MTEL BiH pokrenuo kampanju za podršku žrtvama nasilja: Fokus na Sigurne kuće i zaštitu dece
Komentari20/06/2025
-17:56
Jelena Trivan, generalna direktorka MTEL-a u Banjaluci, istakla je gostujući u jutarnjem programu Euronews Srbija značaj društveno odgovornih inicijativa kompanije, posebno kampanje "Nisi sama", koja je proširena kako bi se pružila podrška žrtvama porodičnog nasilja, s posebnim naglaskom na zaštitu dece.
Kampanja, koja je započela prošle godine u okviru šire inicijative "Niste sami", nastavlja da izaziva pažnju javnosti u regionu, a ove godine fokus je na finansiranju Sigurnih kuća u Bosni i Hercegovini.
"Akciju je pokrenuo MTEL. Naša kampanja 'Nisi sama' potiče od kampanje 'Niste sami' koju sam ja pokrenula kada sam došla na čelo MTEL-a, shvativši da smo tu kompaniju, koja je deo Telekoma Srbije, otvorili u BiH pre svega s namerom da pomognemo Srbima, a često nismo bili na mestima gde smo im bili potrebni“, rekla je Trivan.
Prošlogodišnja kampanja bila je usmerena na zaštitu dece na internetu, što je rezultiralo značajnim koracima poput uvođenja softvera u školama za blokiranje neprimerenih sadržaja i komunikacija koje mogu ugroziti decu.
"Obezbedili smo za sve škole softver koji odbacuje nedozvoljene sadržaje i nedozvoljenu komunikaciju u koju deca mogu da uđu i postanu meta predatora. Prilično važno. Veliki korak i velika stvar“, dodala je ona, naglašavajući da su škole u BiH dobile ovaj softver kao poklon od MTEL-a.
Pored toga, kampanja je uključivala finansiranje Plavog telefona za pomoć deci, koji podržava UNICEF, uz angažman stotina psihologa i psihijatara koji pružaju podršku deci izloženom nasilju.
Ove godine, nakon tragičnih događaja poput femicida u Kalesiji, gde je čovek ubio ženu i dete, MTEL je odlučio da svoj društveno-odgovorni budžet usmeri ka finansiranju Sigurnih kuća.
"Opredelili smo se da taj društveno-odgovorni budžet damo Sigurnim kućama. Ima ih osam na teritoriji cele države i u njima ima više dece nego žena, verovali ili ne“, rekla je Trivan.
Ona je naglasila da su deca najveće žrtve porodičnog nasilja, često završavajući u hraniteljskim porodicama ili kod udaljenih srodnika, dok Sigurne kuće, koje su često finansijski ugrožene, postaju ključno utočište.
Trivan je ukazala na širi društveni problem ignorisanja nasilja, posebno kada je reč o deci.
"Glasna muzika prijavljena, glasni plač nikada", izjavila je, ističući da društvo često ignoriše očigledne znake nasilja. Prema njenim rečima, statistike pokazuju da se komšije češće žale na glasnu muziku ili renoviranje nego na plač koji ukazuje na nasilje.
Stoga ova kampanja ima za cilj da podigne svest o ovom problemu i podstakne ljude da reaguju.
"Ja ne verujem da kampanje mogu da iskorene nasilje, ali mogu da kažu ljudima koji ne znaju da se u tim Sigurnim kućama nalaze deca žrtve prebijanja i trauma koje nose ceo život, a vi i ja smo odgovorni jer smo sigurno videli da se to dete drugačije ponaša u školi kada je bilo meta stigmatizacije, umesto da smo mu svi zajedno pružili pomoć“, zaključila je Trivan.
Euronews Srbija je u vlasništvu Arena channels grupe koja je deo Telekoma Srbija.
Komentari (0)