Društvena održivost postaje ključ poslovnog uspeha - stručnjaci za Euronws Srbija: Ulaganje u ljude, a ne trošak
Komentari09/10/2025
-10:28
Dok se o ekološkoj održivosti već godinama govori kao o prioritetu, sve više kompanija prepoznaje da bez društvene održivosti nema dugoročnog uspeha. Fer radne prakse, jednakost i inkluzivno liderstvo postaju jednako važni kao zaštita životne sredine. Na to ukazuju učesnici konferencije koju je organizovala Nemačko-srpska privredna komora. Oni poručuju da ulaganje u ljude i zajednicu nije trošak, već investicija u budućnost kompanije.
Direktorka kompanije Sustineri partners Biljana Breitveit u razgovru za Euronews Srbija kaže da je ovo tema o kojoj se sve više diskutuje u Evropskoj uniji.
"Kod ESG (environmental, social, governance) najpre pomislimo na zaštitu životne sredine. Ali, to je čitav korpus standarda – društveni odnos prema zaposlenima, zajednici i potrošačima postaje sve relevantniji, kako u evropskom zakonodavnom okviru, tako i reputaciono“, objašnjava Breitveit.
Ona ocenjuje da su srpske kompanije danas spremnije nego pre godinu dana, ali da proces prilagođavanja standardima društvene odgovornosti i dalje traje.
"Za one koji izvoze, ovo postaje vrlo realno pitanje, jer njihovi strani partneri - posebno nemački - već postavljaju zahteve koji se odnose na dužnu pažnju u lancima snabdevanja. Isto važi i za banke i finansijske institucije koje prate evropske regulative", rekla je ona.
Prema njenim rečima, ulaganje u društvenu održivost ne treba posmatrati kao trošak, već kao investiciju u budućnost kompanije.
"To jeste investicija, i imamo dokaze da jeste. Takve kompanije dugoročno su konkurentnije, postaju atraktivniji poslodavci, zadržavaju zaposlene i grade poverenje potrošača – naročito među mladima koji su sve svesniji značaja ovih tema“, naglašava Breitveit.
Na značaj socijalne održivosti ukazala je i Ivana Vulić iz Nemačko-srpske privredne komore, ističući da je to tema kojoj se u Srbiji tek sada posvećuje pažnja.
"U javnom diskursu dominantno se govori o ekološkoj održivosti, dok smo u socijalnu dimenziju do sada vrlo malo zašli. A o tome ima mnogo da se kaže“, istakla je Vulić.
Ona objašnjava da je ideja konferencije upravo da poveže kompanije, institucije i eksperte i da na promišljen način otvori raspravu o ovoj temi.
"Socijalna održivost je veoma bitan faktor poslovnog uspeha. Uspeh bez odgovornosti - prema zajednici, zaposlenima i njihovim pravima - ne može biti stvaran", rekla je ona.
Kompletno gostovanje i detaljnije o ovoj temi pogledajte u videu koji se nalazi iznad teksta.
Komentari (0)