Život

Zabranjene dve reklame kuće Zara zbog prikazivanja "nezdravo mršavih" manekenki

Komentari
Zabranjene dve reklame kuće Zara zbog prikazivanja "nezdravo mršavih" manekenki
Zara - Copyright Budrul Chukrut/SOPA Images / Shutterstock Editorial / Profimedia

Autor: Tanjug

06/08/2025

-

10:15

veličina teksta

Aa Aa

Britanska Agencija za standarde oglašavanja (ASA) zabranila je dve reklame modne kuće Zara, ocenivši da prikazane manekenke deluju "nezdravo mršavo", što je nazvala "neodgovornim".

U saopštenju ASA navedeno je da je kod jedne manekenke upadljivo mršav izgled pojačan senkama i zaglađenom frizurom, dok je na drugoj slici poza i duboki izrez majice istakao izražene ključne kosti, koje su bile u fokusu reklame, piše BBC.

Reklame, koje su se prikazivale na Zarinoj aplikaciji i veb-sajtu, odnosile su se na kratku haljinu i majicu.

ASA je ocenila da su u prvoj reklami svesno korišćeni svetlosni efekti kako bi noge modela izgledale "primetno mršavo", a da je poza dodatno naglasila neproporcionalnost tela.

U drugoj reklami ključne kosti manekenke opisane su kao "centralna vizuelna karakteristika", što je ocenjeno kao neprimereno.

Zara je uklonila sporne fotografije i navela da su obe manekenke imale lekarska uverenja o dobrom zdravstvenom stanju u trenutku snimanja.

Kompanija je istakla da su slike minimalno obrađene - samo u pogledu svetla i boje, i da su u skladu sa smernicama iz izveštaja "Model zdrave budućnosti" (2007), koji preporučuje angažovanje modela sa potvrđenim zdravljem, posebno u vezi s poremećajima u ishrani.

ASA je razmatrala još dve Zarine reklame, ali ih nije zabranila.

Slučaj dolazi nakon što su ranije ove godine slične zabrane pogodile i druge modne brendove.

U julu je reklama "Marks & Spencer" zabranjena zbog manekenke za koju je procenjeno da izgleda "nezdravo mršavo", dok je slična odluka doneta i protiv kompanije "Next", čija je reklama za uske farmerke ocenjena kao "neodgovorna" zbog načina na koji je naglašena mršavost nogu modela.

U javnosti se, nakon odluka ASA, otvorila debata o dvostrukim standardima u oglašavanju, pri čemu su pojedini čitaoci BBC-a postavili pitanje zašto se ne zabranjuju i reklame sa modelima koji deluju "nezdravo gojazno". 

Komentari (0)

Magazin