Aktuelno iz kulture

Dragutin Matić o novoj operi Narodnog pozorišta: Mislim da sam uspeo da prodrem suštinsku nit Bokanegre

Komentari

Autor: Tanjug

14/06/2024

-

14:29

Dragutin Matić o novoj operi Narodnog pozorišta: Mislim da sam uspeo da prodrem suštinsku nit Bokanegre
Dragutin Matić - Copyright Tanjug/Jadranka Ilić

veličina teksta

Aa Aa

Operski pevač Dragutin Matić igra naslovnu ulogu u operi "Simon Bokanegra" poznom delu Đuzepea Verdija iz 1857. koje je nedavno prvi put postavljeno u Narodnom pozorištu.

Podsetivši da je tu ulogu ranije igrao u Novom Sadu, Matić je rekao da je zahvalan za priliku da joj se vrati deset godina kasnije.

"Tu težinu lika i kompleksnosti izvođenja nije lako postići. Razlika između izvođenja 2013. i sada što se mene tiče je neka nova zrelost, što na sceni, što u životu", napomenuo je umetnik.

Pošto je u međuvremenu pevao uloge u operama kao što su "Trubadur", "Nabuko" i "Rigoleto", Matić je ocenio da je sa "Simon Bokanegrom" "napravio pun krug".

"Mislim da sam uspeo da prodrem suštinsku nit Bokanegre, a to je velika promena koju taj lik mora u sebi da sadrži. Počinje kao gusar, kao mladić, i posle tog prologa ulazimo 25 godina kasnije", rekao je Matić.

Prema njegovim rečima, potrebno je i fizički doneti promenu u tom, kao i vokalno, a reč je o jednoj od ređih baritonskih uloga, koja ima  tragičnu sudbinu, kakva se često daje tenorima i sopranima.

Tanjug/Jadranka Ilić

 

Govoreći o izazovima svog posla, Matić je rekao da tačnost i odsutnost slobode interpretacije donose veliku kompleksnost u izvođenju opere.

"Zato svaki solistički izvođač, svaki čovek u horu, svaki duvač u orkestru, svi moramo biti sinhronizovani. Tajming mora biti perfektan. Naravno, to nije uvek moguće, dolazi do pomeranja, ali se naravno trudimo da to sve korigujemo", rekao je umetnik.

Matić je dodao da za je za pevanje na stranim jezicima, uglavnom italijanskom, potrebna psihička spremnost i koncentracija. 

"'Rigoleto', koje je meni omiljena uloga Verdijeva, je u vokalno smislu kompleksniji, teži za izvođenje u fizičkom smislu. Ali Bokanegra je naporniji, jer je to lik koji je lepak u celoj operi. On je to vezivno tkivo između svih ostalih solista", napomenuo je Matić.

Tanjug/Jadranka Ilić

 

Osim što Bokanegra povezuje radnju, poseduje i veliku gradaciju i promene od prvog momenta do poslednjeg, što ga sve čini izuzetno kompleksnom ulogom, napomenuo je Matić.
"Ja sam je sa uspehom izvodio i pre deset godina, ali i sada mislim da je to dobilo novu dimenziju. Velika je privilegija izvoditi takvo delo i velika obaveza prema kompozitoru, reditelju i publici", rekao je Matić.

Napomenuvši da u ovom trenutku u karijeri ima ima ogroman repertoar koji još može da otpeva, Matić je dodao da je njegov  najveći pokretač je trud da svako izvođenje bude na najvišem nivou koje je ostvario ili bolje.

"Mislim da svakom mladom čoveku treba da bude pokretač da pokuša iz sebe da izvuče maksimum i da bude svestan da uvek može da bude malo bolje", istakao je Matić.

Govoreći o predstavama Narodnog pozorišta, Matić je ocenio da svako pozorište nastoji da unapredi kvalitet i nivo svojih izvođenja, a konkretno u operama "Turandot" i "Simon Bokanegra" je režiser Mario Pavle Del Monako koji je doneo filmski pristup režiji.

"To je igra sa svetlom, sa dinamičnim efektima i to je očigledno ljudima interesantno, naravno ako pričamo o vizualnom aspektu", rekao je Matić.

Prema njegovim rečima, Opera narodnog pozorišta "vodi dobru politiku da stavlja popularne naslove".

"Nadam se da ćemo tako i nastaviti, da će nova uprava, na čelu sa Željkom Lučićem koji je nedavno postao direktor, vratiti neke naslove. Vratili smo 'Nabuka', trebalo bi da vratimo 'Rigoleta'", naveo je umetnik.

Komentari (0)

Kultura

Zašto ljudi vole serije o istinitim zločinima: Netfliksova "Čudovišta" ponovo probudila interesovanje za braću Menendez