Biznis vesti

Lučić: Junajted grupa koristi medije da suzbije konkurenciju

Komentari

Autor: Euronews Srbija

11/10/2021

-

14:20

Lučić: Junajted grupa koristi medije da suzbije konkurenciju
Lučić: Junajted grupa koristi medije da suzbije konkurenciju - Copyright Tanjug/Zoran Žestić

veličina teksta

Aa Aa

Junajted grupa koristi svoje informativne kanale da bi disciplinovala protivnike, a primer kablovskog operatora "Pošta Net" je zanimljiv da pokaže koliko to rade isključivo u odbranu svog biznisa, izjavio je generalni direktor Telekoma Srbije Vladimir Lučić.

On je rekao da je Pošta Net umesto da ostane deo Telekoma, imala tragičnu sudbinu da je pripala Pošti kojoj to tržište nije bilo važno, tako da je 2001. godine prestala da se razvija. Lučić je naveo da je Pošta Net imala 120.000 korisnika, a da ih sada ima 57.000.

Direktor "Telekoma" je istakao da preuzimanjem tih korisnika Telekom čuva korisničku bazu i da će oni sada dobiti mnogo bolji internet i televizijske kanale, tako da će biti zadovoljni.

"To Junajted grupi čak i nije najvažnije. Njih zapravo najviše brine to što će Pošta Srbije značajna sredstva od ove prodaje uložiti u razvoj servisa za brzu isporuku pošiljki, gde zaostaje za tržišnom konkurencijom iz privatnog sektora, a na to tržište se nedavno uključila upravo Junajted grupa", rekao je prvi čovek Telekoma gostujući na TV Pančevo.

On je istakao kako je u tom preuzimanju najvažnije to što će Pošta Srbije doći do sredstava da modernizuje svoje poslovanje.

"Za Poštu je bilo karekteristično da je izgubila trku sa raznim privatnicima u toj zadnjoj isporuci. Pošta sada uglavnom isporučuje koverte, međutim ako naručite preko interneta neke proizvode, videćete da vam to isporučuju razne privatne firme, a ne Pošta", primetio je Lučić.

Dodao je kako će sada ta pozicija državne Pošte moći da se promeni, što smeta Junajted grupi.

"Evidentno je da će se Pošta, zahvaljujući tim sredstvima, fokusirati na taj segmenat i postati jak konkurent privatnicima. Faktički vlasnik najveće firme za isporuku koja je prisutna u 21 gradu, ''D ekspres'', upravo je Junajted grupa i to od pre nekoliko meseci, iako oni o tome mnogo ne pričaju", rekao je Lučić navodeći da oni više pričaju o akvizicijama u inostranstvu, ali da u poslovnom smislu Junajted grupi smeta saradnja Telekoma i Pošte.

Lučić je rekao da po intenzitetu kampanje protiv poslovnog dogovora Pošte i Telekoma može da se shvati da Junajted grupa ima neki specijalni "biznis motiv".

Direktor Telekoma je, u prilog tvrdnji da Junajted grupa koristi svoje medije da suzbije konkurenciju, naveo da se do početka širenja kablovske mreže Telekoma Srbije o toj državnoj kompaniji u medijima Junajted grupe pojavljivala jedna ili dve protokolarne vesti godišnje, a da danas ima na stotine negativnih objava. Lučić je ocenio da to predstavlja zloupotrebu dominantnog položaja na tržištu, jer Junajted grupa i dalje imaju više 40 odsto tržišnog udela.

"Ambicija srpskog državnog Telekoma da bude regionalni lider predstavlja pretnju i smetnju istim onima koji ne žele lidersku poziciju Srbije u regionu. Suviše smo čvrsti u opredeljenju da stvorimo snažan Telekom da bi neko medijskim kampanjama i organizovanim hajkama mogao da nas preplaši", poručio je Lučić. 

Telekom Srbija je ovih dana, po analizi hrvatskih medija, sa 820 miliona evra prihoda u 2020. godini proglašen za najveću telekomunikacionu kompaniju u celom regionu. Lučić je istakao da je ambicija Telekoma Srbija, koji je u većinskom državnom vlasništvu, da bude regionalni lider i na tržištu telekomunikacija i medija i u sveukupnoj privredi. 

Euronews Srbija je u vlasništvu Arena channels grupe koja je deo Telekoma Srbija.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Biznis