NASA imenovala Nikolu Foks za novog šefa Direktorata naučnih misija

Autor: Tanjug

27/02/2023

NASA imenovala Nikolu Foks za novog šefa Direktorata naučnih misija
Tanjug/AP/John Raoux - Copyright Tanjug/AP/John Raoux

Američka svemirska agencija NASA danas je objavila da je naučnica Nikola Foks, koja dugi niz godina predvodi Odeljenje za heliofiziku, novi šef Direktorata naučnih misija NASA.

Foks, nekadašnja vodeća naučnica na Solarnoj sondi Parkerza proučavanje Sunca, bila je saradnik-administrator NASA Direktorata naučnih misija.

Direktor NASA Bil Nelson u današnjem dopisu zaposlenima u Američkoj svemirskoj agenciji, prvi je najavio njeno imenovanje. On je pohvalio dosadašnji naučni rad Foks na boljem razumevanju sunca i uticaja solarnog vetra na satelite i planete.

"Ona je najviše zaslužna za to što je ova složena oblast postala dostupna javnosti", rekao je Nelson i dodao da rad Foksove već obuhvata veliki broj oblasti od značaja za agenciju.

NASA je kasnije danas javno objavila imenovanje Foksove, koja će odmah preuzeti novu dužnost šefa Direktorata za nauku, odeljenja sa godišnjim budžetom od oko sedam milijardi dolara.

Ona će takođe nadgledati studijsku grupu NASA  formiranu 2022. za pomoć američkoj vojsci da otkrije i locira NLO ili tzv. neidentifikovane vazdušne fenomene - misteriozne objekte koje zvaničnici Bele kuće i Pentagona vide kao pretnju vazdušnom prostor SAD.

Foks je na novoj dužnosti nasledila Tomasa Curbuhena, Amerikanca švajcarskog porekla, astrofizičara koji je vodio Direktorat od 2016. do odlaska u penziju u decembru prošle godine.
Do imenovanja Foksove, v.d. šefa Direktorata za nauku bila je Sandra Koneli, bivša Curbuhenova zamenica.