Kampanja "Vozi odmoran" širom Srbije: Pauza na svaka dva sata može spasiti život
Komentari
07/07/2025
-17:14
U Srbiji je počela kampanja "Vozi odmoran", usmerena na domaće i tranzitne putnike sa ciljem smanjenja broja saobraćajnih nezgoda koje nastaju usled umora tokom putovanja, a glavna poruka kampanje je da vozači na svaka dva sata treba da naprave pauzu.
Kampanja će trajati do septembra i obuhvatiće brojne aktivnosti u organizaciji Auto-moto saveza Srbije (AMSS), Uprave saobraćajne policije Ministarstva unutrašnjih poslova, Agencije za bezbednost saobraćaja, Javnog preduzeća "Putevi Srbije", Turističke organizacije Srbije i kompanije "EKO Srbija".
Ovo je deveta godina da se ova kampanja sprovodi tokom letnjih meseci.
V. d. direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Branko Stamatović rekao je nakon konferencije za medije da mu je posebno drago što se kampanja sprovodi zajedno sa partnerima i da upravo međuinstitucionalna saradnja i sinergija govori o važnosti bezbednosti u saobraćaju.
Rekao je da je kampanja "Vozi odmoran" planirano da traje do septembra meseca.
"Veliki broj ljudskih života izgubimo u toku letnjih meseci. Prošle godine 175 života smo izgubili samo u tri meseca, u julu, avgustu i septembru. Prosečno skoro dve osobe izgube život u saobraćajnim nezgodama u letnjim mesecima. Ti letnji meseci su značajno rizičniji kada govorimo o saobraćajnim nezgodama nego drugi delovi godine i upravo je to razlog zašto smo se opredelili da ovu kampanju sprovodimo u ovom periodu", rekao je Stamatović.

Tanjug/Rade Prelić
Dodao je da je prema statistici od prošle godine u prvih šest meseci izgubljeno 207 života, dok je u drugoj polovini godine stradalo 307 osoba.
Istakao je da je na prvom mestu kampanja namenjena građanima Srbije i da AMSS želi da pošalje poruku kako da se pripreme za putovanje.
"Kako da to putovanje bude bezbedno, kako da pripreme svoj automobil, da isplaniraju da na svaka dva sata naprave pauzu od najmanje 15 minuta, kako bi se vozač osvežio, da izbegavaju vožnju noću i to jesu naše glavne poruke u toku ove kampanje", naglasio je on.
Istakao je da su pripremili i jednu posebnu brošuru koja će biti dostpuna i elekotronski za sve građane.
"Ta brošura sadrži određene detaljnije informacije o svemu ovome, ali i detaljnije informacije o umoru, kako i na koji način vozač može da prepozna prve simptome umora i kako da odreaguje u tim slučajevima da bi bio bezbedan i da na bezbedan način završi putovanje", naglasio je Stamatović.
Tanjug/Rade Prelić
Pored toga, savet je da se ne koriste mobilni telefoni tokom vožnje, da se izbegava vožnja noću i da se vezuje sigurnosni pojas.
Dodao je da se aktivnosti sprovode zajedno sa Ministrarstvom unustrašnjih poslova, Upravom granične policije, gde svim onim vozačima koji prolaze kroz Srbiju prilikom pasoške kontrole se dele informativni flajeri na četiri jezika, ali i sa Putevima Srbije, Turističkom organizacijom Srbije, AMSS i kompanijom Eko, sa ciljem da se dođe do svesti građana, da se prenese poruka - da budemo bezbedni u saobraćaju tokom letnjih meseci kada je najveći rizik stradanja u saobraćaju.
Stamatović je na samoj konferenciji naglasio da je važno i da se deca prevoze bezbedno i da nažalost deca, kako ove tako i prošle godine najviše nastradaju u svojstvu putnika.
"Važno je da deca moraju da se prevoze na odgovarajući način. Do 12 godina deca ne smeju da budu na prednjem sedištu. Deca visine 135 centimetara moraju biti prevožena u odgovarajućem dečijem sedištu i odgovarajuće vezana", rekao je Stamatović.
On je zahvalio i svim partnerima kampanje i ponovio da je namenjena pre svega građanima Srbije, ali i svim tranzitnim putnicima koji prolaze kroz našu zemlju.
