Aktuelno

Kako reagovati na agresivne vozače: Stručnjaci savetuju - povucite se na vreme

Komentari
Euronews Serbia

Autor: Euronews Srbija

07/10/2025

-

07:00

veličina teksta

Aa Aa

Zvuk trube automobila uz obaveznu salvu ružnih reči upućenih drugom učesniku u saobraćaju čini već veoma stresnu vožnju tokom špica gotovo nemogućom. Deluje da tada sva pravila saobraćaja, ali i elementarnog bontona nestaju, a u afektu može doći i do targetiranja vozila sa namerom da se ugrozi život drugog vozača. 

Beograd, autoput u vreme špica, reka vozila koja se jedva kreće... Dok se automobili probijaju, psovke i pretnje prerastaju u svojevrsni psihološki sukob - česta je scena na našim ulicama. Nervozni i nesavesni vozači takozvanim "cimanjem" pokušavaju da uspostave dominaciju nad učesnikom u saobraćaju čim im vožnja ne odgovara, svesno rizikujući svoj i živote drugih putnika.

"Nikada ne znate šta je njima u glavi i nikada ne znate na šta su oni spremni, šta žele jednostavno da urade i šta mogu da urade. Nikada ne znate koliko dobro oni mogu da kontrolišu svoje vozilo u tim manevrima, pa rizikujete da učestvujete u nekoj jasnoj saobraćajnoj nezgodi gde može biti i smrtno stradalih", za Euronews Srbija priča Milan Božović, stručnjak za saobraćajnu bezbednost.

Ukoliko se ne povinujete komandama koje vam nasilnik zada, sledi filmska scena jurnjave na autoputu. Dokle god je vozilo ispred vas, jednim stiskom kočnice može izazvati lančani sudar, a pokušaj preticanja stavlja vas u nezgodnu situaciju zbog velike brzine.

MUP

 

"Kad vidite da je čovek iznerviran, da očito namerno pravi problem, najgora stvar koju možete uraditi je da mu kontrirate i time izazovete još veću reakciju i reagovanje", savetuje Milan Vujić, profesor Saobraćajnog fakulteta u penziji. 

Jedina ispravna odluka u takvim situacijama, prema rečima Milana Božovića je da - jednostavno promenite način svog kretanja tako da ga pustite da ode: "Usporite ili se sklonite, napravite neku pauzicu. Jednostavno ga pustite da ode."

Prvi i logičan korak jeste da kontaktirate policiju. Međutim, takve situacije su teško dokazive ako nemate kameru kojom ćete zabeležiti dešavanja. Takve kamere uobičajene su u automobilima novije proizvodnje, ali moderna vozila istovremeno mogu napraviti dodatni problem.

Od savremenih automobila koji imaju aktivni dinamički tempomat, to postaje ozbiljan problem. Ona snimaju prepreke ispod sebe. Pa ukoliko dođe do nekog naglog uskakanja, vaš automobil će bez vaše volje sam naglo da krene da koči, a onda pravi problem vozilima iza.

Tanjug/MGSI

 

"Ako bi neko naglo kočio pa ga mi sustigli i udarili, tada bi odgovornost za nastalu nezgodu bila na strani onog koji je preduzeo naglo kočenje. Krivična odgovornost zavisi od toga kolika je šteta. Ako je šteta do 200.000, onda je to prekršajni postupak. Ako je preko onda je krivični", kaže Milan Vujić.

Podsetimo da nisu retki slučajevi u kojima se posle verbalnog prelazilo na fizički sukob, gde u afektu vozači osim pesnica koriste i razne alatke koje imaju u vozilu. Zato, upozoravaju stručnjaci - zaustavljanje sa namerom da razgovarate sa indisponiranim vozačem ne treba razmatrati. Ipak ste nešto sigurniji i zaključani u svom automobilu. 

Komentari (0)

Srbija