Društvo

"Čitaj za čovečanstvo": Kampanja EXPO-a 2027 koja spaja ljubav prema knjigama i ekologiju

Komentari
Euronews Srbija

Autor: Euronews Srbija

29/10/2025

-

17:48

veličina teksta

Aa Aa

U vreme kada nam pažnju sve više kradu ekrani, čitanje knjiga postaje, nažalost, sve ređe. Upravo zato je pokrenuta kampanja "Čitaj za čovečanstvo" i to u organizaciji EXPO-a 2027. Ovaj projekat ima za cilj da podseti koliko je čitanje važno, ne samo za pojedinca, već i za čitavo društvo. 

Kroz istoriju čovečanstva, sticanje novih ideja, usvajanje i primena pročitanog, bili su pokretači kreativnih, inovativnih procesa koji su menjali tokove sveta. Kampanja "Čitaj za čovečanstvo" u organizaciji EXPO-a 2027 inspirisana je idejom da čitanje menja i čoveka i svet. 

"U prostoru EXPO-a 2027 Playground, koji se inače nalazi na Beogradskom sajmu, otvorena je velika čitaonica. Tako da pozivamo sve zainteresovane da nas posete i da u ovom prostoru provedu prijatno vreme, čitajući knjige koje su na raspolaganju svuda u prostoru. Ideja je da čitanjem podržimo ekološku akciju sadnje stabala u budućem EXPO parku", rekao je rukovodilac objekta EXPO Playground Dalibor Stojanović. 

Ova kampanja, pored kulturološkog značaja, ima i ekološki. 27 sati čitanja za jedno drvo više, a za svakih 27 sati čitanja biće posađeno jedno drvo u budućem EXPO parku. 

"Svaki posetilac EXPO 2027 Playgrounda i drugih prostora u kojima akcija traje, treba da se prijavi na infopultu, da ostavi svoje ime, da svoju email adresu i time je registrovan u sistemu koji beleži minute, odnosno sate njegovog čitanja. Svi minuti i sati se zbrajaju zajedno", dodao je Stojanović. 

Euronews Srbija

 

Koliko je čitanje važno, istakla je i regionalna direktorka Euronewsa, Minja Miletić, koja se pridružila ovoj kampanji.

"Kada čitamo, onda nekako nas to podstiče i da dublje razmišljamo, i da budemo kreativniji, i da nekako razvijamo tu maštu. Čini mi se da svaka pročitana stranica nekako nas uči da razlikujemo činjenice od manipulacija. I zašto je važno još čitati? Mislim da društvo koje čita, to je društvo koje misli, a ono koje misli, onda teško da može da bude obmanuto

Mislim da je to zaista navika koja se stvara još od detinjstva, i mislim da je to najmoćnije oružje protiv površnosti. I zato uvek insistiram, i mi svi zajedno trebamo da insistiramo na tome da čitamo što više", rekla je Miletić. 

Posetioci Expo Playgrounda koji žele da učestvuju u kampanji "Čitaj za čovečanstvo" mogu to da urade sve do nedelje 2. novembra. Ova kampanja je pokrenuta u cilju da čitanjem obogati i čoveka, ali i prirodu. 

Komentari (0)

Srbija