Biznis vesti

Srpska pita hit u Osaki: Ušla u top pet proizvoda, Japanci pohrlili na paviljon Srbije na Ekspo izložbi (FOTO)

Komentari
Srpska pita hit u Osaki: Ušla u top pet proizvoda, Japanci pohrlili na paviljon Srbije na Ekspo izložbi (FOTO)
Srpska pita hit u Osaki: Ušla u top pet proizvoda, Japanci pohrlili na paviljon Srbije na Ekspo izložbi (FOTO) - Copyright Tanjug Video

Autor: Tanjug

22/06/2025

-

12:58

veličina teksta

Aa Aa

Pita sa mesom u paviljonu Srbije na Ekspo izložbi u Osaki privukla je veliku pažnju japanskih posetilaca i ušla u pet najprodavanijih proizvoda, izjavio je danas zamenik generalnog komesara Srbije na Ekspu u Osaki Žarko Malinović.

"Pita sa mesom postala je pravi hit na svim forumima koji pišu i pričaju bilo šta o poseti Ekspu u Osaki. Pita sa mesom svojom teksturom je očarala Japance i ušla u top pet najprodavanijh i najhvaljenijih proizvoda", rekao je Malinović, koji je i autor teme našeg paviljona.

Podsetio je da je restoran u Paviljonu Srbije na Ekspu Osaka-Kansai  prema najpopularnijem japanskom portalu za pretragu restorana "Tabelog", zauzeo drugo mesto među svim restoranima unutar Ekspa, dok je među restoranima stranih paviljona ocenjen kao najbolji.

On je dodao da je samo jedan japanski tematski restoran bolje ocenjen od našeg restorana. 

"Paviljon Republike Srbije u 80 odsto slučajeva, kao i druge paviljone, posećuje japanska publika. Ono što je jedinstvenost našeg paviljona jeste da najviše privlači porodice sa malom decom. Interaktivnost paviljona Srbije daje posebnu draž našim posetiocima. Imamo i prednost da naš paviljon, pored svoje atraktivnosti i kroz izložbu, jeste jedini paviljon sa zelenom živom fasadom na celom Ekspou. To ga čini jednim od najlepših paviljona, prema mišljenju nekih od najvećih japanskih portala, a kada završe iskustvo kroz izložbu, posetioci mogu da uživaju ukusima srpske hrane. Naš restoran dnevno primi više od 2.000 posetilaca", rekao je Malinović.

Dodao je da prvi put otkada Srbija nastupa na Ekspou u modernoj istoriji, od izložbe u Šangaju, imamo restoran kao deo paviljona.

Istakao je da je kliker univerzalno sredstvo igre, a da se u tom delu planete deca ne igraju klikerima. 

"Na kraju, ne treba vam ni neka velika sredstva, samo mašta da bi se igrali s klikerom s jedne strane. Zbog toga kliker pokreće celu našu izložbu. Sa druge strane, ono što je mnogo važnije, naš paviljon kao most između dve svetske izložbe, Ekspa u Osaki i Ekspa u Beogradu, jeste svojom interaktivnom postavkom omogućio da posetioci u Osaki kroz sve segmente daju svoj doprinos u kreiranju Ekspa u Beogradu 2027. Oni mogu da pošalju svoju poruku - zašto je igra za njih važna, ali takođe imaju mogućnost da kreiraju maskote Ekspa 2027. u Beogradu, a mogu da im daju i imena", rekao je Malinović.

Kako je rekao, na našem paviljonu više od 370.000 posetilaca, koliko ih je prošlo za ova dva meseca, dobijeno je više od 30.000 rešenja i dizajn komponenti za našu maskotu Ekspa u Beogradu.

Objasnio je da mogu da ostave poruke zašto je igra za njih važna, kako su se igrali kad su bili mali i da će to analizirati veštačka inteligencija, što će biti premijerno predstavljeno upravo na Ekspu u Beogradu. 

"Ovde posetioci mogu na zvučnicima da čuju poruke koje su neki od posetilaca pre njih snimili, ali suština jeste upravo tome da ih i to motiviše da dođu u Beograd, da posete naš Ekspo i da u Beogradu premijerno u jednom od tematskih paviljona čuju koje su to najčešće poruke bile zašto je  igra važna za našu civilizaciju. Mi kao Republika Srbija verujemo da igra upravo ta super moć ljudi sa kojom će naša civilizacija postati otpornija na izazove koje nas čekaju u budućnosti", rekao je Malinović.

