Aktuelno

Novi sistem parkiranja u Starom Gradu: "Postojeći zonski sistem više ne odgovara građanima opštine"

Komentari
Novi sistem parkiranja u Starom Gradu: "Postojeći zonski sistem više ne odgovara građanima opštine"
Novi sistem parkiranja u Starom Gradu: "Postojeći zonski sistem više ne odgovara građanima opštine" - Copyright Beoinfo

Autor: Tanjug

24/07/2025

-

10:01

veličina teksta

Aa Aa

Na centralnoj Gradskoj opštini Stari Grad počeo je da se primenjuje novi sistem parkiranja, a iz ove opštine ističu da redefinisanjem parking zona žele da omoguće da više ljudi koristi postojeća mesta tokom dana.

"Analizom kvaliteta usluge parkiranja na teritoriji naše opštine, utvrđeno je da postojeći zonski sistem više ne odgovara potrebama građana naše opštine", rekao je za Tanjug Radoslav Marjanović, predsednik GO Stari grad.

Kako je objasnio, parking se sve teže nalazi i vozači dugo kruže u potrazi za slobodnim mestom, što dodatno opterećuje saobraćajnice, pravi dodatnu gužvu i povećava zagađenost vazduha.

"Povećan broj novih automobila u Beogradu doveo je do smanjenja efikasnosti postojećeg vremenskog ograničenja, što za posledicu ima nedovoljnu izmenjivost parkiranja na postojećim parking mestima na Starom gradu", rekao je Marjanović.

Pored toga, dodao je on, tokom vikenda postojalo je samo delimično ograničenje parkiranja, što podstiče višednevno parkiranje od strane onih koji nisu stanari, dodatno umanjujući izmenjivost parkiranja i otežavajući pronalaženje parking mesta na teritoriji opštine.

"Redefinisanjem parking zona želimo da omogućimo da više korisnika može da koristi postojeća mesta tokom dana. Cilj je da se poveća izmenjivost parkiranja", rekao je Marjanović.

"Radi se na povećanju broja parking mesta"

Prema njegovim rečima, time će građanima te opštine, koji imaju pravo na povlašćeno parkiranje bez vremenskog ograničenja, biti omogućeno brže pronalaženje slobodnog parking mesta.

"Uporedo sa redefinisanjem zona, zajedno sa Gradom Beogradom radimo na povećanju broja parking mesta gradnjom novih podzemnih garaža", istakao je Marjanović.

Kako je naveo, trenutno je u toku izgradnja podzemne garaže u Vlajkovićevoj ulici sa 284 nova parking mesta, a planirana je izgradnja podzemne garaže ispod parkirališta SRC "25. maj – Milan Gale Muškatirović" sa više od 500 novih parking mesta, kao i ispod pijace "Bajloni" sa 307 novih parking mesta.

"Time će u narednih nekoliko godina naša opština dobiti više od 1.000 novih parking mesta u novim podzemnim garažama", rekao je Marjanović.

Novi koncept, kaže on, redefiniše zone parkiranja tako da više korisnika može da koristi ista mesta tokom dana, što smanjuje broj automobila koji traže parking, rasterećuje saobraćajnice, štiti životnu sredinu i podstiče korišćenje javnog prevoza, vožnju bicikla i pešačenje.

"Opština Stari grad je kao centralna gradska opština dobro povezana linijama javnog gradskog prevoza sa ostalim delovima grada, a javni gradski prevoz je besplatan od 1. januara 2025. godine. Javne garaže i javna parkirališta se nedovoljno koriste a imaju trenutni kapacitet od 3.691 parking mesta", rekao je Marjanović.

Stanarima omogućeno povlašćeno parkiranje

Stanarima je, naveo je, obezbeđeno povlašćeno parkiranje bez vremenskog ograničenja i po povoljnijoj ceni, a cilj je pravednija i efikasnija raspodela parking kapaciteta, kako bi se parkiranje u gradu učinilo organizovanim i prilagođenim svima.

"Umesto dosadašnje crvene, uvodi se ljubičasta zona u kojoj je parkiranje ograničeno na 30 minuta i ne može se produžiti", rekao je i objasnio da žuta zona postaje crvena i da je u toj zoni parkiranje ograničeno na sat vremena uz mogućnost produženja za dodatnih 30 minuta, posle čega je vozač dužan da pomeri svoje vozilo.

Kako je dodao, Donji Dorćol, nekadašnja zelena zona, postaje bela zona gde je parkiranje ograničeno na dva sata i može da se produži još 60 minuta da bi građani eventualno mogli da završe neki posao u centru.

Komentari (0)

Srbija