Aktuelno iz kulture

Čovek koji je crveni tepih pretvorio u svoju modnu pistu: Kako je Armani postao omiljeni dizajner filmskih zvezda

Komentari
Čovek koji je crveni tepih pretvorio u svoju modnu pistu: Kako je Armani postao omiljeni dizajner filmskih zvezda
Čovek koji je crveni tepih pretvorio u svoju modnu pistu: Kako je Armani postao omiljeni dizajner filmskih zvezda - Copyright SABEL INFANTES / AFP / Profimedia

Autor: Euronews Srbija

04/09/2025

-

18:51

veličina teksta

Aa Aa

Đorđo Armani, svetske modne scene, koji je ostavio dubok trag u kulturi od osamdesetih godina do danas, preminuo je u 92. godini života.

Od njega se sada opraštaju ne samo ličnosti iz sveta mode, nego i brojne filmske zvezde sa kojima je decenijama sarađivao i čijem je imidžu doprineo svojim svevremenim kreacijama.

Bio je bio jedan od prvih modnih dizajnera koji je shvatio da je oblačenje holivudskih zvezda i publicitet koji to donosi, deo posla.

Otvorio je "VIP kancelariju" u Los Anđelesu 1988. godine, punu deceniju pre nego što su druge modne kuće počele da uviđaju moć slavnih ličnosti.

Lica koja su postala sinonim za njegov brend su neke od najbolje obučenih žena Holivuda, kao što us Džulija Roberts, Kejt Blančet, Nikol Kidman, Mišel Jeo, Viola Dejvis, Džodi Foster i mnoge druge.

Tanjug/AP/Scott A Garfitt

Armanijeva muza Kejt Blančet na ovogodišnjem Venecijanskom festivalu u vintidž haljini iz "Armani Prive"  kolekcije

"Poznate ličnosti imaju snažan uticaj na ljude, koji se mogu poistovetiti s njima i biti podložni uticaju onoga što odluče da nose. Danas, zahvaljujući internetu i društvenim mrežama, taj efekat je postao još snažniji - poput udarnog talasa. Slika haljine koju nosi neka zvezda obiđe svet za nekoliko sekundi, sa ogromnim uticajem na ukus publike. Toliko da su mi, u više navrata, tražili da napravim iste modele kao one viđene na crvenom tepihu. Sve to je vrlo pozitivno, jer potvrđuje da moj rad - čak i onaj kreiran za zvezde - nikada nije samo stilistička vežba koja postoji sama za sebe, već se zasniva na čvrstoj i stvarnoj ideji koju cene svi moji klijenti", napisao je Armani u svojoj odi filmu za časopis "Grazia".

Sada, kada njegov brend obeležavao pola veka postojanja, posebna pažnja ukazana mu je na aktuelnom Filmskom festivalu u Veneciji, gde su se brojne zvezde odlučile za toalete s njegovim potpisom.

Neke od njih možete videti u priloženoj galeriji.

Ali Armani nije samo izbor za crveni tepih - on je aktivni učesnik, saradnik.

Kreirao je kostime za više od 200 filmova tokom pet decenija, počevši od "Američki žigolo" 1980, pa do "Nesalomivi" (1987), "Dobri momci" (1990) i "Vuk sa Vol Strita" (2013).

Martin Skorsezeje čak režirao kratki dokumentarac "Made In Milan", u kojem istražuje Armanijeve kreativne procese kao izraz divljenja i interesovanja za dizajnera.

"Ono što mi se najviše dopada u saradnji između filma i mode jeste taj neprekidni dijalog, koji je neophodan da bi se stvorila odeća koja najbolje definiše likove. U svetu filma postoji timski rad, odnos saradnje, stvaranje i razvoj ideje koji vode ka složenom i strukturiranom finalnom proizvodu. Mislim da film i moda često uspevaju da pruže najbolje iz svojih svetova, dalekih, a ipak tako bliskih kada rade zajedno", napisao je Armani.

Upravo na ovogodišnjem Filmskom festivalu u Veneciji, pre samo nekoliko dana, predstavljena je i nova platforma "Armani/Archivio", digitalni katalog njegovih 200 kolekcija sa više od 5.500 kreacija, u čast 50. godišnjice brenda.

Nažalost, krunu proslave jubileja - veliku reviju u milanskoj galeriji Pinakoteka Brera, povodom pola veka postojanja brenda, nije doživeo da vidi.

"Nadzirao sam svaki aspekt revije putem video linka: od proba, preko redosleda izlazaka, do šminke. Sve što ćete videti urađeno je pod mojim nadzorom i nosi moju potvrdu", ispričao je nedavno Armani u svom poslednjem intervjuu.

Komentari (0)

Kultura