Dodaje da smo i kroz pandemiju, kao i ekonomske i svetske krize koje trenutno imamo, videli koliko je važno da budemo otporniji na izazove koje očekujemo i koliko je važno da ta poruka univerzalnosti mira dopre do što više ljudi", rekao je Malinović.

Istakao je da Srbija upravo šalje takvu poruku kao jedina zemlja Zapadnog Balkana koja ima svoj samostalan paviljon na svetskom Ekspu u Osaki.

"Mi moramo znati da je srpski paviljon sa svojim kapacitetima mali. Mi imamo plac od svega 930 kvadrata. Sam paviljon je na 842 kvadrata. Ako to poredite sa 10 puta većim španskim, francuskim i drugim, vi ćete shvatiti da je naša posećenost daleko značajnija nego njihova", rekao je Malinović

Na pitanje da li su svesni posetioci da će specijalizovani Eskpo biti održan u Beogradu 2027. godine, Malinović je rekao da je to upravo ono što naš paviljon radi na Ekspu u Osaki, informiše posetioce o predstojećem Ekspu u Beogradu.

"Od trenutka kada prilaze, na primer, iz istočnog pravca našeg paviljona, oni vide na fasadi da je Srbija njihova sledeća Ekspo destinacija. Ako šetaju prstenasto na našem krovu, takođe mogu da vide ispis da je Ekspo u Beogradu njihova sledeća destinacija. A kada uđu u paviljon, sve im je jasno. Na kraju njihovo iskustvo kroz posetu paviljonu se završava upravo tako što im predstavljamo Ekspo u Beogradu, kako će izgledati sama lokacija, šta je legat Ekspa u

Beogradu, šta je glavna tema Ekspa u Beogradu i ono što je najvažnije, oni mogu da učestvuju u njegovom kreiranju", rekao je on.

Kaže da oni iz paviljona izlaze tako što mogu da ponesu kliker za uspomenu.

"I to je isto naša jedinstvenost. Mislim da smo jedan od redkih paviljona na ovoj svetskoj izložbi koja posetiocima poklanja nešto", naglasio je Malinović

U našem paviljonu zid izložbe Ekspo 2027. Beograd povezuje Ekspo  2025. sa predstojećim Ekspom u Beogradu, najavljujući buduće aktivnosti i događaje. 

Uz premijerno predstavljanje zvanične maskote, ovaj segment uvodi i glavnu temu "Igra(j) za čovečanstvo" i kada posetioci uđu u poslednju zonu izložbe, dočekaće ih dve velike skulpture maskota, a iza njih se nalaze digitalne zidne projekcije koje prikazuju promotivne video-klipove za Ekspo 2027. 

Sa jedne strane zida nalaze se manje verzije maskota koje su posetioci prethodno kreirali u zoni

Jezik igre, a na suprotnom kraju, brojač odbrojava vreme do početka Ekspa 2027 u Beogradu - dane, sate, minute i sekunde. 

Takođe, štampane zidne grafike i uvodni tekstovi približavaju glavnu temu i koncept predstojećeg Ekspa.

Zvanične maskote za Ekspo 2027. su ručno oslikani, stilizovani likovi obučeni u prepoznatljive elemente srpske narodne nošnje koji na najbolji način oslikavaju identitet, tradiciju i kulturno nasleđe Beograda i Srbije, promovišući istovremeno vrednosti raznolikosti, inkluzivnosti i inovacije koje leže u srcu prve međunarodne izložbe na Zapadnom Balkanu. 
Kreirane uz nadahnuće lokalnih motiva poput jeleka i pojasa one nose i duh tradicije i savremenosti.

Srbija se na Svetskoj izložbi Ekspo u Osaki predstavlja samostalnim paviljonom pod nazivom "Društvo igre".

Posetioci našeg paviljona u Osaki prolaze kroz niz interaktivnih zona kao što su "Uči i igraj se“,

"Umetnost igre“, "Fer plej“ i "Razigrani umovi, razigrana budućnost“, u kojima se kroz svetlosne efekte i elemente inspirisane izumima Nikole Tesle prezentuju srpske inovacije, kultura i umetnost.

Ekspo 2025. u Osaki, pod sloganom "Dizajniranje budućeg društva za naše živote" održava se od 13. aprila do 13. oktobra na veštačkom ostrvu Jumešima u Osaki, a očekuje se da će ga posetiti oko 28 miliona ljudi.

Tema izložbe razmatra načine na koje čovečanstvo može živeti bolje, zdravije i povezanije, kroz podteme: "Spašavanje života", "Osnaživanje života" i "Povezivanje života".
Učestvuje 160 zemalja i devet međunarodnih organizacija.
 

Komentari (0)

Biznis