Aktuelno iz kulture

Dragana Đukić o predstavi "Strah u operi": Fašizam ne miruje i iznova se budi kao neki vampir

Komentari

Autor: Tanjug

20/03/2024

-

10:44

Dragana Đukić o predstavi "Strah u operi": Fašizam ne miruje i iznova se budi kao neki vampir
Dragana Đukić o predstavi "Strah u operi": Fašizam ne miruje i iznova se budi kao neki vampir - Copyright Tanjug/Jadranka Ilić

veličina teksta

Aa Aa

Glumica Dragana Đukić igra u novoj predstavi "Strah u operi" Ateljea 212, prema tekstu Jelene Mijović, koja je adaptirala četiri priče italijanskog pisca Dina Bucatija (1906-1972) iz zbirke "Prodavnica tajni".

Pored nje, igraju i Svetlana Bojković, Milica Trifunović, Tika Stanić, Luka Grbić, Jelena Đokić, Suzana Lukić i drugi, a Đukić je dodala da joj je rad na "Strahu u operi" bio jako zanimljiv jer se dugo nije bavila takvom vrstom žanra u pozorištu.

Napomenuvši da je dobro radila sa rediteljem Ivanom Vukovićem, Đukić je dodala da i da je "bilo inspirativno od samog početka", od kako je pročitala tekst.

Đukić je navela da će predstava "vrlo dobro da korespondira sa publikom", počev od zvukova demonstracija koji se čuju, a kojih se dobro sećaju generacije sa početka devedesetih godina.

Prema njenim rečima, Bucati je bio levičar, antifašista, novinar koji se bavio socijalnim problemima, i prezirao je socijalnu i uopšte ljudsku nepravdu, ismevao elitu, snobove i malograđanštinu. 

Tanjug/Jadranka Ilić

 

"Tako da mislim da će ljudi da se poistovete. Da li sa majčinskom brigom i pričom koju nosi Bojković i Mima, i uopšte ta ideja da jedno jaje može nešto da pokrene, kao efekt leptira, da se samo desi, da sve krene", rekla je glumica.

Đukić je dodala da je "Strah u operi" "predstava o predstavi u predstavi" i da je zanimljivo što se dešava iza kulisa, iza kojih se ne vidi opera, već "samo čujemo da se dešava premijera, a ispred se dešava revolucija". 

U predstavi ima trenutaka kada glumci nastupaju sa pevanjem, a Đukić je dodala da Bucati u svakoj priči ima neki element naučne fantastike, što je njoj odgovaralo kao ljubiteljki žanra.

"Nije bilo neslaganja, preteranog sučeljavanja, mi na jednoj, a reditelj na drugoj strani. Bilo je vrlo lagano, išlo je dobrim tokom, uz dobru energiju i prosto se desi dobra predstava", naglasila je Đukić.

Govoreći o repertoaru Ateljea 212, Đukić je podsetila da je to pozorište uvek imalo miks žanrova, i bilo je slobodno i otvoreno, a predstave na maloj sceni su vrhunske i mogu se meriti sa onima na velikoj sceni.

Navevši da je "Strah u operi" post-drama, Đukić je dodala da Atelje 212 ima i komedije, ali i predstave kao što je "Amsterdam", "koja ima užasnu temu" i priča "o Holokaustu, o nacizmu i fašizmu koji ne miruje i koji se budi iznova, kao neki vampir".

"O tome i Bucati priča. Tokom naše predstave se nekoliko puta pomene fašizam. Danas su desnice na vlasti svuda u Evropi. Tako da se Atelje trudi da ostane avangarda", navela je glumica.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Kultura