Novi režim saobraćaja u dve centralne ulice u Beogradu: Šta se sve promenilo i koje pravilo je najznačanija novina
Komentari24/11/2025
-09:46
U centru Beograda od juče je na snazi novi režim saobraćaja u Nušićevoj i Makedonskoj ulici, nakon završetka višednevnih radova. Prema rečima Bojana Bovana, sekretara za saobraćaj, cilj promena je rasterećenje raskrsnice kod Doma omladine i ubrzanje kretanja vozila javnog prevoza.
Bovan za Euronews Srbija objašnjava da se vozila koja dolaze iz Terazijskog tunela ka Makedonskoj ulici sada kreću jednom trakom, kojom mogu i privatna i vozila javnog prevoza.
"Najveća promena je da se iz Nušićeve ulice više ne može skretati levo u Makedonsku", kaže Bovan za Euronews Srbija i dodaje: "U suprotnom smeru, iz Makedonske ka tunelu, uvedena je jednosmerna traka rezervisana isključivo za javni prevoz i taksi vozila", naveo je Bovan.
To je najznačajnija novina kada je reč o Nušićevoj ulici.
Promene se odnose i na same tokove kroz Makedonsku ulicu. Ka Trgu Republike sada vodi samo jedna traka, namenjena vozilima javnog prevoza i taksijima. Iz pravca Trga Republike ukinuli smo levo skretanje ka Makedonskoj, pa se vozila izlivaju preko dve trake ka Starom gradu – jednom za javni, drugom za privatni prevoz“, objašnjava gradski sekretar za saobraćaj.
Tako je, kaže on, značajno rasterećena raskrsnica kod Doma omladine.
Novi režim utiče i na organizaciju javnog prevoza. Stajalište u Nušićevoj sada koristi većina linija ka Novom Beogradu, dok trolejbusi ostaju na postojećem stajalištu kod Politike. To je jedna od promena na koju se putnici trenutno najviše privikavaju.
Kada je reč o parkiralištu "Politika", Bovan kaže da i dalje funkcioniše, ali uz novi režim ulaska i izlaska.
Tanjug/Ana Paunković
"Vozila ulaze iz pravca Trga Republike, a izlaz je isključivo ka Svetogorskoj i Cetinjskoj. Nema kretanja ka Trgu Republike", naglašava on.
Bovan ističe da su izmene deo šire strategije unapređenja protočnosti centra grada:
"Osnovni cilj je rasterećenje najopterećenijih raskrsnica i davanje prednosti javnom prevozu. Beograd ima više od 800.000 registrovanih vozila, i bez većeg korišćenja javnog prevoza nema trajnog rešenja. Imamo besplatan javni prevoz i želimo da motivišemo građane da ga koriste."
Dodaje da se slične promene očekuju i na drugim lokacijama. U planu su, prema njegovim rečima, dodatne trake u Cetinjskoj, proširenja u Bulevaru despota Stefana, kao i izmene u Vlajkovićevoj i Kosovskoj ulici. Sve mere su usmerene ka tome da centar funkcioniše protočnije, dok grad ne dobije metro i druga veća infrastrukturna rešenja.
Uprkos novinama, ovog jutra saobraćaj u oko Nušićeve i Makedonske protiče mirno, a prisutni su i pripadnici komunalne milicije koji pomažu vozačima da se naviknu na izmene.
Komentari (0)