Rojters: Kineski brendovi električnih vozila Neta i Zeekr lažirali prodaju da bi ispunili projektovane planove
Komentari
19/07/2025
-19:58
Kineski proizvođači električnih vozila "Neta" i "Zeekr" lažno su prikazivali prodaju u poslednjim godinama kako bi ispunili mesečne i kvartalne ciljeve, javlja Rojters, pozivajući se na dokumenta u koja je imao uvid i na intervjue sa dilerima i kupcima.
Dokumenti, kako navodi Rojters, pokazuju da su kompanije vršile osiguranje automobila pre nego što su ih zapravo prodavale kupcima, što im je po kineskim pravilima o registraciji vozila omogućilo da ranije evidentiraju prodaju.
Zapisi sadrže detalje za svaki automobil i kupovinu polisa osiguranja, uključujući imena agenata osiguranja.
Kompanija "Neta" je na ovaj način ranije evidentirala prodaju najmanje 64.719 vozila u periodu od januara 2023. do marta 2024. To je više od polovine od ukupno prijavljenih 117.000 vozila u tih 15 meseci.
Brend "Zeekr" je istom metodom evidentirao svoju prodaju krajem 2024. i to u Sjamenu preko svog glavnog prodavca - državnog preduzeća Xiamen C&D Automobile.
Vozila koja se evidentiraju kao prodata pre nego što stignu do kupca u kineskoj automobilskoj industriji nazivaju se "polovno vozilo sa nultom kilometražom".
Ova praksa proizašla je iz surove konkurencije za prodaju na najvećem svetskom tržištu automobila, koje je pogođeno višegodišnjim cenovnim ratom uzrokovanim hroničnim viškom kapaciteta.
Prodaja "Nete" dostigla je vrhunac 2022. kada je kompanija bila osmi najveći proizvođač novih električnih vozila u Kini sa 152.000 prodatih vozila.
Podaci Kineske asocijacije prodavaca automobila pokazuju da je 2.508 od 2.737 električnih vozila "Zeekr" u Sjamenu tokom decembra prodato kompanijama, dok je 257 otišlo pojedinačnim kupcima.
Komentari (0)