Aktuelno iz kulture

Srpske serije i filmovi osvajaju planetu: Telekom Srbija najbolje sadržaje učinio dostupnim gledaocima iz celog sveta

Komentari
Euronews Srbija

Autor: Euronews Srbija

29/09/2025

-

14:05

veličina teksta

Aa Aa

Domaća filmska i serijska ostvarenja ubuduće će moći da se gledaju širom sveta zahvaljujući tome što je Telekom Srbija prodao veliki broj svojih sadržaja nekim od najpoznatijih međunarodnih filmskih platformi.

Direktorka Direkcije za multimediju u Telekomu Srbija Aleksandra Martinović za Euronews Srbija objašnjava da je u poslednjih šest godina pod njihovim okriljem realizovano preko 200 projekata.

"To su uglavnom serije i to vrlo tendenciozno, s obzirom na to da je i svetsko tržište pre svega usmereno na serijski sadržaj. To su serije od osam do 12 epizoda, koje prodajemo i našim internacionalnim partnerima. Poslednja prodaja serije Telekoma Srbije desila se pre nekih mesec dana, kada smo ostvarili saradnju sa poznatim platformama kao što je VOYO", kaže Martinović.

Direkcija za multimediju domaće kompanije nastavila je saradnju sa evropskim javnim servisima, a sada prava na prikazivanje njihovih serija ima portugalski emiter, kao i prestižna evropska televizijska mreža Arte.

"Naravno, taj niz se nadovezuje na raniju prodaju naših serija HBO-u, Disney Plusu i Amazonu", ističe naša sagovornica.

Širenje dijapazona žanrova

Serije koje su definitivno napravile najveći uspeh do sada su "Ubice mog oca", "Državni službenik", "Tajne vinove loze", kao i "Pasjača", "Tunel", "Frust", "Apsolutnih sto", "Smola", "Škripac" i druge.

Euronews Srbija

 

"Širimo dijapazon naših žanrova. Telekom Srbija je ranije bio prepoznat uglavnom po krimi serijama, međutim u poslednje dve godine širimo portfolio samih žanrova, tako da će tu biti i romantične serije, ljubavne serije, porodične serije...", kaže Martinović.

Ona dodaje da strani partneri cene autentičnost i specifičnu energiju koju nosi balkanski mentalitet, ali i to što je Telekom Srbija u skladu sa globalnim trendovima.

"Zahvaljujući veštačkoj inteligenciji sve te serije i filmovi se vrlo lako prilagođavaju kada je u pitanju lokalizacija, titlovanje, prevođenje i mi u okviru Telekoma Srbije takođe koristimo sve te nove metode veštačke inteligencije. Ta neka vrsta emocije jeste univerzalna i sadržaji koje mi kreiramo u okviru Srbije, a koji se zapravo oslanjaju na univerzalne teme, sada vrlo lako mogu da putuju širom sveta", smatra direktorka Direkcije za multimediju.

Do sada je Telekom Srbija uglavnom prodavao već gotove serije, ali su pre dve godine dobili i ozbiljnog partnera kada je reč o koprodukciji i to čuveni Amazon Prime, kao i španski "Plano a Plano" u projektu "Ožiljak", a u planu je da se mreža saradnje i proširi.

"To je inače i generalno trend u čitavom svetu gde zapravo veći broj partnera koji dolazi iz različitih delova sveta udruži svoja sredstva, znanje i iskustvo kako bi napravili jedan veliki internacionalni projekat i gde onda svako od tih partnera zapravo preuzima određeni deo vlasništva, odnosno mogućnost monetizacije u određenom delu sveta", podseća Martinović.

Telekom Srbija već je izgradio kredibilitet tako da će neke od novih serija stranu premijeru imati pre domaće.

"Kao bitan dokaz kredibiliteta je to što je Telekom Srbija ove godine bio domaćin polufinalnog žiriranja Emmy International Awards, a sada smo dobili poziv da budemo njihovi gosti 24. novembra u Njujorku", kaže naša sagovornica.

Takav uspeh ne postiže se preko noći, a prema njenim rečima, rezultat je vizije i hrabrosti generalnog direktora Vladimira Lučića, koji je pre šest godina odlučio da kompanija krene u produkciju multimedijalnog sadržaja.

"Samo te 2018. godine smo imali nekih 400.000 multimedijalnih korisnika u Srbiji, a danas imamo čak četiri puta više. U pitanju je ponuda kako sportska, tako i informativna, serijski, filmski program", kaže Martinović.

A kakvi su budući planovi kompanije i da li je televizija zaista medij na izdisaju, pogledajte u priloženom videu.

Komentari (0)

Kultura