Meštani dva čačanska sela najavili protest jer nemaju vode: Iz JKP Moravac za Euronews o tome kada će biti rešen problem
Komentari27/06/2025
-17:55
Problem vodosnabdevanja u čačanskom selu Bresnica, koje spada među najveća sela u tom kraju, uskoro bi mogao da bude delimično rešen. Kako je za Euronews Srbija izjavio Srđan Bošković, direktor Javnog komunalnog preduzeća "Moravac", radovi na razvodnoj mreži, rezervoaru i booster stanici ušli su u završnu fazu.
"Taj problem ne datira iz poslednjih godinu, dve dana, već traje dve, tri decenije. Prva priča o vodosnabdevanju Bresnice započeta je još 2006. godine", rekao je Bošković.
Prema njegovim rečima, konkretni radovi su otpočeli pre oko godinu i po dana, a finansirani su sredstvima Ministarstva poljoprivrede i grada Čačka, u ukupnom iznosu od 70 miliona dinara.
Bošković navodi da su u toku završne javne nabavke za priključke domaćinstava, nakon čega će krenuti instalacija.
"Prvi meštani, njih 70, dobiće vodu u prvoj fazi, već u narednih mesec dana“, precizirao je.
Ipak, situacija na terenu nije bila bez prepreka.
"Bilo je neprijatnih situacija kada su pojedini meštani blokirali radove tražeći rešavanje ličnih problema, uglavnom vezanih za putnu infrastrukturu“, istakao je Bošković.
Kako se meštani trenutno snalaze?
Dok radovi ne budu završeni, deo Bresnice koristi bunare, dok neki imaju pristup gradskoj vodi – ali u ograničenim količinama.
"Koriste i lokalne reke i potoke za napajanje stoke i zalivanje biljaka", rekao je Bošković, napominjući da su resursi veoma ograničeni.
JKP "Moravac" snabdeva i druga sela oko Mrčajevaca i Kukića. Iako ta preduzeća imaju sopstvena izvorišta, potrošnja premašuje kapacitete, upozorava direktor.
"Mi proizvodimo mnogo vode, ali to nije dovoljno jer dolazi do neracionalne potrošnje - naši korisnici koriste vodu za zalivanje bašta, voćnjaka i plastenika", naglašava Bošković.
Preduzeće je, kako kaže, predložilo gradskom veću da usvoji odluku o racionalnoj potrošnji vode.
"Nadamo se da će u ponedeljak ta odluka biti usvojena, da bismo sa inspekcijama mogli da sankcionišemo neodgovorne potrošače“, rekao je.
Dodaje da terenske ekipe svakodnevno rade pod velikim pritiskom.
"Apelujemo na građane da shvate ozbiljnost situacije. Za sada, nema dovoljno sluha za naše poruke“, zaključuje Bošković.
Komentari (0)