Biznis vesti

Kako se Beograd priprema za Expo 2027: Čučković za Euronews Srbija o radovima koji moraju da budu gotovi do kraja 2026.

Komentari
Euronews Srbija

Autor: Euronews Srbija

23/06/2025

-

17:24

veličina teksta

Aa Aa

U toku je izgradnja pristana za velike turističke kruzere, koji će u vreme specijalizovane izložbe Expo služiti kao smeštajni kapaciteti u Beogradu. Kako se još Beograd priprema za tu izložbu i kakva je dinamika planiranih radova, u emisiji "Hajde da razgovaramo" govorio je gradski menadžer Miroslav Čučković. Prema njegovim rečima, najviše će biti promena koje se tiču saobraćaja, a radovi, kako dodaje, moraju da budu gotovi do decembra 2026. godine.

Kako je rekao Čučković, nekoliko važnih institucija radilo je na pripremi saobraćajne studije koja je predvidela da će više od četiri miliona putnika doći na Expo. 

"Moram da kažem da je početna studija rekla da će biti tri miliona posetilaca. Međutim, kako se broj zemalja prijavljivao i kako je rastao tako je i ta procena rasla na radost svih nas. Mislim da će Beograd zaista biti centar sveta te 2027. godine i siguran sam da ćemo moći svi zajedno, pre svega u našem srpskom paviljonu u Beogradu, a i u svim ostalim, da pokažemo šta je to što spremamo za čovečanstvo za čitav naredni vek. Ono što je sada u ovom trenutku, to je trka sa vremenom, znači mi imamo još dve pune građevinske sezone letnje, imamo još jednu zimsku, do tog decembra 2026. kada sve treba da bude završeno", rekao je on.

Na pitanje da li će to biti dodatni pritisak s obzirom na nedostatak parking mesta u Beogradu, Čučković kaže da je na prostoru Expo napravljen ogroman broj parking mesta, odnosno nekih 11.000, s obzirom na to da će u nekom piku biti 130.000 posetilaca koji će doći svim vrstama prevoza.

"Ono što jeste najatraktivniji dolazak u Beograd jeste sigurno rekom i upravo za tu namenu mi radimo taj međunarodni pristan. To je kompletan onaj pojas od ušća reke Save u Dunav, duž obale Save do samog Brankovog mosta, to je neki kilometar i 300 metara. S obzirom da su ti kruzeri negde oko 130 metara, to znači da ćemo moći deset brodova da primimo u jednom trenutku i neke su procene da može na obalu izaći u toku jednog dana između 4.000-5.000 ljudi, s obzirom na to da ti kruzeri imaju kapacitet od nekih 120, 130 do čak 180 mesta. Upravo zbog toga novi vid usluge u Beogradu će biti i tih novih sedam terminala koji će biti opskrbljeni sa sto električnih autobusa kako bi mogli svi ti ljudi da dođu javnim prevozom do samog prostora Expo i sami Beograđani da koriste linije za odlazak u taj deo grada. Ono što je za nas najvažnije kao upravu grada jeste kada se bude ceo događaj završio, mi ćemo moći da koristimo sve te stvari u punom kapacitetu za stanovnike Beograda", rekao je on.

Tanjug Video

 

Čučković naglašava da sve navedeno mora da bude gotovo do decembra 2026. godine.

Ništa manji izazov biće i smeštajni kapaciteti, a Čučković kaže da kada su tako velike manifestacije, Srbija postaje kao jedna celina.

"Sam događaj traje tri meseca, biće u punom kapacitetu opterećenost svih smeštajnih objekata i u Beogradu i u okolini, ali za sam Beograd vlada, odnosno Ministarstvo prirode je raspisalo javni poziv, javile su se kompanije koje su želele na njemu da učestvuju, odnosno proširenje ili rekonstrukciju postojećih hotela, kao i izgradnju potpuno novih. Tako da za sve ono što postoji trenutno u Beogradu, gradiće se još 20 novih, a 4 će se proširiti i sigurni smo da onaj broj ljudi koji bude došao imaće mogućnost da se adekvatno smesti i da uživa u Beogradu i da nakon Expo poželi da se vrati", rekao je on.

Šta će biti sa Starim železničkim mostom? 

Govoreći o Starom železničkom mostu, Čučković naglašava da on nije u funkciji nekoliko decenija i ideja je da on bude u potpunosti rekonstruisan i da postane pešačko-biciklistički most.

"Most gde ćete vi moći praktično od Kule iz Beograda na vodi da pređete iz Starog dela Beograda na Novi Beograd i da krenete, pošto na desno prema Brankovom mostu postoji pešačka staza i ona ide sve do Ušća, da krenete na drugu stranu, prema mostu na Adi, prema blokovima 45 i 70. Tu su nam dve, tri prepreke ozbiljne, ali se trudimo da ih rešimo. Pre svega da se uklone betonjerke i šljunkare. Nakon toga da se napravi jedna pasarela koja će obići u postrojenje Beogradskih elektrana. I onda se dalje nastavlja blok 45, blok 70, Savski nasip do Ostružnice i skreće se na sam prostor Expo. Tako da uz ovu postojeću biciklističku pešačku stazu koja ide uz Miloš Veliki, koja je isto nekih 8 kilometara, pravi se jedan prsten oko Novog Beograda koji je nekih 25 kilometara. Tako da će moći da se uživa i u toj vrsti mikromobilnosti koja je predviđena", rekao je on.

Kada je reč o metrou, Čučković kaže da je najveća vest u proteklom mesecu bila da je potpisan ugovor za izgradnju mašina za kopanje tunela.

Celo gostovanje pogledajte u videu na početku teksta.

Komentari (0)

Biznis