Aktuelno iz kulture

Jug Đorđević o predstavi "Gospođa Olga": Sve Bojićeve drame imaju u sebi ogromnu dramsku snagu

Komentari
Jug Đorđević o predstavi "Gospođa Olga": Sve Bojićeve drame imaju u sebi ogromnu dramsku snagu
Jug Đorđević o predstavi "Gospođa Olga": Sve Bojićeve drame imaju u sebi ogromnu dramsku snagu - Copyright Tanjug

Autor: Tanjug

23/12/2025

-

11:03

veličina teksta

Aa Aa

Reditelj Jug Đođević sprema se za premijeru njegove predstave "Gospođa Olga", koja je zakazana za 24. decembar u Narodnom pozorištu.

Đorđević kaže da ga je drama Milutina Bojića (1892-1917) još od studiranja intrigirala, a prilika da je postavi pružila se nakon razgovarao sa upravama Narodnog pozorišta i Narodnog pozorišta Republike Srpske, gde je već izvedena.

Građanska drama, iako napisana pre više od jednog veka, obrađuje teme koje se i danas čine izuzetno aktuelnim, kao što su nadmoć kapitala nad moralom, moralni bankrot, a pre svega sukob generacija.

Dilema pred kojom se nalazi mladi protagonista Gidra u velikoj meri odražava duh drame i pozorišta još od njihovog nastanka. Euripidov Hipolit, Šekspirov Hamlet, Molijerov Mizantrop, De Miseov Lorencaćo, pa i Bojićev Gidra, imaju jedan zajednički imenitelj – pitanje "kome se privoleti carstvu?" Iako smešten u salon ili vinograd s početka veka, Bojićev komad u tretmanu univerzalnih tema funkcioniše lako u svim epohama u kojima se prikazuje.

Tanjug

 

"Sve njegove drame imaju u sebi užasnu dramsku snagu. Mislim da je Bojić pisao za glumce, što je meni uvek važno, jer je meni rad sa glumcima okosnica mog rada", naglasio je reditelj.

Đorđević je ocenio da se godinama unazad izgubio građanski sloj, i da novobogataši imaju jako veliki upliv u strukture, pa Bojićeva drama dobija na svojoj težini zato što preispituje slične teme.

"Imate temu kapitala i transakcije, kome šta pripada, i kako ti ljudi trguju svojim emocijama, a zapravo novcem", naveo je Đorđević.

Navevši da ga "repeticija intrigira u pozorištu", Đorđević je dodao da se "istorijske okolnosti iznova i iznova ponavljaju u možda malim modulacijama na temu".

"Mislim da je ta cikličnost u jednu ruku inspirativna, a u drugu ruku iscrpljujuća. Kad imate danas slične događaje kao pre 100 godina, zapitate se postoji li način da se iz tog kruga nekako izađe", naveo je reditelj.

Đorđević je priznao da ne voli davati odgovore u svojim komadima, već više voli da uspostavlja narative i da publici prepusti da dođe do zaključaka, "ako je to uopšte moguće".

Đorđević je ocenio da je u "Gospođi Olgi" okosnica priče dramatična i način na koji su sudbine isprepletene, može da se konektuje sa bilo kim u publici.

Upitan šta bi voleo da mu se desi u karijeri u narednih deset godina, Đorđević je rekao da naginje ka osnivanju svoje pozorišne trupe, gde bi pravio manje kompromisa od onih koje pravi svakodnevno u institucionalnom pozorištu.

Komentari (0)

Kultura