Fokus

Pronađena "crna kutija" putničkog aviona koji se srušio u Kini, piloti ispunjavali sve uslove za rad

Komentari

Autor: TASS, CCTV

23/03/2022

-

10:16

Pronađena "crna kutija" putničkog aviona koji se srušio u Kini, piloti ispunjavali sve uslove za rad
Pronađena "crna kutija" putničkog aviona koji se srušio u Kini, piloti ispunjavali sve uslove za rad - Copyright Profimedia

veličina teksta

Aa Aa

Spasioci su pronašli crnu kutiju aviona kompanije China Eastern Airlines koji se srušio na jugu Kine, prenosi kineska agencija Sinhua. Snimač je toliko oštećen da nije moglo da se precizira da li je to snimač podataka o letu (FDR) ili snimač glasa u pilotskoj kabini (CVR), prenosi AP. Navodi se i da je pre poletanja, Boing 737-800 prošao inspekciju i da je bio u ispravnom stanju, kao i da su zdravlje i iskustvo pilota ispunili sve uslove.

Mao Janfeng, direktor odeljenja za istrage nesreća Uprave za civilno vazduhoplovstvo Kine, rekao je na konferenciji za novinare da se ulažu veliki napori da se pronađe druga crna kutija.

Kiša koja pada na jugu Kine dodatni je izazov sa kojim se suočavaju kineski istražitelji koji koriste ručne alate, dronove i pse tragače u pokušaju da otkriju zašto se putnički avion sa 132 ljudi ove nedelje srušio u udaljenom planinskom području.

Potraga za crnim kutijama sa podacima o letu i diktafona iz pilotske kabine, kao i eventualnim preživelima privremeno je bila obustavljena danas zbog upozorenja meteorologa na opasnost od klizišta, bujica i jakih vetrova kako se vremenski uslovi budu pogoršavali do kraja nedelje u planinama provincije Guangsi, preneo je Rojters.

Podsetimo, avion na letu MU5735 je pre dva dana napustio Kunming u 13.11 po lokalnom vremenu i trebalo je da stigne u Guangdžou u 15.05. Sajtovi za praćenje letova izveštavaju da je avion bio u vazduhu nešto više od sat vremena i da se približavao svom odredištu kada je pao u Vužou, šumovito i brdovito područje sklono promenama vremena, posebno u ovo vreme kada Kina ulazi u sezonu poplava. Niko od 123 putnika i devet članova posade nije preživeo.

Uprkos tome što je bilo oblačno, prijavljeno je da je vidljivost bila dobra u vreme nesreće. Ipak, ono što je začudilo istražitelje jeste da je avion u roku od tri minuta ponirao sa nekoliko hiljada metara i pao pod vertikalnim uglom.

Profimedia

 

Prema podacima sajta FlightRadar24, avion je kružio na 8.870 metara, ali dva minuta i 15 sekundi kasnije lociran je na 2.766 metara. Poslednji izvori informacija o letu pokazuju da su podaci prestali da stižu u 14.22 po lokalnom vremenu, na visini od 982 metra.

Google Earth, Pixabay

 

Letelica kompanije Boing 737-800 bila je stara sedam godina. U pitanju je model koji je lansiran pre linije 737-MAX, koji su bili involvirani u teške nesreće u Indoneziji 2018. i Etiopiji 2019. godine. Nakon te dve nesreće Kina je zabranila upotrebu 737-MAX.

Inače, vazdušna bezbednost i standardi vazduhoplovstva u Kini su se znatno poboljšali u poslednje dve decenije nakon niza nesreća devedesetih. Poslednja velika nesreća dogodila se u avgustu 2012. kada se avion na letu iz Harbina srušio u severoistočnom Jičunu usled magle, pri čemu su poginule 42 osobe.

Profimedia

 

Stoga ne čudi što je kineski predsednik Si Đinping naredio hitnu istragu povodom pada putničkog aviona kompanije China Eastern Airlines. Kako prenosi CCTV, Si je u svom zahtevu izrazio šok povodom tragedije na letu MU5735, te naredio hitno reagovanje u vanrednim situacijama i sveobuhvatne napore u istrazi kako bi se što pre identifikovao uzrok nesreće i ojačala bezbednosna revizija sektora civilnog vazduhoplovstva.

Premijer Kine Li Kećijang takođe je pozvao da se pruže podrška i pomoć porodicama žrtava, ali i da se blagovremeno objavljuju tačne informacije i sprovede ozbiljna istraga o uzroku tragedije.

 

 

Komentari (0)

Svet