"Tiha kao šapat": Kompanija koja je proizvela dizalicu upotrebljenu u pljački Luvra pokrenula urnebesnu kampanju
Komentari
24/10/2025
-10:42
Porodična firma iz Nemačke koja se bavi proizvodnjom dizalica nehotice se našla u središtu svetske pažnje, nakon što su lopovi koji su izveli spektakularnu pljačku dragulja u pariskom Luvru upotrebili upravo njihov proizvod da dođu do plena.
Firma "Bocker" odmah je reagovala na novostečenu pažnju i pokrenula kampanju na društvenim mrežama, u kojoj je uz fotografije dizalice pored Luvra napisala novi slogan: "Kada morate brzo da se krećete".
Objave prikazuju sada već svetski poznatu "Agilo" dizalicu iz njihovog asortimana, koja se obično koristi za preseljenja, a koju su pljačkaši iskoristili da dođu do prozora Apolonove dvorane u Luvru i ukradu nakit iz Napoleonove ere čija je vrednost procenjena na 88 miliona evra.
Prema navodima firme, dizalica može da ponese do 400 kilograma brzinom od 42 metra u minutu – "tiho kao šapat".
Marketinška direktorka Julija Šarvac ispričala je da su ona i njen suprug, Aleksander Boker, treća generacija upravljača porodičnom firmom i da su bili "šokirani" što na fotografiji iz spektakularne pljačke u Luvru prepoznaju svoj proizvod.
"Postalo nam je jasno – o Bože, ovo je zaista sramotan čin, i još su zloupotrebili naš uređaj da ga izvedu. Ali kad smo shvatili da niko nije povređen, počeli smo da se šegačimo i smišljamo slogane koji su nam delovali duhovito", kaže Šarvac.
Dodala je da su im se posle večernjih vesti javili brojni zaposleni, poslovni partneri, klijenti, a onda su odlučili da nešto "urade s tim".
Do ponedeljka ujutru, kampanja je već bila spremna, piše Guardian.
Lopovi prethodno ukrali dizalicu koju su koristili u pljački
Konkretna mašina koja je korištena u pljački prodata je 2020. jednoj firmi u okolini Pariza, koja ga iznajmljuje kupcima. Lopovi su se nedavno obratili toj francuskoj firmi, pokazali interesovanje da koriste dizalicu, a zatim su ga tokom demonstracije ukrali – što su vlasnici prošle nedelje prijavili policiji.
Kompanija "Bocker", osnovana 1958. i poznata po sloganu "Moj put do vrha", na svom sajtu navodi da posluje "na tradiciji i inovaciji". Danas ima oko 600 zaposlenih.
Šarvac je rekla da su reakcije na novu kampanju odlične.
Tanjug/AP/Alexander Turnbull
"Mislila sam da će post postati pomalo viralan, ali da će baš ovoliko odjeknuti – to je neverovatno. Naši Instagram postovi obično dosegnu 15 do 20 hiljada ljudi, a sada smo na 1,7 miliona. Ludilo", rekla je direktorka.
Navela je da je 99 posto reakcija bilo pozitivno. "Razumem da to nije svačiji smisao za humor, ali većina se baš dobro zabavlja", dodala je ona.
Jedan korisnik Facebooka napisao je da marketinški tim firme "zaslužuje povišicu". Drugi, međutim, smatra da je PR kampanja "neukusna".
"Francuzi su zatečeni i tužni, dok se nemačka firma šali i koristi to u reklamne svrhe. Crni humor…", naveo je on.
Još se ne zna da li će im se nova kampanja isplatiti, ali Šarvac kaže da je ove nedelje već stiglo nekoliko upita za dizalicu.
Komentari (0)