Aktuelno iz kulture

Operski koncert velškog bas-baritona Brina Terfela otvorio 54. BEMUS

Komentari

Autor: Tanjug

02/11/2022

-

09:56

Operski koncert velškog bas-baritona Brina Terfela otvorio 54. BEMUS
Operski koncert velškog bas-baritona Brina Terfela otvorio 54. BEMUS - Copyright Tanjug/Jadranka Ilić

veličina teksta

Aa Aa

Festival Beogradske muzičke svečanosti - BEMUS 2022 u 54. izdanju svečano je otvoren koncertom čuvenog velškog bas - baritona Brina Terfela u Kolarčevoj zadužbini.

Gradski sekretar za kulturu grada Beograda Nataša Mihailović Vacić i direktor Centra beogradskih festivala CEBEF Damir Handanović su otvorili 54. BEMUS i najavili da publiku tokom 15 dana čeka izuzetnih 13 koncerata umetnika iz celog sveta.

Ljubitelji klasične i operske muzike imali su prilike da uživaju u delovima opera Vagnera ("Majstori pevači", "Tristan i Izolda", "Valkira"), Betovena ("Fidelio"), Boita ("Mefistofel"), Verdija ("Magbet"), Geršvina ("Porgi i Bes"), kao i u odlomcima iz slavnih mjuzikala - "Violinista na krovu", "Mačke", "Kamelot" i "Jadnici" (Les Miserables).

Čuvenog solistu iz Velsa na koncertu pratio je Festivalski orkestar "Virtuozi" uz dirigenta Bojana Suđića i opersku umetnicu Sofiju Petrović.

Tanjug/Jadranka Ilić

 

Orkestar je započeo koncert Uvertirom iz opere "Majstori pevači" Riharda Vagnera.

Sofija Petrović je vokalno dočarala odlomak "Mild und leise wie er lächelt" - "Izoldina smrt" iz III čina opere "Tristan i Izolda".

Odlomci "Kas Valkira" iz III čina opere "Valkira" (1856) sa orkestrom "Virtuozi" bez vokala, kao i "Nicht streh, o Maid" - "Votanov oproštaj" iz istog dela opere koji je maestralno otpevao Terfel, označili su završetak prvog čina koncerta.

Nakon pauze, operski mag posvetio se velikom Ludvigu van Betovenu sa naslovom "Ha! Welch ein Augenblick!", arijom Don Pizara iz prvog čina opere "Fidelio".

Terfel je duhovito odigrao ovu priču o junakinji Leonori koja se prerušava u Fidelija, zatvorskog čuvara, da bi spasla iz političkog zatočeništva svog muža Florestana.

Tanjug/Jadranka Ilić

 

Onda je otpevao delo "Son lo spirito che nega", ariju lika Mefistofela iz prvog čina te opere italijanskog autora Ariga Boita, koji je pisao libreta za Verdija i njegove dve poslednje monumentalne opere "Otelo" i "Falstaf" prema Vilijamu Šekspiru.

Verdi je stigao na red sa "La luce langue", arijom Lejdi Magbet iz II čina krvave opere "Magbet" (1847), takođe prema Šekspirovoj tragediji u izvođenju Sofije Petrović.

Ogroman aplauz je osvajao operski umetnik iz Velsa, posebno sa kompozitorom Džerijem Bokom i sjajnim songom "If I Were a Rich Man" iz hit mjuzikla "Violinista na krovu" (1971).

Naravno, morao je biti "prisutan" na repertoaru i američki džez kompozitor i pijanista Džordž Geršvin, tako da su Brin Terfel i Sofija Petrović izveli duet "Bess, You Is My Woman Now" iz slavne opere "Porgi i Bes".

Sofija i Brin su uverljivo odglumili zaljubljeni par i velški kolega je na kraju numere neočekivano dobio od nje i poljubac u obraz, što ga je veoma obradovalo.

Tanjug/Jadranka Ilić

 

Umetnica nije uzela predah, već je ubrzo pevala kompoziciju "Memory", kultnu numeru iz dugovečnog hit mjuzikla "Mačke" (Cats, 1981) čuvenog tvorca "meta opere" i raskošnih mjuzikala Endrjua Lojda Vebera.

Kompozitori Klod-Mišel Šonberg i Džon Kameron ulepšali su čitav svet sa remek delom "Jadnici", i tako za kraj zvaničnog dela koncerta, Terfel je ušao u ulogu opasnog inspektora Žavera u numeri "Stars" iz te opere-mjuzikla, nastale po čuvenom delu Viktora Igoa.

"Želeo sam malo da pevam i glumim u Holivudu, ali šta ću, ovu ulogu Žavera dobio je Rasel Krou, a ne ja", poručio je Velšanin.

Publika je tražila još pesama, i na scenu je ponovo došla Sofija Petrović.

Tako su za sam kraj na bis srpska umetnica i kolega iz Velsa dočarali pesmu "Anything You Can Do, I Can Do Better" kao zaštitni znak pomalo zaboravljenog američkog mjuzikla "Annie, Get Your Gun" (1950).

Time je okončan višeslojan i sadržajan koncert od puna dva sata za sam početak 54. BEMUS-a.

Komentari (0)

Kultura