Društvo

"Moraće da porade na svojoj organizaciji": Zašto je u nedelju došlo do obustave letova na aerodromu "Nikola Tesla"?

Komentari

Autor: Euronews Srbija

23/01/2024

-

15:33

"Moraće da porade na svojoj organizaciji": Zašto je u nedelju došlo do obustave letova na aerodromu "Nikola Tesla"?
Tanjug Video - Copyright Tanjug Video

veličina teksta

Aa Aa

Beogradski aerodrom danas je na društvenoj mreži Iks pozvao putnike kojima je 21. januara kasnio ili otkazan let da eventualne zahteve za nadoknadu štete upute izabranoj avio-komapniji, koja je uvek prva tačka kontakta u situacijama sa kašenjenjem i otkazivanjem letova.

"Beogradski aerodrom ovakve zahteve, prema proceduri, potom rešava direktno sa avio-kompanijama. Nastavićemo da sarađujemo sa nadležnim službama i svim činiocima u avio saobraćaju kako bi se situacije koje mogu da utiču na kašnjenje letova i potencijalno nezadovoljstvo putnika svele na minimum", navodi se u saopštenju.

Inače, uprava Aerodroma potrdila je danas za Euronews Srbija da se saobraćaj se od juče ujutru odvija regularno, kao i da su odmah reagovali kada je došlo do ove situacije. Oni su se putnicima izvinili zbog neprijatnosti i zahvalili svim nadležnim službama na koordinaciji i saradnji da se saobraćaj normalizuje u najkraćem mogućem roku.

"Svaki aerodrom međusobno zavisan je sistem u okviru koga posluju različiti subjekti koji moraju da funkcionišu na koordinisan način radi očuvanja bezbednosti, kao i adekvatnog iskustva putnika", navodi se u saopštenju.

Podsetimo, u nedelju je na beogradskom aerodromu došlo do privremene obustave letova zbog mešanja putnika u tranzitnoj zoni, usled čega je kasnilo 17 letova "Er Srbije", a otkazani su letovi za Berlin, Frankfurt i Diseldorf. 

Tanjug Video

 

Ovo je prouzrokovalo veliku gužva na aerodromu i nezadovoljstvo putnika. Naime, tokom četiri sata, između 17.15 i 21.29, sa Aerodroma "Nikola Tesla" nije poleteo nijedan avion.

Istog dana reagovalo je Ministarstvo unutrašnjih poslova koje je u svom saopštenju navelo da je usled greške u funkcionisanju službi operatera na Aerodromu "Nikola Tesla" u Beogradu, oko 17 časova u tranzitnoj zoni došlo do mešanja putnika koji su doputovali iz Skoplja, sa drugim putnicima koji nameravaju da putuju ka evropskim i svetskim destinacijama, a nad kojima je prethodno izvršena kontrola pregleda lica i prtljaga.

"Zbog ove situacije, a radi obezbeđivanja potrebnih uslova za bezbednost vazuhoplova i putnika, zahtevi aerodromskog osoblja prema Ministarstvu unutrašnjih poslova bili su da se zaustavi dalja pasoška kontrola na izlazu iz zemlje i ulazak novih putnika u tranzitnu zonu i to dok se ne izvrši pražnjenje tranzitne zone i ponovni bezbednosni pregled svih lica koja se nalaze u toj zoni. Preglede inače obavlja osoblje operatera Aerodroma "Nikola Tesla" i to po Zakonu o vazdušnom saobraćaju", naveli su tada iz policije.

I Direktorat civilnog vazduhoplovstva Srbije se uključio u ovaj slučaj i to kao nadležno regulatorno i nadzorno telo u oblasti vazdušnog saobraćaja u Republici Srbiji. Oni su, kako su naveli, sproveli unutrašnju kontrolu i utvrdili propuste.

"U okviru  procedura, inspektori Direktorata su po hitnom postupku sproveli vanredni inspekcijski nadzor, tokom kojeg su uzete izjave od zaposlenih u Belgrade Airport. Nakon toga je utvrđeno da je došlo do propusta osoblja zemaljskog opsluživanja", saopštio je Direktorat. 

Vesić: Operater "Vensi" odgovoran za nastale probleme 

Juče se oglasio i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić koji je za Tanjug naveo da je operater beogradskog aerodroma kompanija "Vensi" (Vinci), odgovoran za nastale probleme i izrazio očekivanje da će se ta kompanija izviniti putnicima. 

