Društvo

Loša oprema, količina gradiva, opuštanje učenika – Istraživanje pokazalo da su nastavnici opterećeni onlajn nastavom

Komentari

Autor: Euronews Srbija

31/08/2021

-

19:00

Euronews Srbija

veličina teksta

Aa Aa

Čak 88 odsto nastavnika i 92 odsto učenika izjasnili su se da su bili dodatno opterećeni tokom onlajn nastave u prošloj školskoj godini, pokazalo je istraživanje Foruma beogradskih gimnazija koje je obuhvatilo oko 1.300 nastavnika, učenika, roditelja.

Nastavnici, njih 73 odsto, izjasnili su se da nisu uspeli da realizuju sve iz plana i programa, a svega 10 odsto njih uspelo da realizuje 100 odsto gradiva. 

Učesnici istraživanja ocenili su ministra prosvete, Branka Ružića koji je dobio prosečnu ocenu – tri.

U Forumu beogradskih gimnazija nezadovoljni su kako je onlajn nastava funkcionisala do sada, dok sa druge strane Branislav Ranđelović, direktor Zavoda za vrednovanje kavaliteta obrazovanja i vaspitanja kaže da je onlajn nastava povećala kapacitete i nastavnika i učenika, ali i da je potrebno određeno vreme da se vidi ono što su deca naučila i da u ovom trenutku ne postoje pravi pokazatelji.

U Forumu navode da je "tužno što nadležo ministarstvo nije uradilo istraživanje o efektima različitih modela nastave". 

Forum: Nismo zadovoljni onlajn nastavom

"Nismo zadovoljni kako je onlajn nastava funkcionisala do sada", kaže potpredsednica Foruma beogradskih gimnazija Ana Dimitrijević za Euronews Srbija i dodaje da država i Ministarstvo prosvete nisu uradili ništa tokom letnjeg raspusta da se ta nastava unapredi, osim uvođenja "semafor sistema".

Ona je navela da nastavnici, koji rade sa đacima, najbolje znaju šta je predstavljalo problem tokom nastave na daljinu, da su najbolje mogli da prate rezultate šta su deca naučila, a šta ne.

"Bilo bi dobro da imamo bolju opremu, koja bi omogućila da se u realnom vremenu prati nastava (lajv strim). Problem je i količina gradiva tokom onlajn nastave, šta izbaciti i kome je to prepušteno. Pitanje i broj ocena koje učenik treba da ima", kaže Dimitrijević.

Pexels

 

Nastavnici, ali i učenici, raduju se regularnom početku školske godine. Dimitrijević navodi da je to u pedagoškom i socijalnom smislu veoma važno da se đaci vrate u školske klupe, a koliko će to trajati zavisi od epidemiološke situacije i odluke lekara.

Forum beogradskih gimnazija uradio je istraživanje o kvalitetu, efektima i zadovoljstvu onlajn nastave u kom je učestvovalo 1.300 roditelja, nastavnika, dece. 

Dimitrijević je navela da je najveći problem bio neredovnost pohađanja nastave, jer su srednjoškolci nedelju dana išli u školu, nedelju dana onlajn, te dane kada nisu u školi doživljavali su kao raspust.

"Više puta su nam rekli da je njima svake druge nedelje raspust. Taj odnos prema školi, gde se vi svake druge nedelje opustite, to je 50 odsto gradiva i to će se videti", navela je ona.

Smatra da je bolji model bio u osnovnim školama gde su stariji đaci jedan dan išli u školu, jedan dan nastavu pratili onlajn, te da nije bilo preteranog prostora za opuštanje.

Plan je da u predstojećoj školskoj godini kombinovani model podrazumeva smenjivanje dan za danom. Na pitanje da li je nastavnicima jasno kako izgleda "semafor sistem" Dimitrijević kaže da se ne zna šta je potrebno da škola pređe iz jedne zone u drugu.

"Mi ne znamo šta je potrebno da se desi da naša škola pređe iz zelene u žutu zonu. Mi smo upoznati da ćemo krenuti svi zajedno, normalno. Situacija se prati. Utorkom svaka škola šalje podatke o broju zaražene dece, koji se kombinuju sa lokalnom samoupravom", navela je ona i dodala da će biti potrebno vremena da učenici posle godinu i po dana onlajn nastave "uđu u kolosek".

Ranđelović: Ne postoje pravi pokazatelji

Direktor Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja Branislav Ranđelović kaže za Euronews Srbija da je u određenoj meri onlajn nastava umanjila kvalitet nastave, ali da u ovom trenutku ne postoje pravi pokazatelji.

Euronews Srbija

Ističe da je potrebno da prođe određeno vreme da se vidi ono što su deca naučila kako će se pokazati u nastavku školovanja.

"Za pravu procenu ja bih sačekao da prođe neka godina. Svi pričamo o tome kako je onlajn napravio problem, kako je umanjio kvalitet međutim, ne zaboravite da postoje aspekti gde je ta nastava značajno podigla kapacitete i nastavnika i đaka, ali i roditelja. Digitalizacija je naglo ušla u naše obrazovanje. Mnogi dobri aspekti digitalizacije, dostupnost interneta, umeće korištenja računara koja su deca stekla silom prilika, ostaće kao važna veština", naveo je on.

I on smatra da su nastavnici bili opterećeni tokom prošle godine jer je nastava bila kombinovana i podrazumevala deo uživo, deo onlajn.

"Međutim, na nama je odgovornost da se prilagodimo trenutku i da našoj deci obezbedimo najbolje uslove u ovom trenutku", zaključio je on.

Komentari (0)

Srbija