Život

Američki naučnici o dinosaurusima: Imali su usne, nisu im štrčali zubi iz usta

Autor: Tanjug

30/03/2023

Američki naučnici o dinosaurusima: Imali su usne, nisu im štrčali zubi iz usta
Američki naučnici o dinosaurusima: Imali su usne, nisu im štrčali zubi iz usta - Copyright Tanjug/AP/Mark P. Witton

Sve ukazuje na to da su dinosaurusi gotovo sigurno imali nešto što bi moglo biti ekvivalent usnama, novo je otkriće naučnika objavljeno u časopisu Sajens, kojim se osporava popularna teza da su ti predatori imali velike, opasne zube koji im štrče iz usta.

Tanjug/AP/Mark P. Witton

Istraživači su saopštili da na to ukazuju tri dokaza - anatomija lobanje i vilice u grupi zvanoj teropodi, koja je obuhvatala sve dinosauruse koji su jeli meso, zatim obrasci istrošenosti njihovih zuba i odnos između veličine zuba i veličine lobanje, preneo je Rojters.

"Naša studija sugeriše da teropodnim dinosaurusima zubi nisu bili otkriveni kada su im usta bila zatvorena", rekao je paleontolog sa američkog Univerziteta Obern Tomas Kalen, vodeći autor pomenute studije objavljene u časopisu Sajens.

Tanjug/AP/Mark P. Witton

On kaže da bi se usne dinosaurusa razlikovale od usana sisara po tome što bi pokrivale zube, ali ne bi mogle da se pomeraju nezavisno, odnosno da prave pokrete koje povezujemo sa usnama kod ljudi ili drugih sisara.

"Usne dinosaurusa bi bile sličnije usnama mnogih guštera ili vodozemaca, čak i ako strukturu i termin obično povezujemo sa sisarima poput nas“, rekao je paleontolog.