Konferencija "Startuj budućnost": Savremene tehnologije i preduzetništvo ključ za novo doba obrazovanja
Komentari
22/09/2025
-21:43
Savremene tehnologije i preduzetništvo imaju ključnu ulogu u razvoju novog doba obrazovanja, poručili su učesnici konferencije o obrazovanju, nauci i inovacijama za novo doba nastave - "Startuj budućnost", koju je organizovao Centar za promociju nauke u Ložionici, u Beogradu.
Tokom dva dana razmene ideja, iskustava i vizija pokazalo se da su nauka, tehnologija i preduzetništvo neraskidivo povezani u misiji osnaživanja mladih, dok inovativno, otvoreno i održivo obrazovanje predstavlja ključ za društvo u kojem oni nisu samo pratioci već postaju nosioci i pokretači promena.
Konferencija je okupila više od 250 nastavnika, istraživača, privrednika i predstavnika obrazovnih institucija, sa ciljem da se osvetle načini na koje nauka, savremene tehnologije, mentorstvo i preduzetničko obrazovanje oblikuju i unapređuju karijere mladih.
Skup je održan, 19. i 20. septembra, u partnerstvu sa organizacijom Dostignuća mladih iz Srbije.
Jedan od glavnih gostiju bila je naučnica iz SAD i osnivačica kompanije Walu AI Funda Guneš, koja je prepoznata kao jedna od vodećih svetskih stručnjakinja za odgovornu primenu veštačke inteligencije i razvoj digitalne pismenosti.
Predstavila je transformaciju obrazovanja kroz veštačku inteligenciju i nastavnicima ukazala kako AI ne samo da može unaprediti nastavu kroz inovacije, već i gde leži rizik od narušavanja učenja, naglašavajući važnost očuvanja ljudskih vrednosti i razvoja kreativnosti i kritičkog mišljenja kod učenika.
U fokusu prvog dana razmatrane su teme koje oblikuju budućnost društva i pokazuju kako nauka, inovacije i tehnologije mogu doprineti razvoju obrazovanja, kao i na koji način otvaraju nove karijerne puteve za mlade, saopštili su organizatori.
Drugi dan konferencije bio je usmeren na razvoj preduzetničkih kompetencija i povezivanje obrazovanja sa privredom - kroz primere mentorstva, učeničkih praksi i diskusije o tome kako obrazovni sistem može odgovoriti na potrebe savremenog tržišta rada.
Osnivač i izvršni direktor kompanije Techrow Trevis Feldler ukazao je na tri sile koje oblikuju budućnost obrazovnih medija - tehnologiju, podatke i sadržaj.
Prikazao je kako su se obrazovni mediji razvili u dinamična i imerzivna VR iskustva, na koji način veštačka inteligencija podržava nastavnike kroz pametnije podučavanje i kako podaci mogu pretvoriti nastavne aktivnosti u praktične uvide.
Trevis je nastavnicima ponudio i konkretne, otvorene i dostupne resurse koje mogu da koriste u svojim učionicama.
Pitanje kako obrazovni sistem može da prati ubrzane promene tržišta rada i osposobi mlade, ne samo da razumeju tehnologije budućnosti, već i da aktivno učestvuju u njihovom oblikovanju, bilo je centralna tema panela Obrazovanje u korak sa naukom, tehnologijom i kreativnim industrijama.
Tribina Građanska nauka u učionici, pokazala je kako uključivanje učenika u istraživačke projekte može probuditi njihovu radoznalost, razviti kritičko mišljenje i približiti im naučni proces.
Panel o partnerstvima otvorio je važnu temu za budućnost obrazovanja, predstavljajući organizacije civilnog društva koje godinama grade snažnu saradnju sa industrijom, gde su učesnici, osim sadašnjih uloga u civilnom sektoru, imali iskustvo i u javnom sektoru i industriji, što im je omogućilo da prikažu kako različite perspektive doprinose unapređenju obrazovanja.
"Upravo udruživanje ključnih institucija kao što su Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja, UNICEF u Srbiji, Nordeus fondacija, Inicijativa 'Digitalna Srbija', Istraživačka stanica 'Petnica', Palata nauke, Fondacija Petlja, kao i predstavnika privrede i akademske zajednice, pokazuje da samo zajedničkim delovanjem možemo oblikovati obrazovanje koje odgovara savremenim izazovima. Snažna partnerstva između obrazovnih institucija, nauke i industrije osnov su vizije u kojoj mladi dobijaju znanje, veštine i vrednosti potrebne da postanu pokretači inovacija i budućeg razvoja", istakla je v.d. direktora Centra za promociju nauke Danijela Vučićević.
Još jedan inspirativan deo programa bio je STEM up pič, gde su nastavnici i predstavnici organizacija pokazali kako inovativni nastavni modeli i učionice budućnosti podstiču kreativnost, timski rad i digitalne veštine.
Drugi dan bio je usmeren na saradnju škola i privrede, što je ilustrovano u panelu Most između privrede i obrazovanja.
Mentori iz vodećih srpskih firmi podelili su svoja iskustva rada sa učeničkim kompanijama, pokazujući koliko je vredno kada se biznis i obrazovanje sretnu u praksi. Ovi susreti, osim što su učenicima pomagali da razviju preduzetnički duh i razumevanje tržišta, mentorima cu pružali priliku da inspirišu najpreduzimljivije srednjoškolce širom zemlje.
Preduzetnički način razmišljanja prikazan je kao više od veštine pokretanja biznisa, kao sposobnost prepoznavanja prilika, kreativnosti, inovacija i preuzimanja odgovornosti, zbog čega su ga učesnici nazvali "alatom za ceo život".
Komentari (0)