"Tačno je se ljudske greške dešavaju, da se to ne dešava samo na beogradskom aerodromu, ali je činjenica da se njima veoma često dešavaju greške i da će morati mnogo više da porade na svojoj organizaciji jer moraju da poštuju putnike na beogradskom aerodromu onako kako poštuju i na aerodromima u Francuskoj. Ja sam o tome s njima mnogo puta razgovarao i očekivao da su izvukli pouku iz toga i da će se bolje organizovati", rekao je on.

Tanjug Video

 

Vesić je gostujući na K1 televiziji izjavio da će saobraćaj na aerodromu "Nikola Tesla" biti u potpunosti normalizovan, i dodao da je po Zakonu o vazdušnom saobraćaju i međunarodnim propisima moralo doći do kompletnog pražnjenja terminala jer je došlo do toga da se pomešaju putnici koji su prošli kontrolu i oni koji nisu. 

"Putnici koji nisu prošli kontrolu su, teorijski, mogli da uđu u neki od aviona koji treba da poleti, čime bi se ugrozila bezbednost. Zato je terminal ispražnjen, kako bi svi putnici ponovo izašli i prošli kontrolu, i to je trajalo četiri sata. To je standardna procedura", objasnio je on i dodao da će avio kompanije koje su pretrpele štetu i otkazale ili odložile letove, imati mogućnost da naplate svoju štetu od operatera.

"Francuska kompnanija je do sad uložila preko 280 miliona evra u samu infrastrukturu na aerodromu i mi smo im na tome zahvalni, ali oni moraju mnogo toga da urade u svojoj orgonizaciji kako se ovakve stvari ne bi dešavale. Vi se sećate da je tokom leta bilo dosta problema sa prtljagom i sa odlaskom putnika. Tada smo na to reagovali zajedno sa njima. Ja sam siguran da ćemo ovog leta imati mnogo bolju situaciju", ocenio je Vesić.

Vojinović: Reč je o ljudskoj grešci, ali ne o pojedincu

Petar Vojinović sa portala Tango Six objašnjava za Euronews Srbija da je očigledno reč o ljudskoj grešci, ali kaže da odgovornost ne može da se svede samo na jednu osobu.

"Ne može da se očekuje da samo jedna osoba bude odgovorna za ovo i da je pogrešila. Ovde mislim na vozača koji je prevozio putnike. Naravno da je moralo da dođe do njegove komunikacije sa nadređenima u delu aerodromskih operacija. Svakako da se bezbedonosni propusti na aerodromima dešavaju, međutim to se na sreću ne dešava često", kaže Vojinović.

Kako kaže, nije iznenađenje što je inspekcija ovim povodom reagovala i donela određene zaključke nakon određne istrage.

"Njihov posao je da utvrde kršenje bezbedonosnih procedura. To je i osnovni posao Direktorata civilnog vazduhoplovstva. Ono što je dobro je da osim kazne koja tek treba da odredi, Direktorat će verovatno da prepiše i korektivne mere da se ovakve stvari više ne dešavaju. Dakle, da se ubuće zna šta operater mora da uradi ubuće i kako njegov sistem menadžmenta bezbednosti mora da izgleda nakon ovoga, da se ovako nešto ne bi dogodilo", objašnjava on.

Vojinović kaže da je bez sumnje najveća odgovornost na sadašnjem vlasniku, Vansiju, ali iako je reč o francuskoj komapniji zaposleni u njoj su ljudi koji su srpski državaljani.

Kako dodaje, nesumnjivo je i to da aerodrom ima dosta posla proteklih godina, da sve više ljudi leti avionom pa je zbog toga i nephodna njegova dodatna adaptacija na novonastale okolnosti.

"Beogradski aerodrom je u poslednje dve godine doživeo eksploziju saobraćaja i njegove dimezije i načini funkcionisanja su različiti od njegove verzije od pre dvadeset i više godina. Kada je Vansi pobedio na koncesiji, ta komapnija je zadužena da investira u aerodrom. Greške se dešavaju i dešavaće se ali transformacija aerodroma je zaista velika. Vansi je izgradio još jedan sprat na aerodromu, kako bi proširo kapacitete, i tek o nekim logističkim stvarima treba da se vodi računa", dodao je.

Komentari (0)

Srbija