Biznis vesti

Lučić: Ugovorom sa Premijer ligom Telekom postao lider u regionu

Komentari

Autor: Euronews Srbija

22/07/2021

-

10:43

Lučić: Ugovorom sa Premijer ligom Telekom postao lider u regionu
Lučić: Ugovorom sa Premijer ligom Telekom postao lider u regionu - Copyright Tanjug/Dragan Kujundžić

veličina teksta

Aa Aa

Generalni direktor Telekoma Srbija Vladimir Lučić izjavio je danas da je kupovina prava prenosa Premijer lige na prostoru bivše Jugoslavije, od Slovenije do Severne Makedonije, na period od 2022. do 2028. godine odličan poslovni potez Telekoma koji će povećati broj korisnika i prihode kompanije.

On je na TV Prva rekao da taj ugovor završetak strategije i plana pozicioniranja Telekoma Srbija kao lidera u regionu.

"Ovo je odličan potez Telekoma, jer smo do 2028. pozicionirali naš sportski kanal "Arena" u šest zemlja bivše Jugoslavije kao glavni sportski kanal. Potpuno je sad jasno da će svako domaćinstvo od Slovenije do Makedonije želeti da ima Arenu, bilo kroz kablovskog operatera, da li je to Telekom Srbija, u Srbiji, Bosni i Hercegovini i Crnoj Gori, ili neka od naših partnerskih firmi, (kao što su Dojče Telekom i Telekom Austrija od Slovenije do Makedonije) ili direktno uzimajući našu aplikaciju. Time mi u stvari značjano povećavamo broj korisnika Arene i samim tim i prihod. Takođe, potpuno je izvesno da će i sam Telekom Srbija u ove tri zemlje (Srbiji, Bosni i Hercegovini i Crnoj Gori) gde posluje kao kablovski i IPTV provajder povećati broj korisniska. Ovaj ugovor je u stvari završetak tog našeg plana pozicioniranja Telekoma Srbije kao lidera u regionu", rekao je Lučić.

Lučić je rekao da glavni napadi na Telekom Srbija dolaze od "dirketne konkurencije i medija u vlasništvu direktne konkurencije.

"Smatramo to zloupotrebom dominantnog položaja konkretncije. Junajted grupa na tržištu unutrašnjem ima preko 40 posto i koristi i ovog puta svoje medije u svom vlasništu kako bi napravila kampanju protiv Telekoma Srbije. To i govori koliko je ovaj poslovni potez bio dobar, jer je glavni pokretač kampanje protiv nas konkurencije", rekao je on. 

U poslednje tri godine, od kako je Telekom krenuo da se razvija, dodao je Lučić, "konkurencija ima strategiju da putem svojih medija vrši pritisak i pokušava da disciplinuje Telekom. 

"Glavni izvor kampanje protiv nas je faktički potpuno evidentno mediji koji pripoadaju našoj konkurenciji. I samim tim dosta tu stvari se iznosti kao neistina. Mi smo njih tužili u Beogradu, Švajcarskoj i Luksemburgu i potpuno smo uvereni da ćemo biti uspešni u svim tim presudama. Jer oni zadnje tri godine, od kako se mi razvijamo, pokušavaju da nas disciplinuju. Podsetiću vas 2018. godine mi smo imali tržišno učešće od manje od jedan odsto u svim velikim gradovima, da je SBB bio jedan skoro monopolista i drugi kablovski operateri su bili u jednoj vrsti kartela koji su oni kontrolisali.  Sada kada se pojavio veliki igrač kao Telekom Srbija oni pokušavaju da nas disciplinuju. Međutim, moram da kažem kao i sve ove tri godine, niti nas mogu uplašiti niti nas mogu zaustaviti i ovo je odličan poslovni potez", naveo je Lučić i dodao da strategija Telekoma nije ni skrivana. 

"Naša strategija se pre svega zasnivala na stvaranju Telekoma Srbije kao lidera u telekomunikacionom delu i značajnom ulaganju u sportski saržaj i proizvodnju serija jer je to najveći izvor prihoda u budućnosti od svih sadržaja", dodao je Lučić. 

