Evropa

Nevolje u raju biciklista: Gradske vlasti u Amsterdamu optužene da favorizuju pešake

Komentari

Autor: Euronews

21/05/2021

-

18:24

Nevolje u raju biciklista: Gradske vlasti u Amsterdamu optužene da favorizuju pešake
Nevolje u raju biciklista: Gradske vlasti u Amsterdamu optužene da favorizuju pešake - Copyright profimedia

veličina teksta

Aa Aa

Tamo gde je nekada biciklista bio kralj, slobodan da se centralnim ulicama domogne krajnje destinacije, sada je postao "gost", koji će kao uljez biti proteran u spoljne trake, prenosi "Gardijan".

Amsterdam godinama ima reputaciju idealnog grada za bicikliste. Iako kažu da je raj za ljubitelje dvotočkaša i uzor mnogima u svetu, počeli su da se javljuju prvi znaci problema. Naime, amsterdamski ogranak holandskog sindikata biciklista optužio je opštinu da se okrenula protiv njih, nepravedno dajući prednost pešacima u istorijskom centru grada. 

"Amsterdam je i dalje raj za bicikliste, ali sve je teže kretati se kroz centar. Sve je počelo proglašavanjem pešačke zone, vožnja bicikla obeshrabrena je ivičnjacima, a potom i ogradama. Centar je postao isključivo namenjen pešacima", rekao je Jan Piter Nepveu, portparol amsterdamskog ogranka sindikata biciklista.

Namere gradskih vlasti okupio je prošle nedelje oko 50 demonstranata, među kojima je bila i Sar Muler (68), penzionisani klinički fizičar.

"Univerzitet namerava da pruži prednost pešacima i vožnju bicikla učini nebezbednim, hoće da nas premeste na uzak put, sa mnogo automobila, vozila koja utovaruju i istovaraju robu. Čini se da sve ovo vodi pretvaranju gradskog jezgra samo za pešake, koja za krajnji cilj ima blokadu biciklističkog saobraćaja", objasnila je Muler. 

Brojni nesrećni događaji išli su na ruku pešacima i predstavnicima ugostiteljskih objekata. Tokom 2019. i 2020. godine opština je uzela u razmatranje ovaj problem kako bi utvrdila da li može podstaći bicikliste da se kreću "alternativnim rutama", umesto da putuju direktno kroz dve centralne oblasti -  Damstratjes i Harlemerstrat.

Rečeno je da je "stres" izazvan velikom gužvom i brzim kretanjem bicikala podstakao lokalno stanovništvo i preduzetnike da pokrenu akciju.  
 
Sindikat je u pregovorima sa opštinom ne bi li odluka bila promenjena. 

"Ako biciklisti ne mogu da se voze kroz centar grada, to ima posledice na atraktivnost biciklizma jer biciklističke rute oko centra postaju zakrčene, na primer na stanici Central. Biciklističke staze oko centra uglavnom su duž autoputeva. Tu je velika buka, ima izduvnih gasova i mnogo semafora", rekao je Nepveu.

Opština: Ne planiramo da zabranimo biciklistima pristuo centru grada

 Portparol opštine rekao je da biciklisti nisu istisnuti iz centra grada. 

"Znak bicikli kao gosti koristi se na mestima gde biciklisti i pešaci moraju da dele ograničen prostor na raspolaganju ili na mestima na kojima grad želi da obeshrabri upotrebu mopeda, na primer u parkovima. Ne planiramo da zabranimo upotrebu bicikli na ovim prostorima. Biciklizam će i dalje biti dozvoljen u području Binengasthuis, tako da parking mesto za njih ostaje dostupno. Međutim, prolazak biciklom kroz ovo područje nije obeshrabren, tako da mnogi pešaci mogu na siguran način da koriste ograničen prostor", rekao je portparol.

 On je dodao da je Amsterdam neprestano traži načine kako da biciklizam u gradu učini lakšim, bržim i sigurnijim.

"Takođe, broj parking mesta za bicikle je velik i neprestano raste. Sledećeg meseca se otvara parking garaža za bicikle na Leidseplein-u, jednom od velikih gradskih trgova, koji može primiti do 2.000 bicikala. Na stanici Central gradi se garaža za 7.000 bicikala". 

Komentari (0)

Evropa