovarajući na na pitanje novinara Tanjuga "koji su glavni zahtevi privrede prema ministarstvu", Vesić je rekao da bi privrednici želeli da procedure budu jednostavnije, brže, transparentnije, da ne zavise od toga da li neko ko izdaje dozvolu razume ili ne razume zakon.

Ministar dodaje i da su privrednici izrazili želju da se ubrzaju zakonske procedure, kako bi na najbrži mogući način mogli da investiraju.

Tanjug/Jadranka Ilić

 

"Drugo imam zahteve od domaće industrije i oko toga se često borim, kad su u pitanju tenderi koje najčešće raspisuje Železnica. Vi sada imate čitav niz domaćih firmi u koje su neki ljudi uložili novac. Recimo proizvodnju vagona. Imate nekoliko firmi sada u Srbiji. Ja se sada borim i insistiram na tome, da se na svakom tenderu i onima koje raspisuje i EIB i IBFD i Evropska unija, da se domaćim firmama omogući da učestvuju. Jer ako je neko u Smederevskoj Palanci uložio novac i oživeo Gošu i zaposlio ljude, ne smemo da dozvolimo da se u Srbiji raspisuju tenderi, a da naše firme ne mogu da učestvuju na njima", rekao je Vesić.

Naglašava da je potpuno "druga stvar da li će pobediti, ali moraju da imaju šansu da na njima učestvuju". 

"I to je jedna od stvari na kojoj insistiramo. Ja to striktno sprovodim. Ni naši kreditori nisu imali problem da to sprovode, samo im to do sad nije eksplicitno traženo. Tako da ovaj uz ovaj bum i ekonomski rast zemlje treba da još više ojačamo firme koje će ovde ostati još nekoliko decenija", zaključio je Vesić.
 

Komentari (0)

Biznis