Lučić je rekao da komentarisanje cifre za koju su kupljena prava nije u skladu sa ugovorom koji je potpisan sa Premijer ligom.

"Moram da kažem da je ovo bio tender u kome je učestvovala i naša konkurencija i bilo je više krugova. Mi smo pobedili. Cena je potpuno tržišna i omogućava nam ono što smo zacrtali, a to je da povećamo višestruko profit, prihode i broj korisnika", rekao je Lučić.

Rekao je i da je Telekom sva sportska prava dobio na tenderu, od Lige šampiona, španske lige, italijanske lige, francuske lige, pa i Premijer lige.

"Ovde je bilo dva kruga i moram da istaknem, ne samo što smo dobili svaku od ovih liga na tenderu, u razgovorima sa ligama svaka je izrazila veliko zadovoljstvo što će im partner biti Telekom Srbija.  Mi smo prepoznati da ne samo da prenosimo ligu, već i da donosimo novi kvalitet u promovisanju svake od tih liga u regionu", rekao je on.

Upitan da li se cena razlikuje od cene koje plaćaju kompanije iz nekih drugih zemalja, Lučić je rekao da cena Premijer lige zavisi od dva parametra, popularnosti i konkurentnosti.

"Ovde je, u ovom regionu, prepoznata kao konuretna, jer su bila dva konkurenta - Sport klub i Arena - i zato se faktički svake tri godine cena sportskiih prava i povećavala. Duboko mislim da baš zato što smo sad grupisali sva sportska prava i napravili jedan stabilan razvoj Arene do 2028. godine, da će to doneti novi kvalitet i u tom smislu. U ovom slučaju, cena Premijer lige za ovaj region je potpuno tržišna", rekao je on. 

Kako je dodao, ugovor omogućava kompaniji "Arena" da u šest godina, od sezone 2022/2023 godine ima prava da emituje sve utakmice Premijer lige u šest zemalja, od Slovenije do Makedonije.

"Podsetiću vas da već od ove godine emitujemo špansku ligu i da, za razliku do ranije, sve utakmice Lige šampiona i Lige Evrope od ove godine moći će da se gledaju isključivo na Areni. Time smatramo da smo uradili ono što su korisnici tražili od nas, a najveća želja korisnika je bila da u stvari najbolji svetski fudbal bude na jednom mestu. Sad je on na Areni. Uz kvalitetan optički internet koji intenzivno radimo i uz sportski sadržaj na Areni, potpuno sam siguran da će sadašnji i novi korisnici Telekoma Srbija uživati", rekao je Lučić.

Lučić je rekao i da je uveren da će "ovaj poslovni potez i paralelna izgradnja optičke mreže dovesti i do velikog povećanja broja korisnika u sledećim godinama".

Upitan o politizaciji ugovora sa Premijer ligom, Lučić je rekao da je i to "deo kampanje" i da "nema komentar na takvu besmislicu".

"Iako dosta tih medija pokušava to da politizuje i da prebaci da se mi borimo protiv N1 i Nove S, mi smo više puta ove poslednje tri godine govorili da je naša glavna strategija da ojačamo sportski kanal Arenu, najavljivali smo više puta našu strategiju da sve ove sportske sadržaje grupišemo pod jednu kapu. Da li je udar na demokratiju što će od Slovenije do Makedonije Premijer liga ili španska liga da se emituju preko sportskog kanala Arena a ne preko Sport kluba. Ja stvarno mislim da to nema veze sa tim", rekao je Lučić. 

Direktor Telekoma je rekao i da "subvencija države neće biti, niti ih je ikad bilo". 

"Mi smo akcionarsko društvo koje postoji od 1996. godne. Tu je sad pominjano neko pitanje subvencija Telekomu. Ali, moram da istaknem da Telekom Srbija od 1996. godine isljučivo prihoduje od prodaje svojih usluga na konkurtentnom tržištu", 

Upitan da li to znači da neće biti subvencija, od je rekao "naravno, niti ih je ikad bilo".  

"Za ovih 25 godina Telekom isključivo posluje na konkurentnom tržištu za razliku od konkurencije", ponovio je on. 

Euronews Srbija je u vlasništvu Arena channels grupe koja je deo Telekoma Srbija. 

Komentari (0)

Biznis