Društvo

Veštačka inteligencija u školama: Jesu li đaci dobili novog pomagača u prepisivanju ili koristan alat za učenje

Komentari

Autor: Euronews Srbija

23/10/2023

-

07:01

Euronews

veličina teksta

Aa Aa

Obrazovni sistem u Srbiji od svog nastanka pokušava da stane na put disciplini u kojoj su učenici oduvek bili posebno vični - prepisivanju. Danas u tome imaju i veštog pomagača, veštačku inteligenciju.

Od nastanka ChatGPT alata vode se diskusije o tome kako će ovaj moćni bot uticati na budućnost obrazovanja i dok neki strahuju od zloupotreba, đaci tvrde da nema mnogo razloga za uzbunu.

Dimitrije Momić, učenik završne godine Matematičke gimnazije kaže da sada aktivno koriste alate veštačke inteligencije, ali samo u edukativne svrhe.

"Ja zasad ne znam nijednog učenika Matematičke gimnazije koji se bar jednom nije upoznao sa Chat GPT. A što se tiče varanja - mislim da možda ima izuzetaka kao svuda, ali da ogromna većina ne koristi za varanje, nego isključivo u edukativne svrhe", kaže Momić za Euronews Srbija.

Za rešavanje matematičkih zadataka, kako kaže, ChatGPT mu svakako nije od velike pomoći.

"Nije toliko kreativan, jer da biste se bavili matematikom uvek morate da imate neke nove ideje, da razmišljate kreativno, prosto da se ne ušablonizujete - a on je baš to", smatra učenik.

Međutim, priznaje da ga povremeno koristi za izradu domaćih zadataka.

"Nekad prosto ni ne stignete sve da uradite, a i on brže radi. Što se tiče sastava, jedino mi se to ne sviđa uopšte. Prvo što on uzima ono što postoji na internetu, ima svoju bazu podataka od koje uzima to - ali prosto za eseje iz srpskog i engleskog je ipak potrebno da date svoje mišljenje", objašnjava Momić.

pixabay

 

A baš kod eseja zapelo je sa ovom tehnologijom, pojedini profesori odlučili su da ih u novim uslovima praktično ukinu.

Mirjana Katić, direktorka Matematičke gimnazije u Beogradu, kaže da je njihova profesorka engleskog odlučila da đacima više ne zadaje pisanje eseja, upravo zbog Chat GPT alata. Ipak, ističe da je zloupotreba nove tehnologije na jako niskom nivou.

"Dešavalo se da nekoliko učenika daju ne samo iste odgovore, nego da koriste iste rečenice koje inače nisu svojstvene njihovom načinu izražavanja. Tako shvatite da zapravo ti odgovori ne potiču od učenika nego od nekog oblika veštačke inteligencije koji su koristili", kaže Katić.

Međutim, direktorka ove elitne institucije procenjuje da dostupnost veštačke inteligencije đacima neće ugroziti regularnost našeg obrazovnog sistema, navodeći da su zapadni školski sistemi na većem udaru. Razlog je taj što su alati zasnovani na veštačkoj inteligenciji mnogo bolje verzirani za engleski jezik i mnogo kreativniji i uspešniji u pisanju eseja na tom, nego na drugim jezicima. 

Preporuka za vas

Komentari (0)

Srbija