Aktuelno

Ove godine u saobraćajnim nesrećama stradao 91 pešak, najugroženiji tokom jutarnjeg i popodnevnog špica

Komentari

Autor: Tanjug

09/11/2022

-

12:31

Ove godine u saobraćajnim nesrećama stradao 91 pešak, najugroženiji tokom jutarnjeg i popodnevnog špica
Ove godine u saobraćajnim nesrećama stradao 91 pešak, najugroženiji tokom jutarnjeg i popodnevnog špica - Copyright Tanjug/Vladimir Šporčić

veličina teksta

Aa Aa

Od početka godine u saobraćajnim nezgodama u Srbiji stradao je 91 pešak, što je za sedam manje nego u istom periodu prošle godine, a najmanja bezbenost zabeležena je u jutarnjim satima i u periodu od 17 do 22 časa, rekao je za Tanjug Zlatko Belencan iz Uprave saobraćajne policije.

Belencan kaže da u saobraćajnim nezgodama dominanto stradaju vozači, dok je procenat nastradalih pešaka oko 35 odsto i dodaje da je petkom, subotom i nedeljom najveći broj pešaka koji su učesnici u saobraćaju.

Prema njegovim rečima, ovog meseca u saobraćajnim nesrećama poginulo je sedam ljudi - četiri vozačaka, jedno dete koje je bilo putnik u automobilu i dva pešaka. Poslednjih dana bezbednost u saobraćaju dodatno ugrožava i pojava magle, naročito u ranim jutarnjim satima, pa se svim učesnicima u saobraćaju savetuje oprez, naveo je on.

"Potrebno je voditi računa o vidljivosti pešaka i zakonodavac je propisao da reflektujući materijal pešak treba da ima na sebi kada se kreće kolovozom van naselja. To znači da treba poštovati princip ''vidi i budi vidljiv''. Kada je reč o vozačima, oni bi trebalo da prilagode kretanje vozila uslovima i stanju puta. To znači da prilagode brzinu. Ako je vidljivost smanjena, saobraćaj je usporeniji, pa bi brzina trebalo da bude manja nego što je propisano. Recimo ako je propisana brzina 50 kilometara na čas, a prilike u saobraćaju su takve da bi brzina trebalo da bude 30, onda je treba i prilagoditi. Ako je veća brzina posledica je mnogo teža", rekao je za Belencan.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Srbija