Politika

Gajić: Bojović potpisao izveštaj o bezbednosti saobraćaja mesec dana pre kraja radova i pet meseci pre nesreće

Komentari
Gajić: Bojović potpisao izveštaj o bezbednosti saobraćaja mesec dana pre kraja radova i pet meseci pre nesreće
Gajić: Bojović potpisao izveštaj o bezbednosti saobraćaja mesec dana pre kraja radova i pet meseci pre nesreće - Copyright Euronews Srbija

Autor: Euronews Srbija

26/07/2025

-

12:34

veličina teksta

Aa Aa

Advokat i predsednik Narodne stranke Vladimir Gajić naveo je da je prorektor Beogradskog univerziteta Nebojša Bojović svake godine potpisivao Izveštaj o bezbednosti železničkog saobraćaja koji je usvajala Skupština akcionara.

"U Statutu Akcionarskog društva za upravljanje javnom železničkom infrastrukturom 'Infrastruktura železnice Srbije', u članu 16 u kome je određeno šta su nadležnosti Skupštine akcionara, u stavu 20 stoji da ovaj organ 'usvaja izveštaj o bezbednosti železničkog saobraćaja'. Prema informacijama koje si mi dostavili uzbunjivači Bojović je pozitivan izveštaj o bezbednosti železničkog saobraćaja, koji obuhvata trase pruge i objekte kao što su železničke stanice, potpisao u junu 2024. godine, mesec dana, pre nego što su 'svi građevinski radovi na železničkoj stanici Novi Sad bili završeni 5. jula 2024. godine' kako je Bojović utvrdio drugim izveštajem i oko pet meseci pre pada nadstrešnice", napisao je Gajić na društvenoj mreži X.

Kako je dodao, uloga Nebojše Bojovića u upravljanju kompanijom Infrastruktura železnice Srbije nije uopšte zanemarljiva i skoro je jednaka ulozi direktora. U članu 14, Statuta se kaže da su organi kompanije "Skupština i Odbor direktora".

"Zato je potpuno nejasno da Bojović koji je vodio Skupštinu, potpisivao sve odluke i bio uključen u rad preduzeća tako što je recimo Izveštajem o bezbednosti železničkog saobraćaja garantovao bezbednost, tako što je Izveštajem o realizaciji ciljeva Infrastrukture za period 1.1.2024 - 30.6.2024. godine, u ime preduzeća, konstatovao da su '5. jula 2024. godine svi građevinski radovi na železničkoj stanici Novi Sad završeni' i usvajanjem Ugovora o korišćenju javne železničke infrastrukture kojim je garantovana bezbednost putnika na svim prugama i svim železničkim stanicama uključujući železničku stanicu Novi Sad, nije ni pozvan od strane Višeg javnog tužilaštva u Novom Sadu da bude saslušan, makar kao građanin", napisao je Gajić.

"Jasno je da je Bojović uživao posebnu zaštitu u postupku koji se vodi povodom pada nadstrešnice u Novom Sadu i da je poziv na davanje izjave koji mu je upučen učinjen, pro forme, tek posle pritiska javnosti zbog dokaza koje svakodnevno objavljujem. Sve dokaze koje ja objavljujem može lakše od mene da pribavi tužilaštvo. Međutim, tužilaštvo ih nema jer nisu ni želeli da ih pribave? Jedino to mogu da zaključim", istakao je. 

Kako je naveo, dodao je i druge fakte iz kojih može da se zaključuje.

"Železnička stanica Novi Sad bila je javni objekat u funkciji prema Komercijalnom ugovoru o rekonstrukciji i modernizaciji železničke stanice Beograd-Subotica, a izdata je kao bezbedna Srbijavozu na osnovu Ugovora o korišćenju javne železničke infrastrukture. Jasno je da je i ovim izveštajem o bezbednosti prof. Bojovića, kao i ranijim dokumentima, konstatovano, da je stanica bila bezbedna za korišćenje putnika", naveo je. 

Komentari (0)

Srbija