Aktuelno iz kulture

Mikelanđelov "David" ponovo podigao prašinu: Posle Floride, cenzura umetničke "golotinje" i u Škotskoj

Komentari

Autor: Euronews

19/05/2023

-

21:06

Mikelanđelov "David" ponovo podigao prašinu: Posle Floride, cenzura umetničke "golotinje" i u Škotskoj
Mikelanđelov David - Copyright profimedia

veličina teksta

Aa Aa

Reklama za jedan italijanski restoran u Glazgovu na kojoj se nalazila fotografija Mikelanđelovog Davida, odbijena je zbog golotinje. 

Nakon što je direktorka škole u Floridi podnela ostavku zbog toga što su učenici na časovima imali priliku da vide sliku "golišave" statue, sada je problem izbio i u Škotskoj. 

Restoran italijanske kuhinje "Barolo" napravio je reklamu koja prikazuje Davida kako jede picu, ali je kompanija koja vodi računa o reklamnom prostoru u gradskom metrou odbila da je izloži. 

Iz restorana "Barolo" kažu da su ponudili da sakriju Davidovo međunožje stikerom sa italijanskom zastavom, ali je i to odbijeno, jer stikeri nisu bili dovoljno veliki. Složili su se, međutim, da se vidi samo gornji deo statue, od struka naviše. 

Mario Gizi, direktor grupacije DRG u čijem je vlasništvu "Barolo" i mnogi drugi restorani, nije zadovoljan tim rešenjem.

"Ovo je svetski priznato umetničko delo. O njemu se uči u školi. Ljudi iz celog sveta putuju da ga vide. Ovo više nije 16. vek - 2023. je godina. Da li stvarno poručujemo da ljudi ne mogu da podnesu da vide nagu statuu?", rekao je Gizi.

Tanjug AP/Kamran Jebreili

 

On je dodao da ih je sve u kompaniji zabavio mejl koji su dobili od kompanije koja izdaje reklamni prostor.

"Potvrdili su da naša reklama ne može da se koristi zato što je 'umetnost, ali i dalje golotinja'. Morali smo da snosimo troškove novog štampanja", istakao je direktor.

Euronews piše da prema Agenciji za standarde u advertajzingu, nema specifičnog pravila kojim se zabranjuje golotinja, ali se vlasnicima medija dozvoljava da odbiju da ustupe reklamni prostor.

"Oni često imaju svoje kriterijume, uz Kodeks reklamiranja, kada je o reč o tome šta će prihvatiti, a šta neće. Ovo je komercijalna odluka, a ne nešto što možemo da regulišemo. Mi reagujemo na pritužbe o sadržaju kada on postane javno dostupan", poručuju iz Agencije.

Oni takođe dodaju da prema kodeksu nije zabranjeno imati golotinju u reklamama, ukoliko nije eksplicitna ili izlišna i ukoliko je relevantna za proizvod. Ipak, golotinja koja je "seksualne prirode", dodaju oni, treba da se pojavljuje samo u ciljanim medijima.

Podsećamo, reakcija roditelja đaka jedne škole u Talahasiju na Floridi koji su na času istorije umetnosti imali priliku da vide Mikelanđelovog Davida, obišla je ceo svet. Oni su prijavili profesorku zbog "uznemirujućeg sadržaja" koji je prikazala njihovoj deci, a zbog njihovog postupka direktorka je morala da podnese ostavku. Na tu vest reagovali su čak i Firentinci koji su poručili svima da mogu da dođu i vide skulpturu, kako bi se uverili da u njoj nema ničeg pornografskog. Takođe, na poziv direktorke Galerije Akademije u kojoj se čuva skulptura, nekadašnja direktorka Houp Karaskila i njena porodica posetili su Davida.

"Najviše me je impresioniralo to što je cela ova galerija napravljena za njega", rekla je ona za BBC.

Poručila je da u ljudskom telu nema ništa loše, te da bi Mikelanđelo pogrešio da ga je izvajao na bilo koji drugi način.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Kultura