Srpski privrednici: Sporazumom o slobodnoj trgovini postajemo konkurentniji u Kini
Komentari
05/11/2025
-12:32
Međunarodni sajam uvoza koji je otvoren danas u Šangaju okupio je više od 150 zemalja učesnica i više od 4.000 kompanija, a među njima su i srpski privrednici koji su istakli da od učešća na Sajmu očekuju ugovore sa kineskim kompanijama i dodali da su zahvaljujući Sporazumom o slobodnoj trgovini postali konkurentniji na kineskom tržištu.
Na ovogodišnjem Sajmu u Šangaju predstavilo se 20 srpskih kompanija, koje se bave proizvodnjom i preradom voća i povrća, proizvodnjom rakija i vina, meda, ali i drugih prehrambrenih proizvoda.
Slavica Sinobad, menadžer prodaje u kompaniji “Mambikom Agrar” iz Beograda, istakla je da se ova kompanija bavi proizvodnjom zamrznutog voća, ali i da radi sušenje šljive.
“To nam je glavni proizvod koji izvozimo za Kinu, tako da nam je ovaj sporazum sa Kinom veoma dobro došao. Od početka ove godine jedni smo među prvima koji su izvozili suvu šljivu za Kinu. I izvezli smo oko 500 tona i planiramo da se ta količina utrostruči u sledećoj godini”, rekla je Sinobad za Tanjug.
FOTO TANJUG/ VLADA REPUBLIKE SRBIJE/ SLOBODAN MILJEVIC
Istakla je da su kineski partneri veoma laki za saradnju zato što vrlo brzo i efikasno odgovaraju na sva pitanja i bilo kakve informacije vrlo brzo dostavljaju.
Dodala je da da očekuje da će Sajam proći dobro i da će pronaći nove kupce.
"Kineski kupci imaju velike zahteve za količinu, tako da ćemo ponuditi onoliko koliko imamo u ovom momentu i nadamo se da ćemo uspeti da odgovorimo u budućnosti na sve zahteve", rekla je ona.
Vlasnik "Damar Confit" Danijel Trifunović iz Beograd rekao je da se ta kompanija predstavja u Kini sedmi put i da već izvozi svoje proizvode na kinesko tržište.
“Naša kompanija se bavi preradom i trgovinom kako svežih tartufa, tako i prerađenih. U našem asortimanu se mogu naći crni i beli tartufi, takođe i preko 20 različitih proizvoda od tartufa, poput ulja, raznih namaza, čokolada, vina, meda. Ovo je naš sedmi put zapravo u Kini na ovom sajmu, izvozimo od 2018. godine. Kineski kupci su, da kažemo, jako zahtevni, ali uz neki unapred dogovor koji je moguće napraviti, može se postići dobra saradnja”, rekao je Trifunović za Tanjug.
On je kazao da svake godine raste izvoz proizvoda za Kinu.
“Generalno da, raste, s tim što naši proizvodi spadaju u premijum proizvode, znači mi ne izvozimo na kontejnere, ali definitivno taj izvoz raste, u pitanju je da li je to pola kontejnera ili deset paleta, što je za našu robu i te kako velika količina", rekao je Trifunović.
Istakao je da je Sporazum o slobodnoj trgovini koji je Srbija potpisala sa Kinom omogućio da srpski privrednici budu konkurentniji i dodao da njegova kompanija izvozi i na druga azijska tržišta, kao i da je zadovoljan izvozom.
FOTO TANJUG/ VLADA REPUBLIKE SRBIJE/ SLOBODAN MILJEVIC
"Azisjka tržišta su budućnost za srpske proizvođače", naglasio je Trifunović.
On je rekao da i ove godine očekuje da na sajmu sklopi nove poslovne dogovore sa kineskim kupcima.
Menadžer prodaje u kompaniji "Budimka" Maja Milaković rekla je za Tanjug da se ova kompanija treći put predstavlja na ovom sajmu i da su zadovoljni učešćem.
"Već smo imali jedan izvoz proizvoda, očekujemo sad ponovo narudžbenicu od našeg kupca odavde i da se poveća taj izvoz u narednom periodu. Mi imamo različite proizvode, sokove i džemove i to različite vrste i kvalitete u okviru te dve kategorije", rekla je ona.
Dodala je da su praktično od ove godine počeli sa izvozom i istakla da Sporazum o slobodnoj trgovini olakšao da srpske kompanije plasiraju svoje proizvode.
Predstavnik kineske kompanije koja se bavi uvozom vina Žongnan He rekao je da njegova kompanija uvozi srpsko vino u Kinu već 15 godina i da su primetii da je kvalitet vina veoma stabilan i dobrog kvaliteta.
“Danas ima sve više kineskih kupaca koji zaista vole da piju srpsko vino. I postoje neke zaista posebne sorte grožđa u Srbiji u kojima uživaju kineski ljubitelji vina”, dodao je on.
Komentari (0)