Euronews obišao radove na demontaži Savskog mosta: Kad će biti izgrađen novi most i šta će biti sa starom konstrukcijom?
Komentari27/05/2025
-10:26
Uklanjanje Starog savskog mosta ulazi u završnu fazu. Novi, moderniji most biće podignut na njegovom mestu, a izgradnja bi trebalo da bude završena krajem 2026. ili početkom 2027. godine. O tome kako će izgledati novi most i šta će se desiti sa starim, za Euronews Srbija govorio je Ivan Banković, saobraćajni inženjer.
"U toku je demontaža starog Savskog mosta, a upravo ovde biće izgrađen novi. Ključna razlika u odnosu na prethodni most biće nezavisne tramvajske trake, koje se neće mešati sa motornim saobraćajem – one će se nalaziti u sredini mosta, što je velika prednost za gradski prevoz", objašnjava Banković.
Novi most će imati po dve saobraćajne trake u svakom smeru – što je za jednu traku više u odnosu na prethodni. Biće urađene i pešačke i biciklističke staze, koje su do sada bile potpuno neadekvatne.
"Svi koji su se kretali ovuda znaju kakva je bila staza za pešake na starom mostu. Sada će to biti potpuno drugačije iskustvo", kaže Banković.

FoNeT/Ivana Šanjević
Šta se dešava sa starim lukom?
Veliko pitanje je i sudbina starog luka mosta, koji još uvek stoji iznad reke.
"Prema dinamici radova, očekuje se da luk bude demontiran do kraja juna. Biće prebačen u stovarište Mostogradnje u Batajnici, gde će se izvršiti ispitivanja konstrukcije. Verovatno će biti potrebna reparacija, a konačna odluka o budućoj lokaciji još uvek nije doneta", ističe Banković.
U javnosti postoje brojne ideje – najviše se razmatra da luk bude premešten u Zemun, u područje između Lida i Velikog ratnog ostrva, ali se pominje i Park na Ušću kao moguća alternativa. Problem predstavlja to što još uvek nema saglasnosti između gradske i republičke vlasti.
Tanjug/Ministarstvo finansija
Kada će sve biti gotovo?
"Plan je da radovi budu završeni do kraja 2026. godine. Ako i dođe do manjeg kašnjenja, to neće biti značajno s obzirom na obim projekta", kaže Banković.
Međutim, naglašava i da most sam po sebi neće u potpunosti rešiti saobraćajne probleme dok se ne realizuje i planirani tunel koji bi povezivao Savsku i Dunavsku terasu – od Ekonomskog fakulteta do Bulevara Despota Stefana.
Bez tog tunela, kako je objasnio, građani koji dolaze s Novog Beograda i idu prema Višnjici, Karaburmi ili Pančevačkom mostu i dalje će morati da prolaze kroz centar grada – Slaviju, Nemanjinu ulicu...
Instagram/mali_sinisa
"Tunel bi omogućio da se most poveže direktno sa tim pravcima i rastereti centar", ističe Banković.
Prednosti novog mosta
Najveća prednost, kako je dodao, biće povećani kapacitet i odvojene tramvajske trake, koje će smanjiti vreme putovanja i poboljšati javni prevoz.
"Takođe, novi most će pružiti kvalitetnije uslove za pešake i bicikliste", kaže Banković.
Ali upozorava da bez izgradnje tunela, rešenje nije kompletno i da je most "samo deo veće saobraćajne slike koju treba zaokružiti".
Komentari (0)