Aktuelno iz kulture

Digitalno otkrivanje "golotinje" posle 400 godina na slici jedne od najvećih italijanskih slikarki

Komentari

Autor: AP

13/11/2022

-

22:28

Digitalno otkrivanje "golotinje" posle 400 godina na slici jedne od najvećih italijanskih slikarki
Tanjug/AP/Andrew Medichini - Copyright Tanjug/AP/Andrew Medichini

veličina teksta

Aa Aa

Remek - delo velike slikarke Artemizije Đentileski iz 1616. godine  biće digitalno obrađeno pa su  restauratori započeli šestomesečno projekat o "Alegoriji sklonosti" koristeći moderne tehnike, uključujući rendgenske zrake i UV infracrveno istraživanje, da bi se zašlo ispod velova prefarbanog preko originala kako bi pokrili golotinju i otkrili delo onako kako ga je Đentileski naslikala.

Tanjug/AP/Andrew Medichini

 

Virtuelno „otkrivanje“ biće savremeno otkriće dugo cenzurisane slike za koju se veruje da je autoportret nage Artemizije Đentileski, jedne od najistaknutijih žena u istoriji italijanske umetnosti. Lepršavi veo i draperija dodani su „Alegoriji sklonosti“ nekih 70 godina nakon što je Đentileski naslikala ženski akt u prirodnoj veličini, za koji se veruje da je autoportret iz 1616. 

Rad na otkrivanju njene slike dolazi  kao omaž njenom doprinosu italijanskoj baroknoj umetnosti i zavređuje posebnu pažnju kako zbog njenih umetničkih dostignuća, tako i zbog proboja u svet umetnosti u kome dominiraju muškarci nakon što ju je silovao jedan od njenih nastavnika umetnosti.  Njen rad je predstavljen na izložbi 2020. u Nacionalnoj galeriji u Londonu.

„Preko njene slike možemo da shvatimo koliko je važno obnoviti umetnička dela, koliko je važno vratiti priče žena u prvi plan“, rekla je Linda Falkone, koordinatorka projekta Artemisia Up Close. a prenosi AP.

„Alegorija sklonosti“ prvobitno je naručena za porodičnu kuću Mikelanđela Buonarotija Mlađeg, pranećaka slavnog umetnika. Zgrada je kasnije postala muzej Casa Buonarotti, a slika je donedavno bila izložena na plafonu u pozlaćenom ramu. Kada je glavna konzervatorka Elizabet Vik uklonila sliku krajem septembra, na pod je pala prašina stara 400 godina.

Tanjug/AP/Andrew Medichini

 

Artemizija je imala je 22 godine kada je naslikala „Alegoriju sklonosti“, koju je naručio Mikelanđelo Buonaroti Mlađi. Drugi član porodice, Leonardo Buonaroti, odlučio je da delo "ulepša" kako bi zaštitio senzibilitet svoje žene i dece. 

„Ovo je jedna od njenih prvih slika. U firentinskom kontekstu, to je bila njena debitantska slika, iste godine kada je primljena na Akademiju crtanja, koja je u to vreme bila prva akademija crtanja u Evropi“, rekla je Falkone

Tanjug/AP/Andrew Medichini

 

Sa mlađim Mikelanđelom, kao njenim pokroviteljem, Đentileski je ušla u kulturni milje tog vremena.

„Mogla je da se druži sa Galileom i drugim velikim misliocima. Tako je ova gotovo nepismena žena odjednom bila na univerzitetskom nivou, stvarajući umetnička dela koja je tada, cenila kulturna Firenca, pa i veliki Vojvoda. I od tada je postala dvorski slikar", kaže Linda Falkone.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Kultura