Osmaci polagali završni test: Trećeg dana provera iz izbornog predmeta, najveći broj učenika izabrao geografiju
Komentari25/06/2025
-22:11
Polaganjem testova iz izbornog predmeta završena je mala matura, a rešenja zadataka dostupna su na sajtu Ministarstva prosvete. Oko 65.000 osmaka u Srbiji na preliminarne rezultate neće dugo čekati jer će lista izaći već u petak 27. juna.
Proverom znanja iz izbornog predmeta - geografije, istorije, fizike ili hemije, osnovci su završili prvi deo puta svog obrazovanja. Umesto 14, koliko nose testovi iz maternjeg jezika i matematike, znanje iz prirodnih nauka vrednuje se sa 12 bodova, ali to ne znači da su njihovom rešavanju učenici pristupili olako. Naprotiv, svako od njih dugo je razmišljao o tome koji mu predmet najbolje ide.
Na nivou cele zemlje deluje da je to geografija koju je prijavilo gotovo polovina učenika. U Osnovnoj školi "Pavle Savić" situacija je nešto drugačija.
"Biologiju je najviše njih odabralo 110 učenika, geografiju 79, istoriju 30, fiziku 26, hemiju 18. U našoj školi izašlo je svih 263 maturanata na završni ispit. Naravno nakon ovoga očekuju se rezultati, planirane aktivnosti kada može da se uloži prilog...svi se bore za jedan, pola boda jer im znači za upis tamo gde žele", rekao je direktor OŠ "Pavle Savić" Milan Krstić.

Pogledaj galeriju

Pogledaj galeriju

Pogledaj galeriju

Pogledaj galeriju

Pogledaj galeriju

Pogledaj galeriju

Pogledaj galeriju

Pogledaj galeriju

Pogledaj galeriju
Veći deo stresa je iza učenika. Rešenja testova su dostupna, ali će deca i roditelji tek će moći da odahnu kada budu objavljene rang liste.
"Već sutra uveče ćemo imati neke rezultate ali zvanično do petka u osam ujutru, tada učenici mogu da podnesu prigovore na rezultate, odgovori prvostepene komisije biće istog dana. U subotu se mogu žaliti i drugostepenoj i 30. juna imaćemo zvanične rezultate ispita ove školske godine", rekla je Mirjana Sloboda, direktorka OŠ "Skadarlija".
Posle objavljivanja konačnih rang listi sledi popunjavanje liste želja i raspoređivanje po srednjim školama i obrazovnim profilima.
Komentari (0)