Istakao je da je kampanja postala prepoznatljiva u regionu i da postoji saradnja i sa kolegama iz Republike Srpske i Severne Makedonije i najavio da postoji zainteresovanost i iz Bugarske.
Tanjug/Rade Prelić
Direktor Sektora komercijalnih poslova AMSS Nebojša Mandić rekao je nakon konferecnije da AMSS sa zadovljstvom učestvuje dugi niz godina u aktivnostima i da svaki vozač koji kreće na put treba da vozi odmoran.
"To je prevashodno glavna poruka ovog skupa i ove inicijative. AMSS više od 100 godina stoji na usluzi svim vozačima, 24 časa dnevno naš informacioni centar radi i u svako doba mogu da se dobiju sve informacije koje se tiču stanja na graničnim prelazima, zadržavanjima na putevima i sve druge informacije koje su jednom vozaču neophodne da bi njegovo putovanje bilo sprovedeno bezbedno od početka do kraja", rekao je Mandić.
Građani mogu da dobiju sve informacije na broj 1987.
"Naše kolege dežuraju non stop i pružaju informacije koje su važne za svakog vozača. Pozivam ovog puta sve vozače koji imaju bilo koju potrebu za bilo kojom informacijom da nam se obrate i mi im stojimo na raspolaganju", dodao je on.
Istakao je da je planiranje putovanja od ključne važnosti za bilo koji put.
"Važno je pre svega isplanirati put, zatim planiranje pauza na putovanjima. Jako je važno da se ne pravi velika temperaturna razlika, jer to može dovesti do glavobolje koje mogu da utiču na bezbednost vozača i ostalih putnika. Važno je da se vozači informišu i o stanju na graničnim prelazima i da ponesu osvežavajuće napitke", objasnio je Mandić.
Dodao je da je ovo jedna od aktivnosti kojom se apeluje na sve učesnike u saobraćaju da povećaju odgovornost za volanom.
Na konferenciji Mandić, je rekao da je ovo još jedna prilika da se podsetimo kao vozači koliko možemo da budemo pod rizikom ako ne slušamo svoje telo u vožnji i da nikada na put ne krenemo umorni, bez obzira na dužinu putovanja i iskustvo u vožnji.
"Na kraju bih samo napomenuo da je svaki život dragocen, da svaka greška u saobraćaju može izazvati fatalne posledice i zato nastavljamo zajedno sa našim partnerima da ulažemo napore i da kroz ovakve akcije doprinesemo povećanju saobraćajne kulture i bezbednosti svih učesnika u saobraćaju", dodao je on.
Tanjug/Rade Prelić
Rukovodilac Odeljenja za odnose sa javnošću JP "Putevi Srbije" Ljerka Ibrović rekla je da je važno da se u letnjim mesecima apeluje na građane da vode računa, da naprave pauzu na svaka dva sata.
"Na autoputevima u Srbiji imate više od 85 parkirališta. Imate više od 65 benzinskih stanica sa odmorištima, sa restoranima gde možete lepo, lagano da napravite pauzu, odmorite, osvežite se i nakon toga nastavite put", rekla je Ibrović.
Dodala je da se na svim VMS portalima, portalima sa izmenjivom saobraćajnom signalizacijom, postavlja natpis i slogan kampanje - "Vozi odmoran, napravi pauzu svaka dva sata" u skladu sa odvijanjem dinamike saobraćaja na putnoj mreži Srbije, vodeći računa o stanju na putevima, o saobraćajnim nezgodama, o radovima na putu i svemu onome sa čime se može vozač susresti prilikom vožnje.
Pomoćnica direktora Turističke organizacije Srbije Vesna Zlatić rekla je na konferenciji da TOS pod sloganom "Srbija doživi" promoviše i predstavlja Srbiju kao turističku destinaciju građanima, potencijalnim turistima i savetuje svima gde bi mogli i kako da koriste svoj godišnji odmor.
Zlatić je dodala da je važno da dok se promovišu te destinacije razmišlja i o načinu kako turisti do njih dolaze i gde mogu da odmor na tom putu, a TOS je tu da podstiče koliko je bezbedna vožnja važna.
"Ono što mi svakako možemo da dodamo, a to su preporuke ili sugestije kako prekinuti putovanje na kratko, a doživeti nešto od lepota Srbije", istakla je ona.
Komentari (0)