Biznis vesti

Direktor "Telekoma“: Osnivamo fond za finansiranje startapa i ulažemo 25 miliona evra

Komentari

Autor: Zlatica Radović

25/05/2021

-

16:04

Direktor "Telekoma“:  Osnivamo fond za finansiranje startapa i ulažemo 25 miliona evra
Direktor "Telekoma“: Osnivamo fond za finansiranje startapa i ulažemo 25 miliona evra - Copyright E-stock

veličina teksta

Aa Aa

"Telekom“ će do kraja juna pustiti prvi venčer kapital fond za finansiranje startapova. To je danas najavio Vladimir Lučić, prvi čovek ove kompanije. On je poručio da je zakon donet za formiranje atraktivnih investicionih fondova napredan, ali da je problem što do sada niko nije postavio nijedan investicioni fond.

"Bićemo bukvalno prvi fond te vrste u Srbiji, čiji će glavni zadatak biti da pronalazi početne startap ideje, kako bi se stratapi razvijali. Naše ulaganje će biti minimum 25 miliona evra u narednih pet godina“, objasnio je Lučić.

Direktor "Telekoma“ je precizirao da će to biti nezavisna kompanija, i otvoren fond tako da će i druge kompanije iz Srbije i van naše zemlje moći da učestvuju u tom fondu, da bi nivo investicija bio veći. Otkrio je i da već postoji interesovanje ulagača iz Izraela.

"Naš ulazak u finasiranje startapova podići će ovu zajednicu na jedan novi nivo, jer je Srbija zemlja talentovanih i stručnih mladih ili ljudi srednje generacije, koji se bave stratapima. Mnogi imaju pojedinačne uspehe, ali nismo imali sistem koji bi sistematično prikupio što više ideja, finansirao ih i pomogao im da izrastu“, rekao je Lučić.

"Telekom" će biti otvoren za sve nove digitalne ideje

On je istakao da su za"Telekom“ najzanimljivije telekomunikacione ideje, jer mogu da ih primene na svojim korisnicima, ali da će biti otvoreni za sve nove digitalne ideje, od zdravstva do poljoprivrede ili bilo čega drugog.

"Nećemo suditi po tome koja je industrija, nego po tome koja od tih ideja je primenjiva u praksi i može da se proda u inostranstvu. Što se tiče digitalnih servisa, tu se baš izuzetno spremamo. Napravili smo organizaciju kompanije, oformili novu digitalnu diviziju i doveli smo dosta dobrih stručnjaka i van i unutar kompanije da mobilišemo tu diviziju. Imamo već nekoliko projekata, kao što je 'Smart siti' za Beograd, kojima ćemo moći da pokažemo svo naše znanje.

Govoreći o "Z generaciji“, koja "živi“ na mobilnim telefonima Lučić je rekao da je kompaniji, prvenstveno mobilnom operateru, poznatije i bliže ponašanje takvih korisnika.

"Lakše ćemo ih mi iz mobilnog sveta shvatiti. Čitav internet se njima prilagođava. Mi ćemo biti taj protok do njih“, rekao je Lučić.

Direktor A1 Dejan Turk je dodao da je najbolje gledati šta rade deca.

"Oni pronađu svoje platforme, sa uglavnom besplatnim sadržajem. Treba razmišljati o načinima, kako postati agregator za njihova interesovanja i omogućiti im okruženje da mogu da koriste naše servise", rekao je Turk.

Priključak na optički internet za 750.000korisnika

Priključak na optički internet u Srbiji obezbeđen je trenutno za oko 750.000 korisnika, poručio je  Lučić, koji je dodao da je cilj Telekoma da u naredne dve godine tu mogućnost ima više od milion korisnika.

Lučić je ukazao da je dobra digitalna infrastruktura uslov za razvoj digitalne ekonomije i razvoj digitalnih servisa, zbog čega Telekom uveliko i razvija optičku infrastrukturu.

"U nekim fazama smo kasnili sa razvojem optičke infrastrukture, 5G tehnologija je ono na čemu će se bazirati infrastruktura i zato smo u poslednje tri godine krenuli u intenzivan razvoj optičke infrastrukture", naveo je Lučić.

To što je optički kabal obezbeđen za oko 750.000 korisnika, kako kaže, dobra je priprema za razvoj 5G mreže.

Direktor A1 Srbija & A1 Slovenija Dejan Turk rekao je da operateri moraju u novim uslovima da budu brzi i agilni - "brži od samog virusa". Dodao je digitalizacija više ne znači samo rad sa kompjuterima već mnogo više od toga.

"Srbija sprema aukciju za 5G krajem ove godine, tako da bismo mogli već u 2022. da krenemo sa tim", naveo je Turk.

Novi trendovi

Generalni direktor kompanije Telenor Srbija Majk Mišel kaže da operateri moraju da prate nove trendove, kao i da Telenor razvija i lansira dosta inovativnih rešenja, na primer opcije koje se koriste tokom vožnje kola i slično.

Mišel potencijalni rast vidi u segmentu podataka i pripremi za primenu 5G mreže.

Najveći izazov je da operater kroz investicije u tu oblast ponudi novu vrednost klijentima, a da ostane profitabilan, dodao je Mišel.

Komentari (0)

Biznis