Probijanje cevi tunela Iriški venac, Vučić: Fruškogorski koridor biće završen 2027. godine
Komentari
17/10/2025
-10:33
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas da će tunel "Iriški venac", u okviru projekta za izradnju brze saobraćajnice Novi Sad - Ruma, biti najduži tunel u Srbiji i da će ceo Fruškogorski koridor biti završen u 2027. godini.
Vučić je istakao tokom obilaska radova na tunelu Iriški venac da će tzv. Fruškogorski koridor saobraćajno povezati Vojvodinu sa zapadnom Srbijom i da će to puno značiti za građane. Predsednik Vučić prisustvuje danas probijanju desne tunelske cevi u dužini od 1,3 metara, a direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić mu je tokom obilaska radova rekao da će i leva cev biti probijena između 10. i 15. novembra.
Vučić je rekao da će ceo taj deo, osim 12 kilometara, u dužini od 32 kilometra biti završen do kraja sledeće godine. "A onih 12 kilometara oko Paragova biće završeno 2027", rekao je Vučić. Ukupna dužina brze saobraćajnice Novi Sad - Ruma iznosi 44,41 kilometara, a tunel "Iriški venac" sastoji se od dve tunelske cevi dužine po oko 3, 5 kilometra.

TANJUG/ VLADIMIR ŠPORČIĆ
Zajedno sa Vučićem u obilasku su i ambasador Kine u Srbiji Li Ming, ministarka građevinarstva Aleksandra Sofronijević, predsednica Vlade Vojvodine Maja Gojković i direktori Koridora Srbije i Puteva Srbije, Aleksandar Antić i Zoran Drobnjak, kao i gradonačelnik Novog Sada Žarko Mićin.
Ukupna dužina brze saobraćajnice Novi Sad - Ruma iznosi 44,41 kilometara. Tunel "Iriški venac" sastoji se od dve tunelske cevi dužine po oko 3, 5 kilometra. Od značajnijih aktivnosti trenutno se izvode radovina iskopu obe tunelske cevi od ulaznog i od izlaznog portala, radovi na izradi primarne podgrade, sekundarne obloge sa prethodnim postavljanjem hidroizolacije, a počeli su radovi na postavljanju hidrotehničkih instalacija I ispune inventara. Ukupno je izvršeno 98,77 odsto iskopa i to: desna cev 3.552/3.523 metara iskopa, a danas će biti iskopano poslednjih 1,3 metara. Leva cev 3.399/ 3.484 metara iskopa.
Do sada je ukupno iskopano 6.921,7 metara tunela, računajući obe tunelske cevi od ukupno 7.007,5 metara. Sekundarna tunelska obloga : ukupno 5.545,3 metara odnosno 78,52 odsto. Trenutni dnevni napredak je šest do osam metara iskopa na sve četiri napadne tačke.

Pogledaj galeriju

Pogledaj galeriju

Pogledaj galeriju

Pogledaj galeriju

Pogledaj galeriju

Pogledaj galeriju

Pogledaj galeriju
Desna tunelska traka biće probijena danas, a u skladu sa trenutnim napretkom i očekivanim geološkim uslovima, spavanje dve tunelske cevi očekuje se za mesec dana.
Radovi u tunelu se odvijaju bez prekida 24 časa dnevno, sa uigranim timovima u dnevnim i noćnim smenama sa oko 250 angažovanih radnika i oko 60 jedinica mehanizacije i opreme. Samo u noćnoj smeni, angažovano je oko 120 radnika. Poslednji korak iskopa na dan proboja desne tunelske cevi iznosi 1,3 metara.
Paralelno sa tunelom, izvode se radovi na mostu preko Dunava, ukupne dužine oko 1.7 kilometara, kao i radovi duž trase Fruškogorskog koridora. Na projektu je svakodnevno angažovano oko 920 radnika, inženjera i ostalog osoblja, kao i oko 300 jedinice mehanizacije i opreme. Predmetna trasa se na početku vezuje na postojeći auto-put E-75 Beograd - Novi Sad - Subotica, a na kraju na novoizgrađeni auto-put Ruma - Šabac i brzu saobraćajnicu Šabac - Loznica kao i buduću brzu saobraćajnicu Slepčević - Badovinci, čime povezuje AP Vojvodinu sa zapadnim i severozapadnim delom Srbije.
Istovremeno saobraćajnica je povezana i sa auto-putem E70. Na ovaj način ostvarena je efikasna saobraćajna veza veoma važne administrativne i regionalne centre kao što su: Novi Sad, Ruma, Šabac, Loznica, a takođe predstavlja i posrednu vezu Srbije sa Bosnom i Hercegovinom i Hrvatskom. Pored boljeg povezivanja sa neposrednim i širim međunarodnim okruženjem, najznačajniji efekti realizacije Fruškogorskog koridora ogledaju se u poboljšanju regionalne pozicije u domenu pristupačnosti, u saobraćajnom rasterećenju urbanih područja (obilaznica oko Novog Sada, Iriga i Rume) kao i uklanjanju tranzita sa područja Nacionalnog parka "Fruška gora" (izgradnjom tunela).
Tunel "Iriški venac" spojiće Novi Sad i Rumu i ujedno će biti najduži tunel u Srbiji od 3,5 kilometra, a izgradnja tunela počela je 1. maja 2021. godine. Tunel "Iriški venac" je, uz most na Dunavu koji će spojiti Kać i Petrovaradin, najobimniji projekat budućeg Fruškogorskog koridora. Radove izvodi kineska kompanija CRBC. Vučić je radove ranije obišao krajem aprila, kada je istakao da su pri kraju radovi na najdužem i najvećem tunelu u Srbiji, kao i da će se od Novog Sada do Loznice kada bude sve gotovo stizati za najviše sat i po.
Komentari (0)