Društvo

Udes sa stranim vozačem u Srbiji: Koja je procedura za naplatu štete i koliko se na nju čeka?

Komentari
Udes sa stranim vozačem u Srbiji: Koja je procedura za naplatu štete i koliko se na nju čeka?
profimedia - Copyright profimedia

Autor: Ivana Vlajković

08/11/2025

-

11:57

veličina teksta

Aa Aa

Na putevima Srbije od početka godine dogodilo se više od 25.000 saobraćajnih nezgoda. U nekima od njih učestvovali su i vozači iz stranih zemalja. Stručnjak za rešavanje oštetnih zahteva Lazar Milošević objasnio je za Euronews Srbija kakva je procedura za naplatu štete u slučaju da je udes izazvao strani državljanin. 

Sagovornik je na početku razgovora istakao da većina osiguranja iz Evrope i okoline ima korespondentno osiguranje u Srbiji sa kojim sarađuje.

"Na primer, osiguranje vozača koji je iz Turske ima korespondenta ovde u Srbiji, kao što je Dunav osiguranje ili neko drugo. Zahtev nakon sudara sa stranim vozačem se podnosi kao da se podnosi našem osiguranju, kao da je strani vozač u njemu osiguran", naveo je. 

Istakao je da to olakšava proces jer ne moraju da se prevode dokumenta i da se šalju u stranu zemlju iz koje je vozač. 

"Proces je identičan kao da je domaće osiguranje, osim što je čekanje nešto duže. U slučaju sudara sa našim vozačem, osiguranje ima rok od 15 dana da odgovori na oštetni zahtev dok je kod korespondencije taj rok 42 dana", rekao je. 

Dodao je da domaće osiguranje isplaćuje štetu i onda potražuje novac od stranog. Milošević je objasnio i šta se dešava u slučaju da osiguranje stranog vozača nema korespondenta u Srbiji. 

"U takvoj situaciji naš vozač mora da se obrati Udruženju osiguravača Srbije. Oni nekad zahtev rešavaju direktno, a nekad se desi da mora preko specifične agencije koja sarađuje samo sa tim osiguranjem. U tom slučaju sudski tumač mora da prevodi svu dokumentaciju. Ona se nakon toga direktno šalje osiguranju stranog vozača", istakao je. 

Napomenuo je da se u tom slučaju na isplatu duže čeka jer mora da se završi ceo proces.

"Vozači bi trebalo da znaju da je za naplatu štete važno da se napravi što više fotografija sa lica mesta, posebno ako se radi Evropski izveštaj i da se slikaju dokumenta štetnika. To ubrzava proces. Može i bez toga ali dosta ubrzava proces ako se osiguranju odmah sve dostavi", zaključio je razgovor za Euronews Srbija Lazar Milošević.

Korespondentna osiguravajuća društva mogu da se pronađu na sajtu Udruženja osiguravača Srbije.

Naplata štete u slučaju saobraćajne nezgode

U slučaju saobraćajne nezgode, naplata štete koju vozač ima pravo da ostvari uključuje materijalnu i nematerijalnu štetu, u zavisnosti od toga na šta se oštećenje odnosi (vozilo, zdravlje, lične stvari, itd.), navodi advokat Nemanja Rodić na sajtu nrlaw.rs.

profimedia

 

Materijalna šteta je šteta koja se može izraziti u novcu i može biti:

Šteta na vozilu:

  • troškovi popravke vozila (ili vrednost vozila ako je totalna šteta)
  • trošak šlepanja
  • trošak zamenskog vozila
  • gubitak vrednosti vozila posle popravke

Šteta na ličnim stvarima u vozilu:

  • oštećeni telefon, odeća, laptop, itd.

Izgubljena dobit:

  • ako zbog udesa povređeni nije mogao da radi i ako je zbog toga izgubio prihod

Troškovi lečenja:

  • lekovi, rehabilitacija, prevoz do bolnice

Nematerijalna šteta obuhvata: 

  • naknadu štete za telesne bolove i povrede
  • naknadu štete za duševni bol i patnju zbog naruženosti ili invaliditeta
  • naknadu štete za pretrpljeni strah tokom i nakon udesa
  • naknadu štete za duševne patnje zbog smrti bliske osobe
  • naknadu štete zbog umanjenja životnih aktivnosti

Naplata štete iz saobraćajne nezgode ima proceduru koja zavisi od toga da li se šteta naplaćuje preko osiguranja drugog vozila (obavezno osiguranje), preko kaska, ili direktno od krivca (ako nema osiguranje).

"Šteta se prijavljuje osiguranju vozača koji je kriv. Potrebno je priložiti Zapisnik policije ili Evropski izveštaj ako nije bilo policije. Takođe se prilažu saobraćajna dozvola, vozačka dozvola i lična karta. Obavezni su i dokazi o šteti kao što su fotografije, računi i medicinska dokumentacija. Na kraju se dostavljaju broj tekućeg računa i druge potrebne isprave", objasnio je Nemanja Rodić na sajtu nrlaw.rs.

 

Komentari (0)

Srbija