Državna revizorska institucija: Potrebno unaprediti upravljanje informacionim sistemom eTurista
Komentari
17/10/2025
-14:11
Ministarstvo turizma i omladine bi trebalo da unapredi upravljanje informacionim sistemom eTurista tako da obezbedi neophodan nivo pouzdanosti sistema i uredi odnos sa pružaocem usluga, pokazuje Izveštaj o reviziji svrsishodnosti poslovanja Informacionog sistema "eTurista" koji je objavila Državna revizorska institucija (DRI).
Revizijom je utvrđeno da su se, u dosadašnjem korišćenju sistema, pojavili problemi koji se odnose na neadekvatnu IT strukturu u ministarstvu, nepostojanje svih neophodnih procedura koje se odnose na informacionu bezbednost, nepostojanje ugovornog odnosa između ministarstva i pružaoca usluge, saopštila je DRI.
Utvrđeno je i to da, kako je navedeno, nije obezbeđeno funkcionisanje sistema u slučaju raskida saradnje sa pružaocima usluga, da pružalac usluge ima potpun pristup sistemu i produkcionoj bazi, da obrada podataka o ličnosti koju vrši pružalac usluga nije u potpunosti uspostavljena na zakonom propisan način, kao i to da ministarstvo ne upravlja rezervnim kopijama podataka.
Opštine Irig, Aranđelovac i Sokobanja koje su, takođe, bile subjekti revizije nemaju usvojenu proceduru koja uređuje proces pristupa informacionom sistemu eTurista, a što obuhvata zahteve za aktiviranjem i deaktiviranjem korisničkih naloga i kontrolu tih poslova.
Revizori su zaključili i da subjekti revizije za informacioni sistem eTurista nemaju plan kontinuiteta poslovanja u vanrednim okolnostima, kao i to da nemaju uspostavljeno upravljanje IT rizicima.
DRI je subjektima revizije preporučila da uspostave sve neophodne procedure koje se odnose na informacionu bezbednost, što uključuje i plan kontinuiteta poslovanja u vanrednim okolnostima i upravljanje rezervnim kopijama podataka, kao i to da pristup sistemu urede tako da bude ograničen i kontrolisan od ministarstva.
Saradnju sa pružaocima usluga je potrebno urediti ugovorom i odgovarajućim procedurama, a obradu podataka o ličnosti urediti na način zasnovan na primeni zakonskih odredbi.
Takođe, potrebno je postaviti plan kontinuiteta poslovanja u slučaju raskida saradnje i predvideti migraciju podataka u tom slučaju.
Upravljanje sistemom treba uspostaviti najpre ugovorom sa pružaocem usluga, urediti IT poslove odgovarajućim procedurama i ojačati organizacionu IT strukturu.
Informacioni sistem eTurista je uspostavljen 2020. godine.
Sistem je nabavila Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu, koja plaća i održavanje sistema, dok je pružalac usluga Comtrade System Integration Beograd.
Komentari (0)