Kroz železničku stanicu Rakovica dnevno prođe 125 vozova, ženski tim otpravnica zadužen za bezbednost
Komentari
20/11/2025
-17:50
Kroz železničku stanicu Rakovica u toku 24 sata prođe 125 vozova, od kojih su 82 putnička, a ostalo su teretni vozovi, drezine ili mašine za građevinske poslove na prugama i za bezbedno odvijanje saobraćaja zadužen je ženski tim otpravnica vozova, saopštila je danas Infrastruktura železnice Srbije.
Tanjug/Infrastruktura železnice Srbije/Luka Deluka
Železnička stanica Rakovica nalazi se na pruzi Beograd - Niš, koja je otvorena za saobraćaj 15. septembra 1884. godine i nalazi se između stanica Beograd Centar i Resnik.
Stanica ima šest koloseka i od 17 zaposlenih 13 je otpravnika, troje skretničara i jedan šef stanice, a većinu zaposlenih čine žene, devet otpravnica i šef stanice.
Otpravnice vozova na toj stanici rade odgovorno, vredno i savesno, izjavila je šefica stanice Rakovica Biljana Dejanović u ime sve tri dame koje rade u istoj smeni.
"Imam samo reči hvale za njih, kao i za ceo naš kolektiv u stanici Rakovica. Svi su kao jedan kada je reč o poslu, za njih nema nerešivih problema. Budno oko zaposlenih u svakom trenutku brine da saobraćaj funkcioniše bezbedno i redovno. Kada je to potrebno, izlaze u susret jedni drugima kako bi zamenili smene zbog privatnih obaveza", istakla je Dejanovićeva.
Tanjug/Infrastruktura železnice Srbije/Luka Deluka
Otpravnica vozova stanice Rakovica Jelena Đorđević Bicević već tri godine obavlja svoj posao u uniformi koje je, kako kaže, i privukla kada je birala zanimanje.
"Ostvario mi se moj san, nakon završene srednje Železničke škole, posle deset godina čekanja, počela sam da radim posao koji sam izabrala. Za ove tri godine, koliko radim u stanici Rakovica, shvatila sam koliko je posao otpravnika odgovoran. Posvećenost poslu je najvažnija, jer u svakom trenutku moramo obezbediti sigurnost i redovitost saobraćaja", rekla je Bicevićeva.
Dodala je da je dobra saradnja sa kolegama je od velikog značaja, jer, kako kaže, jedino se tako posao završava kako bi trebalo.
Tanjug/Infrastruktura železnice Srbije/Luka Deluka
"Tu smo da jedni druge dopunjavamo, a kada je to potrebno, izađemo u susret", kazala je Bicevićeva.
Istovremeno, unutrašnji otpravnik vozova Katarina Lazarević navela je da njihov timski rad je nešto bez čega se ne može zamisliti posao otpravnika vozova.
Železničkom stanicom Rakovica, počev od 1885. godine, prolazili su evropski vozovi Orijent ekspres i Simplon orijent, koji su saobraćali na liniji Pariz - Carigrad, dodaje se u saopštenju.
Vozovi idu u pravcima ka Beograd Centru, Resniku, Beograd Ranžirnoj i ka pruzi za Jajince.
Komentari (0)