Društvo

Vučić: Najduži tunel u Srbiji biće duži od Munjinog brda, ponos građana Srbije

Komentari
Euronews Serbia

Autor: Euronews Srbija

17/10/2025

-

11:06

veličina teksta

Aa Aa

Desna tunelska cev budućeg najdužeg tunela u Srbiji "Iriški venac", u dužini od oko 3,5 kilometara, probijena je danas u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića koji je istakao da će taj tunel biti ponos Srbije i svih naših građana.

"Ovo je ponos Srbije, ponos svakog našeg čoveka, ovo je naša zemlja", poručio je Vučić povodom probijanja tunela. Istakao je da je mnogo srećan što je prisustvovao tom događaju jer je, kako je rekao, probijena duža cev najdužeg tunela u Srbiji. "Taj tunel biće duži čak i od Munjinog brda i na ponos svim građanima Srbije čestitim, mnogo sam srećan. Kad god radimo i gradimo i kada postižemo rezultate one koji ostaju za našu decu, za buduća pokolenja, to je nešto zbog čega se bavite ovim poslom, to je nešto za šta živite i ne mogu da sakrijem da sam izuzetno srećan", istakao je Vučić.

Zahvalio je našim kineskim partnerima i istakao da mi ne bismo imali ni znanja ni snage da to završimo i uradimo bez njih.

"Želim da zahvalim predsedniku Si Đinpingu na saradnji, kao i vama ekscelencijo Li Ming na saradnji i na uvek, ne samo korektnom odnosu, nego na tome što ste dostupni 24 sata šta god da je potrebno. I da se zahvalim građanima Srbije što su imali poverenje i što su znali da Srbija može mnogo bolje i može mnogo više. Naravno, meni je važno da ljudi u Srbiji znaju za ovo", rekao je Vučić.

TANJUG/ VLADIMIR ŠPORČIĆ

 

On je primetio da će i taj događaj kao i sve druge dobre stvari, kao što je otvaranje brze pruge do Subotice, da kriju u regionu i svuda druge.

"Zato što nije dozvoljeno da jedna Srbija ide tom brzinom, za razliku od nekih koji idu neuporedivo sporije u budućnost", naveo je Vučić.

Tunel "Iriški venac" se gradi na trasi brze saobraćajnice Novi Sad - Ruma u dužini od ukupno 44,4 kilometara. Radove izvodi kineska kompanija CRBC.  

Probijanju tunelske cevi prisustvovali su i ambasador Kine u Srbiji Li Ming, ministarka građevinarstva Aleksandra Sofronijević, predsednica Vlade Vojvodine Maja Gojković i direktori Koridora Srbije i Puteva Srbije, Aleksandar Antić i Zoran Drobnjak, kao i gradonačelnik Novog Sada Žarko Mićin.  

Tunel "Iriški venac" sastoji se od dve tunelske cevi dužine po oko 3, 5 kilometra. Očekuje se da leva tunelska cev bude probijena između 10. i 15. novembra.  

Paralelno sa tunelom, izvode se radovi na mostu preko Dunava, ukupne dužine oko 1,7 kilometara, kao i radovi duž trase Fruškogorskog koridora.  

Na projektu je svakodnevno angažovano oko 920 radnika, inženjera i ostalog osoblja, kao i oko 300 jedinice mehanizacije i opreme.  

Predmetna trasa se na početku vezuje na postojeći auto-put E-75 Beograd - Novi Sad - Subotica, a na kraju na novoizgrađeni auto-put Ruma - Šabac i brzu saobraćajnicu Šabac - Loznica kao i buduću brzu saobraćajnicu Slepčević - Badovinci, čime povezuje AP Vojvodinu sa zapadnim i severozapadnim delom Srbije.  

Istovremeno saobraćajnica je povezana i sa auto-putem E70.   Na ovaj način ostvarena je efikasna saobraćajna veza veoma važne administrativne i regionalne centre kao što su: Novi Sad, Ruma, Šabac, Loznica, a takođe predstavlja i posrednu vezu Srbije sa Bosnom i Hercegovinom i Hrvatskom. Pored boljeg povezivanja sa neposrednim i širim međunarodnim okruženjem, najznačajniji efekti realizacije Fruškogorskog koridora ogledaju se u poboljšanju regionalne pozicije u domenu pristupačnosti, u saobraćajnom rasterećenju urbanih područja (obilaznica oko Novog Sada, Iriga i Rume) kao i uklanjanju tranzita sa područja Nacionalnog parka "Fruška gora" (izgradnjom tunela).  

Tunel "Iriški venac" spojiće Novi Sad i Rumu i ujedno će biti najduži tunel u Srbiji od 3,5 kilometra, a izgradnja tunela počela je 1. maja 2021. godine.   Tunel "Iriški venac" je, uz most na Dunavu koji će spojiti Kać i Petrovaradin, najobimniji projekat budućeg Fruškogorskog koridora.

Komentari (0)

Srbija