Politika

"Soko" stigao u Suboticu povodom puštanja brze pruge, Vučić: Cena povratne karte 2.000 dinara (FOTO)

Komentari
Tanjug

Autor: Tanjug

03/10/2025

-

11:50

veličina teksta

Aa Aa

Voz "Soko" koji je krenuo iz Beograda sa železničke stanice "Beograd centar" u 11.30 časova, a u kome je predsednik Srbije Aleksandar Vučić stigao je u Suboticu pre 12.40 sati.

Ovo je prva vožnja povodom puštanja u rad pruge Novi Sad - Subotica, a putovanje je od Begrada trajalo 78 minuta.

Sa predsednikom Vučićem u prvoj vožnji do Subotice bili su i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Aleksandra Sofronijević, zamenik ministra za saobraćaj i građevinarstvo Mađarske Nandor Čepregi, ambasador Kine u Srbiji Li Ming.

Vozom do Subotice putovalki su i potpredsednica Vlade i ministarka privrede Adrijana Mesarović, potpredsednica Pokrajinske vlade Maja Gojković, gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić, ambasador Mađarske u Srbiji Jožef Mađar, predsednik Saveza vojvođanskih Mađara Balint Pastor, bivša ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović.

Među putnicima je bio i Vukosav Đorđević (105) iz Zaječara kojeg je predsednik Vučić posetio pre nekoliko meseci i tada mu predložio da se zajedno voze brzim vozom do Subotice što je Đorđević tada sa oduševljenjem prihvatio.

TANJUG/ MILOŠ MILIVOJEVIĆ

 

Povratna karta do Subotice 2.000 dinara

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je da će brza pruga Novi Sad - Subotica biti puštena u saobraćaj za komercijalnu upotrebu u sredu, 8. oktobra, a da će povratna karta od Beograda do Subotice iznositi 2.000 dinara.

Vučić je, tokom vožnje ka Subotici iz Beograda, brzim vozom "Soko", a povodom puštanja u rad pruge od Novog Sada - do Subotice, kazao da je neverovatno što će od prestonice Srbije do Subotice biti potrebno 70 do 72 minuta vožnje.

"Sada je tačno 11.35 sati, a potrebno nam je 70 do 72 minuta. Neverovatno", kazao je Vučić.

Kako je pojasnio, da bi sve bilo po zakonu, potrebno je da prođe pet dana od danas, pa da pruga bude puštena u saobraćaj.

TANJUG/ MILOŠ MILIVOJEVIĆ

 

"U sredu u podne ćemo je pustiti u promet. Mora biti pauza od pet dana iz nepoznatih razloga. Tako bi trebalo da bude po zakonu", rekao je Vučić.

Kako je naveo, prihod od putovanja vozom raste, a svaki kilometar pruge povećava cenu.

Vučić je naveo da je dovoljno investicija u železnicu i subvencija koje železnica dobija. 

"Nismo u mogućnosti da zaradimo novac, ni blizu toga. I verujem da ćemo, u narednom periodu, razviti železnički saobraćaj do Crne Gore, do Bara", kazao je predsednik.

Vučić je kazao da je sa izgradnjom železnice u Srbiji počelo 1854. godine i podsetio da su tada konjske zaprege vozile vozove. 

"Godine 1956. već je bilo nekoliko konjskih zaprega, ali nismo imali one neophodne", kazao je

TANJUG/ MILOŠ MILIVOJEVIĆ

 

Tokom razgovora sa ambasadorom Kine Li Mingom, Vučić je kazao da od najveće važnosti za Srbiju nije izgradnja samo jedne ili dve važne pruge, već cele mreže. 

"Ne postoji uvek potreba za izgradnjom brzih pruga, već redovnih pruga. I na tome treba da radimo", rekao je Vučić. 

Kako je dodao, sada se radi na tome da se obezbedi dovoljno novca za izgradnju i rekonstrukciju više pruga među kojima su pruge između Pančeva, Opova, Zrenjanina, zatim Kikinde, Subotice, Sombora i ponovno povezivanje sa Vrbasom. 

"To bi bilo od najveće važnosti za sve nas", rekao je Vučić.

Treća deonica brze pruge Beograd - Subotica, od Novog Sada do Subotice, otvara se posle dvonedeljnog testiranja.

Izgradnja ove deonice počela je u novembru 2021. godine, a pruga duga oko 108,1 kilometar omogućiće kretanje vozova brzinom do 200 kilometara na čas.

Na trasi brze pruge Novi Sad - Subotica izgrađena su, između ostalog,  četiri mosta i dva vijadukta (ukupne dužine 2,3 km), 27 nadvožnjaka (dužine 3,9 km) i 15 podvožnjaka (dužine 32,3 km).

Prvi put u Srbiji izgrađena su i tri ekodukta, svaki dužine od po 46 metara, koji će omogućavati životinjama bezbedan prelazak preko pruge, na deonicama Lovćenac - Bačka Topola, Bačka Topola - Žednik i Subotica – državna granica.

TANJUG/ MILOŠ MILIVOJEVIĆ

 

Izgrađeno je i ukupno 33 propusta dugih ukupno oko 800 metara, kao i 14 pothodnika.

Na novoj pruzi ugrađene su i 302 skretnice, dok je za izgradnju brze pruge bilo potrebno uraditi oko osam i po miliona kubika zemljanih radova i utrošiti 762 hiljade kubika tucanika.

Izgradnja pruge za velike brzine do 200 km/h između Beograda i Budimpešte jedan je od najvećih i najznačajnijih investicionih i infrastrukturnih projekata u ovom delu Evrope.

Duž čitave brze pruge Beograd-Novi Sad-Subotica, izgrađeno je ili rekonstruisano 16 stanica, tri stajališta i šest stanica u kojima postoje železnički objekti. 

Duž pruge za velike brzine od Beograda do Subotice izgrađeno je ukupno više od 120 novih objekata (mostovi, galerije, podvožnjaci, nadvožnjaci, pothodnici i propusti). 

Planirano je da voz Soko između Novog Sada i Subotice putuje 41 minut, dok će putovanje između Beograda i Subotice trajati oko 79 minuta, a Interregio vozovi će putovati 54 minuta od Novog Sada do Subotice i oko 99 minuta od Beograda do Subotice.

Izvođač radova bio je kineski konzorcijum ''China Railway International'' i ''China Communications Construction Company'',  a u  realizaciji projekta bilo je angažovano više od dvesta podizvođača i dobavljača, najvećim delom iz Srbije, ali veliki broj njih i iz zemalja Evropske Unije. 

Komentari (0)

Srbija